Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:03:09 GMT

ناکامی تکواندو در منچستر و بهانه‌هایی که کارساز نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۷۵۴۳

ناکامی تکواندو در منچستر و بهانه‌هایی که کارساز نیست

در حالی که تیم ملی تکواندوی ایران با نمایشی ضعیف در جایگاه دوازدهمی جهان جای گرفته، به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون بجای قبول نقاط ضعف بیشتر بدنبال برجسته‌کردن بحث‌های غیر فنی در این باره هستند.

به گزارش ایسنا، تیم‌های ملی تکواندو ایران در پایان رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ با نمایشی دور از انتظار در مجموع با کسب ۲ مدال نقره مهلا مومن‌زاده و سروش احمدی و تک مدال برنز آرمین هادی‌پور در جایگاهی بهتر از دوازدهمی جهان جای نگرفت تا ضعیف‌ترین نتیجه تکواندوی ایران در ۲۲ سال اخیر بدست بیاید؛ در جایی که تنها سه تکواندوکار از جمع ۱۲ نفر اعزامی موفق شدند روی سکو بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس میزبان این رقابت‌ها در کمال تعجب ویزای میرهاشم حسینی و عرفان ناظمی دو ملی‌پوش تکواندوی ایران را برای حضور در این رقابت‌ها صادر نکرد و ویزای برخی دیگر از ملی‌پوشان مثل آرمین هادی‌پور را نیز در دقیقه نود صادر کرد که همین امر باعث شد وی با دیر رسیدن به محل برگزاری رقابت‌ها، در صبح روز مسابقات وزن‌کشی کند.

در تاثیر این اقدام غیرمنطقی و غیراخلاقی و شاید سیاسی انگلیس در اینباره شکی نیست اما به نظر نمی‌رسد مشکل ویزا دلیل اصلی ناکامی تکواندوی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان باشد، چرا که به فرض حضور دو غایب ایران در این رقابت‌ها و کسب خوشرنگ‌ترین مدال نیز باز هم ایران به عنوان یکی از قدرت‌های برتر تکواندوی جهان امتیاز لازم برای رفتن بر روی سکو را بدست نمی‌آورد.

فدراسیون تکواندو و مسئولان ورزش ایران قطعاً باید پیگیر این رفتار خارج از عرف انگلیسی‌ها باشند اما اگر بخواهیم این مباحث را پوششی بر نقاط ضعف چه در مباحث فنی و یا مدیریتی فدراسیون قرار دهیم قطعاً به بیراهه رفته‌ایم و این امر در سالی که باید برای کسب سهمیه و حضور موفق در المپیک برنامه‌ریزی کنیم، می‌تواند فدراسیون را از اهداف و وظایف اصلی خود در چنین شرایط حساسی دور کند.

در قابلیت‌های فنی فریبرز عسکری و مهرو کمرانی سرمربیان تیم‌های ملی و زحماتی که آن‌ها و ملی‌پوشان برای کسب موفقیت در این رویداد متحمل شدند، شکی نیست اما بهتر است مسئولان ارشد فدراسیون به جای تاکید بیش از اندازه بر بحث اقدام سفارت انگلیس، نسبت به برطرف کردن نقاط ضعف و برنامه‌ریزی بهتر اقدام کنند چرا که با توجه به عدم نتیجه‌گیری اکثریت تیم در این رقابت‌ها که سهم بسزایی در رنکینگ تکواندوکاران داشت، کار بسیار سختی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ و موفقیت در این رویداد پیش رو داریم.

کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز در رقابت‌های جهانی به ترتیب ۱۲۰، ۷۲ و ۴۳ امتیاز در پی داشت و می‌توانست نقش تعیین‌کننده‌ای در راه کسب سهمیه برای نفرات تیم ملی باشد اما این فرصت در بیشتر اوزان براحتی از دست رفت و فدراسیون باید برای رویدادهای پیش رو با برنامه ریزی بهتر و دقیق‌تری وارد عمل شود.

در جایی‌که محمدرضا پولادگر رییس فدراسیون تکواندو ارتباط چندانی با کارشناسان و رسانه‌ها به عنوان نمایندگان مردم ندارد، مسئولان ورزش باید اقدامات لازم برای رفع نقاط ضعف در این باره را نیز بکار گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيم ملي تكواندو ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبینا نعمت زاده؛ الماس تکواندوی ایران به دنبال طلا در پاریس | سهمیه‌های المپیکی

مبینا نعمت زاده یکی از ورزشکاران آینده دار ایران محسوب می شود که قرار است در المپیک پاریس هم حضور داشته باشد

طرفداری | مبینا نعمت زاده یکی از الماس های ورزش ایران است.

مبینا نعمت زاده در 18 سالگی سهمیه المپیک را به دست آورده تا همین حالا و در همین سن هم کارنامه ای پر بار و درخشان داشته باشد.

در جریان رقابت های وزن ۴۹- کیلوگرم تکواندوی انتخابی المپیک در قاره آسیا، مبینا نعمت زاده نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم ایران با راهیابی به فینال صاحب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

نعمت زاده در دور نخست این مسابقات استراحت کرد، سپس برابر آنا داکاستا از کشور تیمور ۲ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل روکا اوکاموتو از ژاپن در ۲ راند و با نتایج ۸ بر صفر و ۱۱ بر ۴ به برتری رسید و ضمن راهیابی به فینال، صاحب سهمیه المپیک پاریس شد.

با این سهمیه تاریخی، یک اتفاق تاریخی برای ورزش ایران رقم خورد و برای نخستین بار تکواندوی بانوان ایران با ۲ نماینده عازم المپیک پاریس خواهد شد.

احتمالا در آینده از مبینا نعمت زاده خیلی بیشتر هم خواهیم شنید.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله نخست تمرینات تیم ملی تکواندو بانوان در سال جدید
  • مشخص شدن ترکیب تیم ملی‌ تکواندو برای مسابقات قهرمانی آسیا
  • اعلام ترکیب تیم ملی تکواندو اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • اعلام ترکیب تیم ملی تکواندو در قهرمانی آسیا
  • تیم ملی با هشت تکواندوکار به ویتنام می رود
  • معرفى تركيب تيم ملى تكواندو براى اعزام آسيايى
  • ترکیب تیم ملی تکواندو معرفی شد/ اعزام هشت تکواندوکار به قهرمانی آسیا
  • محنایی: فدراسیون بسکتبال ناکامی‌های فدراسیون قبلی را یدک می‌کشد/ با این روند از حریفان عربی عقب می‌افتیم
  • هت‌تریک ناکامی بوکس در سال گذشته/ فونتانا ناجی می‌شود؟
  • مبینا نعمت زاده؛ الماس تکواندوی ایران به دنبال طلا در پاریس | سهمیه‌های المپیکی