Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آستارا - ايرنا - لايروبي رودخانه هاي آستارا، ايجاد ديواره حفاظتي آنها و ساماندهي آب بندان ها براي جلوگيري از طغيان در بارندگي ها و نيز تجهيز سالن آمفي تئاتر اين شهرستان آغاز شد.

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار آستارا روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: در پي ابلاغ شيوه نامه ساماندهي و کنترل سيلاب ها از استانداري گيلان، لايروبي 11 نقطه در رودخانه ها و ايجاد ديواره حفاظتي رودخانه هاي ملاهادي، شهرک هجرت، لمير محله و کانرود و دريچه سازي و ساماندهي بندهاي بتني آب بندان ها آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کامبيز لقماني مقدم اضافه کرد: با پايان اين طرح ها تا آخر فصل تابستان، ظرفيت ذخيره آب بندان ها از سه ميليون متر مکعب به چهار و نيم ميليون متر مکعب افزايش خواهد يافت.
وي گفت: براي اين کارها اعتبار دولتي هزينه نمي شود و پيمانکار سه طرح عمراني در قبال انجام اين کارها، مصالح طرح هاي خود را از رودخانه ها تامين مي کند.
لقماني مقدم اظهار کرد: ظرفيت آب کشاورزي آستارا 15 ميليون متر مکعب است و با توجه به محدوديت منابع در تابستان، تجهيز چاه هاي عميق، صرفه‌جويي و اجراي طرح هاي آب پيگيري مي شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت، هفت رشته رودخانه و شاليزارهاي حاصلخيز در غرب استان گيلان واقع است.
** تجهيز سالن آمفي تئاتر آستارا آغاز شد
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آستارا از آغاز تجهيز سالن آمفي تئاتر مجتمع فرهنگي و هنري اين شهرستان براي برگزاري برنامه هاي مختلف و فعاليت هنرمندان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايرنا شاپور تشريني روز دوشنبه در بازديد از سالن آمفي تئاتر آستارا گفت: براي تجهيز اين سالن پنج ميليارد ريال اعتبار استاني مصوب و يک ميليارد و 90 ميليون ريال آن به سيستم برق منظور شده است.
وي اضافه کرد: سالن آمفي تئاتر آستارا در سال 94 با بيش از 21 ميليارد و 593 ميليون ريال اعتبار افتتاح شد و تاکنون بيش از 50 برنامه فرهنگي و چند کنسرت و نمايش در آن برگزار شده است.
تشريني ادامه داد: بعد از راه اندازي کامل انشعابات سالن، در صورت اختصاص اعتبار به تکميل کارگاه دکور، اتاق تشريفات، سالن گريم و فضاهاي خدماتي، تاسيساتي و پشتيباني اقدام خواهد شد.
ساخت مجتمع فرهنگي و هنري اداره ارشاد آستارا از سال 1377 به مساحت سه هزار و 160 متر مربع آغاز شده بود و سالن آمفي تئاتر در داخل آن است.
بندر مرزي آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و مرز جمهوري آذربايجان واقع شده و هفت انجمن هنري با 400 هنرمند در اداره ارشاد آن فعال است.
7105 / 7124 / 2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و تجهیز خانه کشتی آموزش و پرورش اشترینان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، بابک مصطفایی در آئین افتتاح خانه کشتی آموزش و پرورش اشترینان گفت: ۲۰۰ متر تشک کشتی استاندارد به ارزش یک میلیارد از طرف معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان خریداری و نصب شده است.

وی افزود: مساحت سالن این خانه کشتی ۴۰۰ متر مربع است.

دیگر خبرها

  • پیش‌فروش بلیت‌ نمایش «توقف اتانازی» آغاز شد
  • تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟/ ارتقا و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در استان
  • ارتقاء و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در سیستان و بلوچستان/ تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟
  • کشاورزان نسبت به شخم اراضی شالیزاری و لایروبی انهار اقدام کنند
  • افتتاح و تجهیز خانه کشتی آموزش و پرورش اشترینان
  • آبگیری ۹۸ درصدی آببندان در مازندران
  • نمایشِ بهرام افشاری قبل از آغاز، ۲ میلیاردی شد!
  • ۹۸ درصد آب بندان های مازندران پُر شدند
  • لزوم لایروبی انهار در گیلان
  • شالیکاران گیلانی لایروبی انهار را جدی بگیرند