Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:42:23 GMT

161شهید و 205جانباز در عملیات بیت‌المقدس تقدیم نظام شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۸۲۳۲

161شهید و 205جانباز در عملیات بیت‌المقدس تقدیم نظام شده است

زنجان- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد 61 شد، گفت: استان زنجان در این عملیات 161شهید و 205 جانباز تقدیم نظام کرده است.

به گزارش ایرنا، علی کاظمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت 22 روز به طول انجامید و منجر به آزادسازی خرمشهر پس از 578 روز اشغال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه رزمندگان استان زنجان، حضور موثری در عملیات‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس داشتند، تصریح کرد: عملیات بیت‌المقدس، یکی از مهمترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران در دوران دفاع مقدس به شمار می رود که 10 اردیبهشت آغاز شد.
کاظمی به حضور رزمندگان پایتخت شور و شعور حسینی در عملیات رمضان نیز اشاره کرد و ادامه داد: عملیات رمضان همزمان با شب 21 ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت امام علی(ع) در 23 تیر ماه سال 61 و با رمز «یا صاحب‌الزمان ادرکنی» در منطقه عملیاتی شلمچه در شرق بصره آغاز شد و 35 شهید و 64 جانباز زنجانی متعلق به این عملیات هستند.
مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان با اشاره به برنامه‌های این دستگاه در سالروز عملیات‌های مختلف دفاع مقدس، گفت: این برنامه‌ها با هدف آشنایی مردم به‌ویژه قشر جوان و نوجوان جامعه با ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان و یادآوری رشادت و شجاعت رزمندگان برگزار می‌شود.
وی افزود: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدای عملیات رمضان و بیت‌المقدس با همکاری هیات‌های مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان، دیدار با خانواده شهیدان و جانبازان حاضر در این 2 عملیات از جمله مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات‌های رمضان و بیت‌المقدس و گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی است.
به گزارش ایرنا، عملیات بیت‌المقدس، یکی از مهمترین و بزرگترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران است که نیروهای ایرانی با توان 130 هزار رزمنده، این عملیات را در ساعت 30 دقیقه بامداد 10 اردیبهشت 1361 با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب» در محور اهواز- خرمشهر- دشت آزادگان به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز کردند که 22 روز به طول انجامید و سرانجام در سوم خرداد 1361 نیروهای ایرانی، خرمشهر را که در روزهای ابتدای جنگ به اشغال ارتش عراق درآمده بود آزاد کردند.
غبارروبی مزار شهدا تحت عنوان آیین میهمانی لاله‌ها نیز همزمان با سراسر کشور ساعت 17 روز پنجشنبه /2 خرداد/ برگزار می‌شود.
6085/9556

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عمليات بيت المقدس آزادسازي خرمشهر بنياد شهيد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان حماس برای حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، جنبش حماس هدف از این فراخوان را مقابله با تلاش صهیونیست های افراطی برای بی احترامی به محوطه مسجد الاقصی و برگزاری مراسم قربانی در داخل آن در روزهای یکشنبه و دوشنبه آتی دانست.

جنبش حماس تأکید کرد: ما از ملت فلسطین در کرانه باختری، اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ و مدافعان و اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی در بیت المقدس که اثبات کرده اند در خط مقدم دفاع از قبله و سومین حرم مسلمانان هستند، تقدیر نموده و جهاد و فداکاری آنها را ارج می نهیم.

این جنبش مبارز فلسطینی همچنین افزود: ما از تلاش این مبارزان برای ادامه راه دفاع از بیت المقدس و مسجد الاقصی و مقابله با تلاش های فاشیستی کابینه رژیم اشغالگر و جنایتکاران جنگی در آن مانند بن گویر، در راستای توهین به مسجد الاقصی حمایت می نماییم و از امت اسلامی و همه آزادگان در سراسر جهان می خواهیم با هر ابزار و روش ممکن از مسجد الاقصی، بیت المقدس و غزه و مبارزه مشروع ملت فلسطین تا پایان تجاوزگری رژیم اشغالگر و دستیابی فلسطینی ها به حقوقشان و آزادی سرزمین و مقدساتشان دفاع نمایند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ملیکا رسولی مدالش را به علی دایی تقدیم کرد
  • حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»
  • خطیب نماز جمعه تهران: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود | این عملیات از نظر  مقیاس در حد فتح خرمشهر بود
  • فراخوان حماس برای حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی
  • سرنگونی ۱۰۰ جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم
  • در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک هایی استفاده شد؟
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • شکست تمار عیار رژیم صهیونیستی خیلی از گذشته نزدیک‌تر شده است
  • فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است
  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود