Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@11:34:37 GMT

کوچ فروشندگان مسکن و خودرو به بازارهای زیرزمینی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۷۸۰۶

به گزارش پارس نیوز، الفت نسب در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حذف قیمت‌ها از آگهی‌های فروش خودرو و مسکن، نتوانسته بازار را آرام کند اظهار کرد: حذف قیمت از آگهی‌های فروش خودرو و مسکن در سایت‌های آگهی، نه تنها تاثیری در وضعیت بازار نگذاشته، بلکه متاسفانه زمینه‌ساز مهاجرت خریداران و فروشندگان از سایت‌های رسمی آگهی به سمت بازارهای غیررسمی و زیرزمینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی و دادستانی نیز این نگرانی را دارند اضافه کرد: متاسفانه آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که دلالان با سوءاستفاده از وضعیت اخیر، مبادرت به راه‌اندازی بازارهای زیرزمینی بدون هویت کرده‌اند و گروه‌های تلگرامی بزرگ و کانال‌هایی راه‌اندازی شده که در آن‌ها قیمت خودرو و مسکن نرخ گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: با مهاجرت خریداران و فروشندگان به این بازارهای زیرزمینی و با توجه به اینکه این گروه‌ها و کانال‌ها با تبلیغات بسیار، سعی در جذب مخاطبان بیشتر دارند، این نگرانی وجود دارد که کانال‌های بی‌هویت تلگرامی و گروه‌های بی نام و نشان، مرجع قیمت‌گذاری و خرید و فروش خودرو و مسکن شوند و جایگزین سایت‌های آگهی قانونی شوند که تحت نظارت دستگاه‌های مسئول، درحال فعالیتند.

الفت نسب خاطرنشان کرد: در صورت شکل‌گیری چنین بازارهای زیرزمینی، قطعاً اتفاقات خوشایندی نمی‌افتد.

طی هفته‌های گذشته و به دنبال ملتهب شدن قیمت‌ها در بازار مسکن و خودرو، سایت‌های آگهی، اقدام به حذف قیمت از لیست آگهی‌های فروش خود شدند و در ادامه مقرر شده بود با همکاری اتحادیه‌های ذی‌ربط، روزانه کف قیمت‌ها به سایت‌های آگهی اعلام شود و بر اساس این قیمت‌های اعلامی، فروشندگان مجاز به درج قیمت شوند؛ اما به گفته الفت نسب، اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، همکاری لازم را نداشته و این طرح عملیاتی نشده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: خودرو مسکن مهاجرت فضای مجازی قیمت خودرو تبلیغات خرید و فروش خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

قیمت امروز طلا توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلا را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین طلا را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 744656

دیگر خبرها

  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • قیمت طلا امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول
  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر