Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@19:53:37 GMT

کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت گوشت قرمز

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۸۲۳۷

کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت گوشت قرمز

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رضایی امروز ۳۰ اردیبهشت ۹۸، در حاشیه مراسم روز جهانی زنبور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بازار محصولات پروتئینی اظهار داشت: ما زمانی می‌گوئیم با کمبود یک محصول در کشور مواجه هستیم که مردم به مغازه مراجعه کنند و مغازه دار بگوید این محصول موجود نیست؛ در حالی که هم اکنون با چنین وضعیتی مواجه نیستیم و در محصولاتی مانند گوشت مرغ، با مازاد نیز رو به رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی با اشاره به اینکه قیمت مصوب مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، گفت: در برخی روزها، قیمت مرغ در عمده فروشی میدان بهمن به زیر ۹ هزار تومان می‌رسد.

به گفته وی، تفاوت قیمتی که بین مراکز عمده فروشی و خرده فروشی وجود دارد، باعث زیان تولیدکننده و مصرف کننده می‌شود؛ ضمن اینکه برخی واکنش‌های هیجانی مردم در ایامی از سال مانند عید نوروز نیز به نوسانات قیمت دامن می‌زند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز نسبت به ایام قبل از عید کاهش یافته است، اضافه کرد: همچنین قیمت گوسفند زنده نیز کاهش یافته است، به عبارتی هیجانات باعث افزایش قیمت می‌شود این مساله ربطی به تولید و کاهش آن ندارد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه ذرت و کنجاله سویا به مقدار کافی وارد و توزیع شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۸۰۰ هزار تن کنجاله سویا بین مرغداران توزیع شده است.

وی درباره اینکه گفته می‌شود یک واردکننده عمده نهاده‌های دامی، در توزیع این محصولات اختلال ایجاد می‌کند، گفت: نظام توزیع به هیچ عنوان دست واردکننده نیست و وارد کننده باید کنجاله‌ای را که وارد می‌کند، در اختیار دولت بگذارد تا دولت آن را با همکاری تشکل‌ها و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، میان تولیدکنندگان توزیع کند بنابراین این شخص نمی‌تواند اعمال نظر کند.

رضایی تصریح کرد: سالانه حدود ۳.۵ میلیون تن کنجاله سویا وارد کشور می‌شود، مگر می‌شود یک نفر بتواند کالای وارداتی خود را نگهداری کند و بازار را بر هم بریزد. چنین چیزی امکان پذیر نیست.

کد خبر 4621478 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود حجتی زنبور عسل مرتضی رضایی گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 746281

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار گوشت قرمز در مسیر نجومی شدن / قیمت جدید مرغ اعلام شد
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند