Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@01:25:33 GMT

130 هزار نفر زندانی با کمک خیران آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۸۱۸۴

130 هزار نفر زندانی با کمک خیران آزاد شدند

بجنورد- ایرنا- معاون اداری و مالی ستاد دیه گفت: از ابتدای تشکیل این ستاد تاکنون، 130 هزار نفر زندانی مشمول جرایم غیرعمد نیازمند با کمک خیران آزاد شدند.

علی مهربان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیازمند در دنیا نظیر ندارد و در هیچ کشوری جشنی برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند به عنوان یک موسسه مردم‌نهاد و با هدف کمک به آزادسازی زندانیانی که به علت عدم توانایی در پرداخت جرایم غیرعمد مانند بدهی دیه ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کارگاهی، محکومیت‌های مالی نظیر صدور چک‌های غیر کلاهبرداری، مهریه معقول و نفقه در زندان‌ها محبوس هستند، در سال 1369 راه اندازی شد.
معاون اداری و مالی ستاد دیه همچنین بر اصلاح قوانین برای جلوگیری از ورود به زندانیان جرایم غیرعمد به زندان ها تاکید کرد و گفت: در سال های اخیر در این خصوص قدم هایی برداشته شده است اما، هنوز نیازمند کار در این حوزه هستیم که نماینده های مردم در مجلس و همچنین مسئولان باید به اصلاح قوانین بپردازند.
مهربان به اصلاح و تصویب قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث رانندگی اشاره ای کرد و افزود: این قانون با کمک ستاد دیه در سال 95 اصلاح شد.
معاون اداری و مالی ستاد دیه گفت: در سال 82 افزون بر 30 هزار نفر زندانی در بخش حادثه رانندگی داشتیم که اگر این قانون اصلاح نمی شد هم اکنون چندین برابر افزایش می یافت.
مهربان افزود: هم اکنون تنها 186 نفر زندانی جرایم غیرعمد از ناحیه حادثه رانندگی در زندان های کشور تحمل حبس می کنند.
وی به اصلاح قانون صدور چک نیز اشاره ای کرد و گفت: محکومیت ها در این زمینه نیز از کاهش چشمگیری برخوردار بوده است.
وی اظهار داشت: این ستاد با هدف کاهش زندانیان جرایم غیرعمد در زندان های کشور اقداماتی در راستای اصلاح قوانین برداشته است که هم اکنون نیز در بحث مهریه می پردازیم.
معاون اداری و مالی ستاد دیه با بیان اینکه اکنون هشت هزار و 642 زندانی جرایم مالی غیرعمد در زندان های کشور محبوس هستند، اظهار داشت: از این تعداد 131 نفر حوادث رانندگی، 56 نفر حادثه کار، دو هزار بدهکار دیه، 131نفر بدهکار نفقه، و افزون بر 6 هزار نفر نیز بدهکار مالی هستند.

*196 زن جرایم غیرعمد در زندان های کشور
معاون اداری و مالی ستاد دیه با بیان اینکه 196 زن جرایم غیرعمد در زندان های کشور تحمل حبس می کنند گفت: بیشتر این زنان به علت بدهکاری مالی در زندان ها به سر می برند.
مهربان افزود: بیشترین زنان زندانی جرایم غیرعمد در زندان های فارس و گیلان تحمل حبس می کنند.
3007/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زندان جرايم غيرعمد خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم

محمد امیر ابراهیمی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ودرک فیوضات لیالی قدر برای همه گفت: پویش مردمی به حرمت امام علی (ع) می بخشم با هدف آزاد سازی زندانیان و محکومین به قصاص از ولادت امام علی (ع) شروع شده است و تا شهادت آن حضرت ادامه داد.

وی افزود: در این پویش با تاسی از آموزه های دینی و اعتقادی و توسل به سیره اهل بیت (ع) تعداد زیادی از زندانیان و محکومین به قصاص از زندان رهایی یافته اند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان بیان داشت: خوشبختانه از ابتدای این پویش، تعداد۲۳۶ زندانی از زندان‌های استان آزاد و ۱۱ محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

وی ادامه داد: امیدواریم در ادامه پویش به حرمت امام علی (ع) و با تاسی از رفتار و منش آن امام بزرگوار با حمایت معنوی افراد تعداد زیادی از زندانیان از زندان آزاد شده، همچنین شاهد نهادینه شدن فرهنگ گذشت و بخشش و بازگشت زندانیان به آغوش خانواده خود در این ماه مبارک باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آزادی ۳۴۷ زندانی مالی در استان اردبیل
  • آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • آزادی ۳۱۸ مددجوی جرائم غیر عمد از زندان های کرمان
  • ۲۳۱ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان در انتظار آزادی
  • ۴ زندانی جرایم غیر عمد همزمان با میلاد کریم اهل‌بیت (ع) آزاد شدند
  • ۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • محکومان جرایم غیرعمد در شادگان توسط یک ناشناس آزاد شدند
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • خواهر و برادر کرمانی با عیدی‌های خود دو زندانی را آزاد کردند