Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه احداث پالایشگاه GTL با سرمایه ۶۰۰ میلیون یورویی و اشتغالزایی ۷۵۰ نفر در مرحله اول و ساخت منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان به زمین نیاز دارد، گفت: زمین های شناسایی شده توسط اداره منابع طبیعی به این واحدها واگذار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «حسین یارمحمدیان» در جلسه شورای سرمایه‌گذاری شهرستان گلپایگان با بیان اینکه جمعیت شهرستان با سرشماری هایی بیش از 100 هزار نفر و دارای 6 دانشگاه است، گفت: گلپایگان دارای 134 واحد فعال اقتصادی، چهار هزار و700 واحد صنفی و 14 معدن فعال دارد که شهرستان ظرفیت بیش از این برای ایجاد معدن به خصوص در نمای شهر ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار گلپایگان با اشاره به احداث پالایشگاه GTL با سرمایه 600 میلیون یورویی و اشتغالزایی 750 نفر در مرحله اول و ساخت منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان به زمین نیاز دارد که خواستار واگذاری زمین های شناسایی شده توسط اداره منابع طبیعی به این واحدها هستیم، بیان کرد: 80 میلیارد تومان  در شرکت پگاه برای ایجاد واحدهای صنعتی جدید در دو فاز سرمایه گذاری خواهد شد که اشتغالزایی 70 نفر را در پی دارد و شرکت استویا با سرمایه گذاری 200 میلیارد تومانی با اشتغالزایی در سراسر کشور تیرماه به بهره برداری می رسد.

 

وی به برگزاری جشنواره کباب در سال گذشته اشاره کرد که سبب افزایش فروش 7 درصدی آن در سال جاری شده است و ادامه داد: تعداد مراکز بوم گردی این شهرستان از شش مرکز به 15 مرکز در یک سال گذشته افزایش یافته است.

 

یارمحمدیان با بیان اینکه اگر دولت 15 تا 20 میلیارد تومان در سایپا پلوس سرمایه گذاری کند می تواند از خروج سالانه 150 میلیارد تومان ارز از کشور جلوگیری کند، اظهار کرد: کارخانه بازیافت شهرستان گلپایگان با 5 میلیارد تومان احداث شده که نیازمند اعتبار 7 میلیارد تومانی برای بهره برداری از آن است.

مشکل اسنادی  4 هزار هکتاری زمین های زراعی

«علی بختیار» در ادامه جلسه با بیان اینکه 4 هزار هکتار از اراضی شهرستان مانند زمین های زراعی روستاهای میدان، لهرامش، مزرعه طلایی با مشکل اسنادی  مواجه شده است، گفت: این زمینها در ابتدا را اداره منابع طبیعی  برای کشاورزی و سپس صنعت در اختیار مردم قرار داده است و اکنون پس از گذشت چند سال، اداره راه و شهرسازی با اضافه شدن این منطقه به محدوده شهر خواستار قیمت زمین کارشناسی آن است.

 

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی  با یادآوری اینکه کشاورزان در این منطقه سالها برای گذران معاش و تولید محصولات خود ازاین زمین ها بهره بردند و آن را آباد کردند، این خواسته راه وشهرسازی  را یک مشکل اجتماعی دانست و بیان کرد: شهرک صنعتی سایپا نیز در این اراضی احداث شده است که  برای دریافت تسهیلات یا کارهای اقتصادی با مشکل سند  مواجه شده که در هفته های آتی با تشکیل جلساتی این مشکل حل شود./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان کانون های مساجد ماه مبارک رمضان مجلس مسجد خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي نمایشگاه قرآن روزنامه موزه شورای سرمایه گذاری شهرستان نماینده گلپایگان و خوانسار علی بختیار گلپایگان رونق اقتصادی استاندار اصفهان فرماندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق

فرماندار دره‌شهر گفت: دهیاری‌های دره شهر باید به تجهیزات اطفای حریق مجهز شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، جلسه کمیته اطفای حریق شهرستان دره شهر به ریاست فرماندار و با حضور بخشدار مرکزی، مسئولان منابع طبیعی و دهیاران بخش مرکزی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در محل فرمانداری شهرستان دره شهر برگزار شد.

هوشنگ طاهری، فرماندار دره‌شهر در این جلسه تجهیز دهیاری‌ها به ملزومات اطفای حریق را برای کنترل آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتع و مزارع خواستار شد.

وی با اشاره به بارندگی‌های سال زراعی جاری، افزود: شدت بارندگی‌ها در سال جاری موجب پوشش گیاهی مناسب در منطقه شده است و شرایط آب و هوایی احتمال وقوع حریق را افزایش می‌دهد.

فرماندار دره‌شهر خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و پراکندگی عرصه‌های منابع طبیعی، امکانات شهرستان پاسخگو نیست و مسئولان استانی باید در راستای تجهیز اداره منابع طبیعی شهرستان چه از لحاظ وسایل نقلیه موتوری و چه امکانات اطفای حریق، اهتمام لازم را به کار گیرند.

کد خبر 747132

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار