Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - سرمربی تیم فوتسال زیر 20 سال ایران گفت: مشکلی که در راه قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا وجود دارد، صغر سنی برخی تیم های آسیایی است که بازیکنان جا زده آنها، کار را برای سایر تیم ها سخت می کند.

رقابت های فوتسال قهرمانی آسیا در رده سنی زیر 20 سال از 24 خرداد تا اول تیر امسال در شهر تبریز برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیم های ژاپن، عراق، تایلند، افغانستان، اندونزی، هنگ کنگ، ویتنام، قرقیزستان، تاجیکستان، لبنان و چین تایپه به همراه ایران در این مسابقات حضور دارند.
«حمید شاندیزی» امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در رده بزرگسالان تیم های ژاپن، تایلند و ازبکستان حریفان اصلی ایران هستند ولی در رده زیر 20 سال تعداد حریفان مدعی قهرمانی بیشتر است و اندونزی، لبنان، افغانستان، تایلند و ژاپن برای این هدف تلاش می کنند. البته ازبکستان دیگر تیم مدعی بود که در مرحله مقدماتی حذف شد و سایر تیم های در این رده سنی می خواهند صاحب مقام شوند.
وی اظهار داشت: مشکلی که در راه قهرمانی وجود دارد، صغر سنی از سوی بعضی از تیم های است. به عبارتی تیم ها از بازیکنان سالم سنی استفاده نمی کنند تا بازیکنان جا زده آنها کار را برای سایر تیم های سخت کنند.
شاندیزی در خصوص انتخاب بازیکنان گفت: در رده زیر 18 سال و زمانی که «علی صانعی» مسئول بود، 900 بازیکن در مرحله استعداد یابی و لیگ شناسایی شدند و شناخت خوبی نسبت به آنها داشتیم. در رده زیر 20 سال نیز بازیکنان لیگ امیدها را زیر نظر گرفتیم تا در نهایت به 17 بازیکن فعلی برسیم.
سرمربی تیم فوتسال زیر 20 سال درباره رقابت های چهارجانبه چین تایپه که منجر به شکست ایران برابر اندونزی شد، خاطر نشان کرد: در فوتسال چیزی به عنوان افت وجود ندارد و فقط باید تلاش کرد و ایراد کار را پیدا کرد. البته تیم اندونزی همانطور که پیش از این گفتم در آسیا مدعی است و مسابقه های دوستانه کمکی شایانی به شناخت بیشتر ما از بازیکنان کرد.
وی با تاکید بر اینکه هدف تیم امید کسب مقام قهرمانی آسیا است، افزود: برنامه ریزی کرده ایم که پیش از حضور در رقابت های قهرمانی آسیا با تیم های لیگ برتری که شرایط تمرینی و مسابقه دارند، دیدار تدارکاتی برگزار کنیم. ولی با تیم های خارجی دیدار دوستانه نداریم.
شاندیزی در خصوص اردوهایی که پیش از حضور در رقابت های قهرمانی آسیا تدارک دیده شده است، افزود: پیش از این در اردوی ارومیه بودیم و از 28 اردیبهشت ماه با دعوت از 17 بازیکن اردوی تهران آغاز شد. البته در نهایت 3 نفر از جمع ما جدا می شوند و به جزء مصدومیت های جزیی که بعضی از بازیکنان دارند، مشکل نیست.
وی همچنین گفت: بازیکنانی که در رده امید فعالیت می کنند، بسیار با انگیزه و پویا هستند که به طور قطع در آینده از آنها زیاد خواهید شنید. اما سایر کشورهای آسیایی نیز در فوتسال بیکار نیستند و امروز بیشتر آنها به ما رسیدند. در آینده ای نزدیک بیشتر بازیکنان تیم امید پیراهن تیم ملی را خواهند پوشید تا افتخار آفرینی فوتسال در آسیا و جهان ادامه یابد.
وی گفت: در بخش پایه کشورها سرمایه گذاری گسترده ای انجام دادند و نیاز است ما نیز در بخش پایه آنقدر محکم و با برنامه فعالیت کنیم تا زیر بنای تیم ملی فوتسال تامین شود.
سرمربی تیم فوتسال امید ایران در بخش دیگری درباره شکاف کیفی که بین تیم های لیگ برتر فوتسال وجود دارد، اظهار داشت: منابع مالی در موفقیت تیم های نقش تعیین کننده ای دارد و تیم هایی مانند گیتی پسند اصفهان و مس سونگون از این منابع برخوردارند. ولی سایر تیم ها به دلیل شرایط اقتصادی کشور و ضعف مالی باشگاه ها واقعا همت می کنند که تیم داری می کنند. بر همین اساس بازیکنان ملی پوش به سمت این دو تیم گرایش دارند که سبب موفقیت آنها نیز می شود.
شاندیزی ادامه داد: چنین شرایطی سبب شده تا سایر تیم های به دنبال کسب جایگاه سومی به بعد باشند و در حقیقت این جایگاه برای آنها عنوان قهرمانی دارد.
ورزشی**9029**1067**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتسال تيم اميد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرس فوتسالیست هاباید کنترل شود/ سرعت پیشرفت آسیا ازما بیشتر است

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران موفق شد به دنبال برتری پر گل ۴ بر صفر برابر کویت با کسب ۹ امتیاز از سه دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به عنوان صدرنشین گروه D راهی مرحله یک چهارم نهایی شود و خود را برای دیدار با قرقیزستان آماده کند.

مصطفی نظری دروازه بان سابق تیم ملی فوتسال ایران که چندین سابقه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را در کارنامه دارد در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی وضعیت تیم ملی در این مسابقات پرداخت و گفت: قبل از هر چیز به همه بچه‌های تیم ملی خسته نباشید می‌گویم. با توجه به اتفاقاتی که در دوره گذشته اتفاق افتاد و قهرمانی را از دست دادیم بازیکنان تیم ملی در این دوره از همان ابتدای کار مصمم ظاهر شدند و تلاش کردند اقتدار فوتسال ایران را به نمایش بگذارند و هر چه در این بازی‌ها جلو تر رفتیم به انسجامی که همه از تیم انتظار دارند رسیدیم.

ضعف‌های دفاعی در دیدار سوم پوشش داده شد

مصطفی نظری در خصوص نقاط ضعف تیم ملی ایران در این بازی‌ها گفت: وقتی عملکرد تیم را بررسی می‌کنیم ضعف‌های دفاعی همچنان مشهود است. ما نباید از تیم‌هایی مثل بحرین یا افغانستان گل بخوریم. البته در فوتسال هر اتفاقی ممکن است. در دیدار با بحرین ساختار دفاعی ما مشکل داشت که البته کادر فنی در دیدار با کویت متوجه اشتباهات شد و آنها را پوشش داد.

نقطه قوت ایران تکنیک فردی بازیکنان است

وی در خصوص نقاط قوت تیم ملی گفت: تکنیک فردی بازیکنان مثل دریبلینگ و شوت همواره جزو نقاط قوت تیم ملی بوده است. با توجه به اینکه این دوره از مسابقات در تایلند روی پارکت برگزار می‌شود بازیکنانی مثل مسلم اولاد قباد و سالار آقاپور و مهدی کریمی این فرصت را دارند که به راحتی بازیکنان حریف را دور بزنند و ایجاد خطر کنند. فکر می‌کنم نقطه قوت تیم ملی ایران در فوتسال آسیا همواره حرکت‌های فردی بازیکنان است.

قرقیزستان برای ما خطری ایجاد نمی‌کند

این پیشکسوت فوتسال در خصوص تیم ملی قرقیزستان که حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی است گفت: فوتسال آسیا در حال پیشرفت است و باید این مساله را قبول کنیم. البته حذف ژاپن ربطی به پیشرفت فوتسال در آسیا ندارد. این تیم به دلیل سهل انگاری خودش حذف شد و به خصوص در دیدار آخر برابر تاجیکستان با استرس بالایی بازی کرد. اما در هر صورت باید بپذیریم که فوتسال روز دنیا در حال پیشرفت است و آسیا هم از این قاعده مستثنی نیست. ولی تیم ما سالیان سال از تیم‌های دیگر آسیا بالاتر است و فقط کافی است که مرتکب اشتباه نشویم. قرقیزستان با توجه به بردی که برابر ژاپن به دست آورد ترسش از قدرت‌های آسیایی ریخته است و فکر می‌کنم بازی حساسی داشته باشیم. اولین بازی در مسابقات حذفی بسیار مهم است و ممکن است کمی استرس داشته باشد. اما در هر صورت بازیکنان ما بازیکنان بزرگ و بین المللی هستند و فکر نمی‌کنم قرقیزستان بتواند خطری روی دروازه ایران ایجاد کند.

مسیر پیشرفت تیم‌های آسیایی از ما سریع‌تر است

وی همچنین به پیشرفت تیم‌های آسیایی پرداخت و گفت: همه تیم‌های آسیایی در حال پیشرفت هستند و ما ممکن است از این قافله جا بمانیم. ما در مسائل تاکتیکی درجا می زنیم و اتکای زیادی به تکنیک فردی بازیکنان داریم. باید به لحاظ تاکتیکی و فنی پیشرفت کنیم و به روز شویم تا در بازی‌هایی مثل بحرین اگر با مشکل مواجه شدیم بتوانیم تنوع تاکتیکی داشته باشیم و به سرعت تغییر سیستم بدهیم. البته این مساله به این معنا نیست که بقیه کشورها کار می‌کنند و ما هیچ کاری انجام نمی‌دهیم منتها مسیری که آنها طی می‌کنند سرعت بیشتری نسبت به ما دارد و ممکن است در سال‌های آینده خطرناک شوند.

نظری به حضور مربیان اسپانیایی در فوتسال آسیا هم اشاره کرد: فوتسال اسپانیا همواره در خصوص تاکتیک‌های روز دنیا حرف اول را می‌زند و بزرگترین تئوریسین‌های فوتسال دنیا اسپانیایی هستند و به لطف همین تاکتیک‌ها توانسته اند از فوتسال برزیل پیشی بگیرند و قهرمان جهان شوند. مربیان اسپانیایی به خوبی می‌توانند این تاکتیک‌ها را طراحی و به خوبی به بازیکنان القا کنند.

دروزاه بان های تیم ملی کیفیت بالایی دارند

مصطفی نظری که یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ فوتسال ایران است در خصوص عملکرد دروازه بان های تیم ملی گفت: دروازه بان های تیم ملی ایران در تمام دوره‌ها سرآمد بوده اند. در این دوره از مسابقات هم باقر محمدی و هم سعید مؤمنی آمادگی بالایی دارند و هر دو دروازه بان به خوبی توانستند خودشان را ثابت کنند. البته باقر محمدی در دیدار برابر بحرین از تمرکز کافی برخوردار نبود که دلیل آن هم این بود که کل تیم تمرکز خود را از دست داده بود. مطمئنم که در ادامه مسابقات به خوبی وظیفه خود را انجام خواهند داد. در لیگ برتر هم توانستند آمادگی خود را به خوبی نشان دهند و در کنار آنها هم دروازه بان هایی مثل سینا پرکاس و سجاد بابایی داریم که کیفیت بالایی دارند. فکر نمی‌کنم هیچ وقت در خط دروازه با مشکل مواجه شویم.

مهمترین مساله کنترل استرس است

وی ادامه داد: نکته مهم بازی در مراحل حذفی کنترل استرس است. تیم ما کادر فنی خوبی دارد و قطعاً می‌داند چگونه باید این استرس را از بازیکنان دور کنند. این بازی اولین بازی حذفی است و گام گذاشتن در اولین بازی حذفی مثل گام گذاشتن در اولین بازی تورنمنت است. فکر می‌کنم اگر بچه‌ها بتوانند احساسات خود را کنترل کنند و اجازه ندهند استرس بر آنها غلبه کند قطع به یقین به سلامت از این مرحله عبور خواهیم کرد. ما بهترین تیم آسیا هستیم تیم‌های دیگر برای کم گل خوردن رو در روی ما قرار می‌گیرند. اینکه ما از تیمی مثل بحرین ۳ گل دریافت کنیم اتفاقی نادر است و هر چند سال یک بار اتفاق می‌افتد. بحرین، کویت یا قرقیزستان در دنیای فوتسال ۱۰ گل از ما عقب تر هستند و بازیکنان ما این موضوع را ثابت خواهند کرد.

این کارشناس فوتسال در پایان گفت: آرزوی موفقیت می‌کنم برای تیم ملی فوتسال و امیدوارم همانطور که شایسته قهرمانی در آسیا هستیم به آن برسیم. ما از این تیم قهرمانی آسیا و سکوی جهانی می‌خواهیم چون مردم از تیم ملی ایران انتظار دارند. قهرمان آسیا حق مسلم تیم ملی ایران است و سلطان بلامنازع فوتسال آسیا هستیم. در دوره قبل قهرمانی آسیا را از دست دادیم و در این دوره همه از تیم انتظار قهرمانی دارند.

کد خبر 6087062

دیگر خبرها

  • استرس فوتسالیست هاباید کنترل شود/ سرعت پیشرفت آسیا ازما بیشتر است
  • فوتسال ژاپن؛ کشتی‌ای که غرق شد!
  • تغییر نسل موجب تحول می‌شود
  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • واکنش بازیکنان و سرمربی ژاپن به حذف تلخ از جام ملت ها
  • جشن صعود در افغانستان با سرود ایرانی! (عکس)
  • تراکتور به دنبال خرید ۴ بازیکن پرسپولیس
  • ژاپن حریفی برای فوتسال ایران نیست/ از حریفان آسیایی ترس نداریم
  • تیم لیگ برتری دست روی ۴ ستاره نامدار پرسپولیس گذاشت | گزینه غیرممکن برای جلب نظر هواداران
  • شباهت ماموریت دشوار مربیان تیم ملی فوتسال و کشتی!