Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:30:21 GMT

جشنواره کشوری مردمی دهه کرامت برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۸۰۲۷

جشنواره کشوری مردمی دهه کرامت برگزار می شود

تهران- ایرنا- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: جشنواره کشوری مردمی دهه کرامت همزمان با این دهه تیرماه 98 در سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام المسلمین حبیب الله ارزانی در شورای هماهنگی دهه کرامت با اشاره به اینکه شعار امسال این دهه «خدمت کریمانه؛ مهربانی به رسم اهل بیت (ع) است»، اظهارداشت: کارگروه های شش گانه و هیأت اندیشه ورز، جلسات خود را تا قبل از دهه کرامت برنامه ریزی و برنامه های خود را براساس شعار دهه و شعار سال 98، طرح ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز 45 روز تا دهه کرامت باقی مانده است و نیاز است پیگیری های دبیرخانه برای اجرای برنامه ها دقیق تر شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: لازم است جلساتی با وزارت کشور تشکیل شود تا شوراهای کرامت استانی براساس شعار انتخاب شده دهه ظرفیت های خود را بسیج کنند و در این راستا صداوسیما می تواند نقش آفرینی کند.
برنامه ریزی و هم اندیشی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با حضور اعضا در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد.

** تشکیل شش کارگروه تخصصی در شورای دهه کرامت
براساس اعلام روابط عمومی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در این نشست اظهارداشت: شش کارگروه تخصصی امسال در این شورا برای برنامه ریزی تشکیل شده است.
مرتضی طاهریان ادامه داد: کارگروه فرهنگی و محتوایی با محوریت آستان حضرت معصومه (س)، کارگروه هنری با محوریت بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، کارگروه دانشگاهیان با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، کارگروه ارتباطات و فضای مجازی با محوریت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، کارگروه تشکل های مردمی با محوریت آستان قدس رضوی و کارگروه ادیان، اقوام و مذاهب با محوریت مجمع جهانی اهل بیت (ع) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کارگروه های تخصصی شورا هستند.
وی گفت: هیأت اندیشه ورز نیز با مسئولیت مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در این شورا فعالیت خواهد داشت.
معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: کارگروه محتوایی جلسات متعددی درباره انتخاب شعار و عناوین روزهای دهه کرامت داشته است که در این جلسه، نظرات نمایندگان اعتاب مقدسه و دستگاه های در این باره مطرح می شود.

**خدمت کریمانه شعار محوری دهه کرامت
حجت الاسلام بهشتی پور مسئول کارگروه فرهنگی و محتوایی و نماینده آستان حضرت معصومه (س) نیز در این نشست اظهارداشت: بنا داریم در این ایام توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، بزرگداشت قیام گوهرشاد،هجمه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسائل اجتماعی و سبک زندگی اجتماعی محور برنامه ها باشد.
حجت الاسلام بهشتی اظهارداشت: در سال گذشته نسبت به شعار خدمت کریمانه به رسم اهل بیت (ع) خوب پرداخته نشد لذا در صدد هستیم طی چند سال آتی خدمت کریمانه شعار محوری باشد و هرسال به جزئیاتی از آن بپردازیم.
بهشتی پور تصریح کرد: امسال جشن های مردمی دهه کرامت با پنج محور؛ برپایی جشن های مردمی در 10 مسجد و 10 بوستان، آذین بندی شهر، برگزاری جشن دختران آفتاب، برپایی ایستگاههای کریمانه و پوشش گسترده برنامه های شاد برگزار می شود و همچنین اعزام 110 گروه جهادی به مناطق سیل زده در این ایام در دستور کار است.

** برگزاری جشن مردمی دهه کرامت در سراسر کشور
جواد محمدی فاز نماینده آستان قدس رضوی در شورای دهه کرامت نیز با اشاره به اینکه ستاد مرکزی جشنواره مردمی دهه کرامت در این آستان تشکیل شده است، گفت: در آستان قدس بررسی شد که ایام شادی دهه کرامت آن چنان که باید نیست و به طور مثال همطراز نیمه شعبان نیست لذا سال گذشته دراستان خراسان با هماهنگی دستگاههای مختلف جشنواره شهر کرامت راه اندازی شد که در نهایت مجموعا هزار جشن برگزار شد و 800 مسجد فضاآرایی و تزیین خیابان ها و برپایی ایستگاه صلواتی انجام دادند.
وی افزود: امسال بنا داریم جشنواره مردمی کرامت به تمام کشور توسعه یابد و در این راستا از تجربیات استان قم نیز استفاده خواهد شد.
فراهنگ** 1355**3009

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دهه كرامت شوراي هماهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هفته فرهنگی شهر اصفهان از سوم تا دهم اردیبهشت با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی» برگزارمی شود.

اجرای موسیقی، تئاتر خیابانی، برنامه تاریخ شفاهی، هفته سینمای اصفهان، شهر فرنگ یا برنامه عکس، همچنین آتلیه عکس قدیم، بازی‌های محلی، شهدای شاخص و رادیو چهارباغ در شمار برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان قرار دارد.

پرده‌خوانی، خیمه‌شب‌بازی، نمایشگاه عروسک‌های ملل نیز با هدف آشنایی با فرهنگ و ملل مختلف جزو برنامه‌های این هفته است. در حوزه نشر نیز از کسانی که با این صنعت خدمتی بزرگ به شهر کرده‌اند، تقدیر می‌شود، ضمن اینکه تازه‌های نشر نیز از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است.

ورزش پهلوانی، زورخانه‌ای، چوگان و پیاده‌روی صبحگاهی جزو برنامه‌های اصلی میدان تاریخی نقش جهان خواهد بود و در ۱۵ منطقه اصفهان نیز ۳۵۰ برنامه متنوعی برگزار می‌شود که مفاخر و مشاهیر، وجه‌تسمیه محلات، برنامه‌های ویژه برای کودک و نوجوان، جشن «نام‌ها و یادها» در محلات مختلف از آن جمله به شمار می‌آیند.

در هفته فرهنگی، جشن روز اصفهان، تخفیف ۵۰ درصدی بلیت موزه‌ها برای شهروندان، معرفی شهدای کمتر شناخته‌شده محلات اصفهان، تقریب مذاهب و همزیستی ادیان نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

برپایی جشنواره غذا‌های سالم نیز در ناژوان و هم در چهارباغ جزو برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است. بیش از ۲۵۰ مدرسه نیز در این هفته و با عنوان طرح قاصدک حضور دارند. برای کودکان کلاس‌های چهارم تا ششم ابتدایی، برنامه‌ای موسوم به زنگ انشا و با عنوان «من و اصفهان ۱۴۱۰» برگزار می‌شود.

در این رویداد فرهنگی، سومین دوره جشنواره سابقه نقاشی پوپک نیز در روز نهم اردیبهشت در تالار هنر اصفهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دهه کرامت در بوشهر
  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • جشن‌های دهه کرامت در قم به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود