Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@15:13:43 GMT

آرزویی به نام تفریح

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۸۱۲۹

آرزویی به نام تفریح

به گزارش برنا از اراک ، تمامی شهروندان جامعه در سنین مختلف به خصوص دوران جوانی، به تفریح احتیاج دارند و تفریح جزء نیاز‌های ضروری انسان است که اگر این نیاز در راه درست برطرف نشود، خساراتی رخ می دهد که به آسانی قابل جبران نخواهد بود. به قدری فشار و استرس در زندگی‌ امروزه وجود دارد که اگر تفریح نباشد، شرایط زندگی به خصوص برای قشر جوان جامعه، غیرقابل تحمل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال اگر در جامعه‌ای تفریح بیشتری برای افراد فراهم گردد به تبع آسیب‌های اجتماعی کمتری نیز بروز پیدا خواهد کرد به طوری که آمار نشان می دهد در مناطقی که فضا‌های تفریحی کمتری وجود دارد، آسیب‌های اجتماعی بیشتری به چشم می‌خورد. 

کاهش درآمدها و تکراری بودن تفریحات موجود در اراک، دلیل اصلی کاهش تمایل مردم به اماکن تفریحی است

مرتضی سورانه، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک  ضمن تایید مطالب فوق، بیان داشت: صنعت در کشور و استان مرکزی و به تبع شهر اراک که یک شهر صنعتی و کارگری است، رونق چندانی ندارد و بسیاری از کارخانه ها و صنایع در چند سال گذشته تعطیل شده اند و کارگران نیز بیکار شده اند و یا اینکه مجبور هستند با حقوق کمتر و دریافت با تأخیر حقوق خود تن به کار دهند تا هزینه های معیشت و زندگی خود را تأمین کنند. همین امر باعث شده که هزینه های تفریحی از سبد معیشتی خانواده ها کاهش پیدا کند و یا اینکه حذف شود. در این راستا بسیاری از افراد در شهر اراک ترجیح می دهند که درآمد خود را صرف هزینه های ضروری کنند. 

سورانه افزود: چنین فرایندی باعث می شود که شهروندان در اراک، رویکرد، استقبال و تمایلی نسبت به شهربازی و اماکن تفریحی نداشته باشند. در مقابل این موضوع باعث می شود که شهربازی و اماکن تفریحی نیز با کمبود مراجعه کنندگان و کاهش درآمد مواجه شوند. بنابراین اکثر مراکز تفریحی به دنبال نوسازی و تجهیز دستگاه های بازی در مجموعه خود نمی روند. از سویی دیگر تجهیزات و دستگاه های بازی در شهربازی و مراکز تفریحی قدیمی، مستهلک و تکراری شده است به طوری که دیگر هیچگونه جاذبه ای برای افراد جامعه ایجاد نمی کند. 

وی ادامه داد: راهکارهای موجود این است که از صاحبان سرمایه دعوت شود تا در شهر اراک حضور یابند و در راستای سرمایه گذاری در فرصت های جدید شهربازی و مراکز تفریحی اقدامات لازم را انجام دهند.

هیچ کدام از مراکز تفریحی استان مرکزی صد در صد استاندارد نیست

مهناز جعفریان، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی نیز درباره استاندار سازی مراکز تفریحی بیان داشت: تجهیزات و دستگاه های بازی که در شهربازی و مراکز تفریحی اراک قرار دارند به لحاظ ویژگی های ایمنی و کاربردی در قالب استانداردهای فیزیکی مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین این تجهیزات و دستگاه های بازی به لحاظ استانداردهای سنی برای افرادی که از آنها استفاده می کنند نیز مورد بررسی قرار می گیرند، چرا که این تجهیزات و دستگاه ها باید براساس سن افرادی که استفاده می کنند، دسته بندی و طبقه بندی شود. به همین دلیل یک سری فرم ها و الگوهایی وجود دارد که بر اساس مستندات موجود در آنها، دستگاه های بازی بررسی می شوند اما فرایندی با نام بررسی استانداردهای روحی در این راستا تعریف نشده است و حتی در تمامی دنیا نیز وجود ندارد. 

جعفریان افزود: جنس موادی که در دستگاه های بازی مورد استفاده قرار می گیرد نیز بررسی می شود چرا که بسیاری از دستگاه های بازی باید از نظر استحکام سنجیده شوند. بنابراین دستگاه های بازی باید از نظر ایمنی، سلامت، امنیت، جنسیت، ویژگی های فیزیکی و شیمیایی تجهیزات، نحوه نصب، موقعیت قرارگیری و همچنین کنترل شرایط قبل و بعد از نصب، کنترل و مورد بررسی قرار گیرند. دستگاه هایی که جدید هستند و کیفیت بالاتر و ویژگی های خاص تری دارند و قرار است به شهربازی و مراکز تفریحی منتقل شوند، استانداردسازی و کنترل آنها نیز به عهده مجموعه استاندارد و تحقیقات صنعتی است و چنانچه قابل استفاده باشد، اجازه فعالیت برای این تجهیزات و دستگاه های بازی صادر می گردد. 

وی ادامه داد: در خصوص اینکه شهربازی و مراکز تفریحی از استانداردهای لازم برخوردار می باشند، باید عنوان کرد که فرایندهای استاندارد در این حوزه به 2 شیوه اجرایی می شود. یک شیوه اینکه تجهیزات و دستگاه های بازی را مورد کنترل و بررسی قرار داده و به صورت مجزا برای هر کدام از تجهیزات و دستگاه های بازی گواهینامه استاندارد صادر می کنیم و یک شیوه دیگر آن که به مجموعه شهربازی و مرکز تفریحی گواهینامه استاندارد تعلق می گیرد. 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: در شیوه اعطای گواهینامه استاندارد به تجهیزات و دستگاه های شهربازی و مراکز تفریحی، با توجه به آنچه که تا به این لحظه آمار داشته ایم، کنترل و بررسی های لازم انجام شده و پس از اتمام بازدیدها گواهینامه های استاندارد این دستگاه ها و تجهیزات صادر شده است و یا اینکه در مراحل صدور می باشد. در این راستا اطلاع رسانی های لازم به مسئولین شهربازی و مراکز تفریحی و بهره برداران آنها انجام شده است تا بتوان ارزیابی های لازم را انجام داد و قبل از بازگشایی شهربازی ها و مراکز تفریحی استانداردهای لازم را در راستای بهره برداری از این دستگاه ها و تجهیزات لحاظ کرد. 

جعفریان تصریح کرد: در شیوه اعطای گواهینامه استاندارد به مجموعه شهربازی و مرکز تفریحی، باید عنوان کرد که تاکنون هیچگونه مجموعه شهربازی و مرکز تفریحی در سطح استان مرکزی موفق به کسب گواهینامه استاندارد برای تمامی مجموعه خود نشده است. در سطح کشور نیز تعداد شهربازی ها و مراکز تفریحی که به طور کامل برای مجموعه تحت نظر خود گواهینامه استاندارد کسب کرده باشند، انگشت شمار هستند. چرا که دریافت گواهینامه استاندارد برای کلیت مجموعه شهربازی تشویقی است، اما هر کدام از تجهیزات و دستگاه های بازی به طور جداگانه باید بازرسی و بررسی شده باشند و تأییدیه لازم را برای دریافت گواهینامه استاندارد کسب نمایند. 

وی بیان داشت: زمانی که یک شهربازی و مرکز تفریحی بخواهد برای تمامی مجموعه خود گواهینامه استاندارد دریافت کند، باید بسیاری از ضوابط دیگر را نیز علاوه بر تجهیزات و دستگاه های بازی را رعایت کرده و موارد آن مورد بررسی قرار بگیرد. این ضوابط اعم از فضا و موقعیت مجموعه، متراژ، نوع و جنس خاک، فضای سبز و ویژگی های محیطی، شرایط خدمات رسانی، امکانات رفاهی و خدماتی و ... می باشد که همگی باید تحت کنترل و بررسی قرار گیرند که فرایند بسیار پیچیده و سختی می باشد و معمولاً به علت آنکه اجباری نیست، مسئولین شهربازی و مراکز تفریحی برای دریافت چنین گواهینامه ای اقدام نمی کنند و وارد فرایند آن نمی شوند.

خبرنگار:شایسته سلامی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مرکزی بازی جامعه خانواده گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر هدایت الله عبدی زاده گفت: باتوجه به مشکلات مراکز درمانی تامین اجتماعی خوزستان در زمینه ناوگان حمل و نقل بیمار، ۵ دستگاه آمبولانس با حمایت و همکاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونت درمان، خریداری و به مراکز نیازمند تحویل داده شد.


وی افزود: این آمبولانس‌ها هایلوکس تیپ یک و از برترین‌ها آمبولانس‌ها هستند.


دکتر عبدی زاده می‌گوید: برای خرید این تعداد آمبولانس با ویژگی‌های یادشده، حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت
  • تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم
  • ساخت شهرک صنفی کارگاهی در رزن
  • شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود
  • کشف و ضبط ۱۱۷ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در استان
  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • معرفی بهترین برند‌های پاوربانک
  • پلمب ۸ تجهیزات بازی غیر استاندارد در شیروان
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان
  • کشف سه دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در شهر یاسوج