Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌ها حتی نشان می‌دهند که ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا نیز نمی‌خواهد به جنگ با ایران برود و در برابر "جان بولتون" مشاور امنیت ملی کاخ سفید که موضعی تند علیه ایران دارد مقاومت کرده است. ترامپ می‌خواهد با ایران صحبت کند او خواستار معامله با ایران است. آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست با اشاره به اینکه موضوع حمله نظامی آمریکا علیه ایران حمایت بین‌المللی بسیار کمی را با خود دارد، می‌نویسد: "متحدان آمریکا این ایده را رد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه و اتحادیه اروپا خواستار جلوگیری از بروز جنگ هستند. حتی در میان قانونگذاران آمریکایی نیز حمایت بسیار کمی از این ایده وجود دارد. بسیاری از آنان گلایه‌مند هستند که دولت ترامپ اطلاعات زیادی در مورد منازعه میان ایران و امریکا در اختیارشان قرار نمی‌دهد.
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ واشنگتن‌پست افزوده است: گزارش‌ها حتی نشان می‌دهند که ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا نیز نمی‌خواهد به جنگ با ایران برود و در برابر "جان بولتون" مشاور امنیت ملی کاخ سفید که موضعی تند علیه ایران دارد مقاومت کرده است. ترامپ می‌خواهد با ایران صحبت کند او خواستار معامله با ایران است. این آن هدفی است که یک مقام ناشناس آمریکایی از آن به "واشنگتن‌پست" گفته است. 

با این حال، اتحاد کشورهایی نیز وجود دارند که ممکن است رغبت بیشتری نسبت به حمله امریکا علیه ایران داشته باشند از جمله عربستان، اسرائیل و امارات متحده عربی. تصادفی نیست که این سه کشور از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در ژانویه 2017 میلادی، اصلی‌ترین متحد دولت او علیه ایران بوده‌اند. ریاض به خصوص لحن تحریک‌آمیزتری را در میانه تنش با ایران در پیش گرفته است. عربستان سعودی مدعی است که ایران پشت حملات اخیر علیه تانکرهای عربستان و علیه مواضع امارات بوده و از انصارالله در این راستا حمایت کرده است. 
روزنامه "عرب‌نیوز" نزدیک به دولت عربستان نیز نوشته است که امریکا باید دست به اقدام متقابل و انتقام‌جویانه علیه ایران بزند. این روزنامه نوشته امریکا باید از مدل حمله علیه سوریه در قبال ایران استفاده کند. "علی شهابی" بنیانگذار بنیاد عربی در واشنگتن که تحت حمایت ریاض است این ایده را در توئیتر مطرح کرد که جنگ با ایران خطرناک و غیرضروری است. با این حال، واقعیت آن است که همه چیز به سادگی می‌تواند از کنترل خارج شود. علیرغم آنکه کشورهایی مانند عربستان ممکن است از اقدام نظامی علیه ایران حمایت کنند اما آنان دلایل زیادی برای نگرانی درباره تبعات این موضوع دارند". 

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: "عربستان و کشورهای عربی نزدیکی جغرافیایی به ایران دارند و باید نگران باشند. واکنش پیچیده و عدم صراحت امارات و اسرائیل نسبت به موضوع حمله نظامی علیه ایران نیز بدین خاطر است. نتانیاهو در ظاهر می گوید که باید در برابر ایران ایستادگی کرد اما احتمالا در پشت صحنه او تردید بیشتری در این‌باره دارد. کانال 13 اسرائیل گزارش داده که نتانیاهو به افسران اطلاعاتی و نظامی اسرائیلی گفته که اسرائیل باید تلاش کند تا مانع از وارد شدن در منازعات در خلیج فارس شود و باید از این موضوع دور بماند. این در حالی است که نخست وزیر اسرائیل مدت‌هاست که موضع سخت‌گیرانه‌ای علیه ایران دارد. گزارش‌ها نشان می‌داد در سال 2011 میلادی نیز او از درگیری یکجانبه اسرائیل علیه ایران حمایت کرده بود. با این حال، او می‌داند که این احتمال وجود دارد که اقدام نظامی علیه ایران نتیجه معکوس داشته باشد و حزب الله و سایر شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به طور جدی وارد عمل شوند. این موضوع سبب شده تا نتانیاهو متقاعد به عقب‌نشینی از موضع قبلی خود شود. در مورد امارات متحده عربی رویکرد بسیار محتاطانه‌تر است. وزیر خارجه امارات اخیرا گفت که نمی‌خواهد در مورد احتمال این که ایران در حمله به چهار تانکر از جمله دو تانکر سعودی نقش داشته به حدس و گمانه‌زنی بردازد. او به "بلومبرگ" گفته بود که باید به روشنی رفتار ایران را به آن کشور متذکر شد اما در عین حال نباید به بحران دامن زد. او گفته بود ما همگی در یک منطقه زندگی می‌کنیم و باید این بحران را مدیریت کنیم. واقعیت آن است که امارات خواستار مهار نفوذ ایران است اما نزدیکی امارات به ایران و هم چنین روابط اقتصادی قابل توجه میان دو کشور باعث می شود تا امارات نخواهد جنگ تمام‌عیاری روی دهد". 
این روزنامه در پایان می‌نویسد: "چشم‌انداز یک توافق میان تهران و واشنگتن متحدان منطقه‌ای امریکا از جمله امارات، اسرائیل و عربستان سعودی را نگران می‌کند اما آنان کماکان دلایل واقعی و موجهی برای نگرانی در مورد احتمال وقوع جنگ میان ایران و امریکا دارند. اگر این جنگ روی دهد آنان از عواقب آن مصون نخواهند بود و شاید سایر کشورها این سه کشور را سرزنش کرده مسبب بروز جنگ بدانند".

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نفرت آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی/ مخالفت ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با جنگ علیه غزه

یک نظرسنجی جدید انجام‌شده توسط موسسه گالوپ نشان داد که ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه، مخالف هستند.

به گزارش مشرق، براساس نظرسنجی گالوپ، فقط ۳۶ درصد مردم آمریکا، عملیات نظامی رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین در غزه را تایید کرده اند.

موسسه نظرسنجی گالوپ از افزایش طرفداران فلسطین در آمریکا و تغییر نظر آمریکایی ها درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر داد و نوشت: در ماه نوامبر(آبان-آذر)، نصف آمریکایی ها، این جنگ را تایید می کردند و فقط ۴۵ درصد با آن، مخالف بودند.

حمایت از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در میان هواداران دو حزب اصلی آمریکا نیز کاهش یافته و حمایت از جنگ به میزان ۱۸ درصد در میان دموکرات ها و به میزان هفت درصد در میان جمهوری خواهان کاهش یافته است.

کاهش حمایت افکار عمومی آمریکا از رژیم اشغالگر به تغییر رویه کاخ سفید در قبال این رژیم منجر شد به طوری که واشنگتن به قطعنامه آتش بس در غزه که در تاریخ ۲۵ مارس(۶ فروردین) در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شد، رای ممتنع داد.

آمریکا در ۶ ماه گذشته، همه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آتش بس در غزه را وتو کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش نفرت آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی/ مخالفت ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با جنگ علیه غزه
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • پشت پرده طولانی شدن نسل کشی در غزه
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟