Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ها، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام تعدادی از متهمان بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد.

در ابتدای این جلسه، قاضی مسعودی مقام ضمن تفهیم مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون گفت: اظهارات حاشیه‌ای در رسیدگی تاثیر ندارد و از متهمان می‌خواهیم بر اساس حق و حقیقت صحبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه قاضی مسعودی مقام از قهرمانی نماینده دادستان خواست که با حضور در جایگاه باقیمانده کیفرخواست را قرائت کند.

قهرمانی با حضور در جایگاه اظهار کرد: در جلسه گذشته مطالبی از سوی آقای سید محمد هادی رضوی دایر بر اینکه او خود را متهم خرد اعلام کرد وجود دارد، درست است که پرونده بانک خرده‌ای از اتهامات وی است، اما او متهم خرد نیست.

نماینده دادستان ادامه داد: پرونده ای که آورده‌ام و طبق گزارش بانک مرکزی آقای رضوی ۱۰۷ میلیارد تومان از بانک سرمایه تسهیلات دریافت کرده است، پس از آن نیز ۱۰۴ میلیار تومان از بانک های دی، اقتصاد نوین و تجارت دریافت کردند.

قهرمانی خطاب به رضوی گفت: شاید ۸۰ میلیار تومان برای شما چیزی نباشد اما درد بسیاری از مردم را درمان می کند، شما متهم کلان هستید.

نماینده دادستان در ادامه دومین جلسه رسیدگی به اتهامات سید محمد هادی رضوی، اظهار کرد: در جلسه گذشته بیان شد آقای رضوی از طریق سه شرکت برای غارت بانک سرمایه ورود کرده است که شرکت آینده سازان فاطمی و ره پویان کوثر برای دریافت تسهیلات بوده و شرکت شایگان تجارت آتیه ویژه دریافت ضمانت نامه بوده است.

قهرمانی ادامه داد: سید هادی رضوی در ماه ۷ سال ۹۱ درخواست تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی می کند که ۲.۵ میلیارد تومان به وی تعلق می گیرد، اما رضوی آن را دریافت نمی کند و درست یک ماه بعد ۷.۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت می کند.

نماینده دادستان گفت: خانم رام به عنوان کارشناس مسئول بررسی مدارک معرفی می‌شود. خانم رام از آقای شیانی دستور می گیرد که از شرکت در ۱۸\۸\۹۱ گزارشی تهیه و قراردادهایی از جمله قرارداد ارتش، توسعه تجارت و غیره را کارشناسی و اعتبار موارد را قید می‌کند.

وی افزود: خانم رام چند مورد ایراد وارد می کند و متوجه می‌شوند که آقای رضوی صلاحیت ندارد؛ چرا که قراردادهای ارائه شده صوری است. خانم رام نکته مهمی را خطاب به هیات مدیره بانک عنوان می کند که آقای رضوی نه تنها صلاحیت دریافت ۲.۵ میلیارد را ندارد بلکه مدارک مغایرت دارد و باید صورت مالی ارائه کند و همچنین او اساسا صلاحیتی برای اخذ وام ندارد.

نماینده دادستان در این لحظه با اجازه از قاضی از خانم رام خواست که در جایگاه قرار گیرد و توضیحاتی را ارایه کند.

قهرمانی خطاب به خانم رام گفت: سه گزارش شما تاکید می کند شرکت های منتسب به سید محمد هادی رضوی صلاحیت نداشتند، چرا گزارش شما حذف و مصوبه صادر شده است.

خانم رام پاسخ داد: من گزارش پرونده را بر اساس مدارکی که به من دادند نوشتم که عین واقعیت بود. مشکل این بود که بر روی ما فشار قرار داشت و تسهیلات می خواستتد که خواستند بررسی تکرار شود.

قهرمانی ادامه داد: در یک مورد گفته‌اید آقای بخشایش شما را برای ادای توضیحات خواستند.

خانم رام پاسخ داد: بله او چند بار مرا خواست اما به دلیل گذشت چند سال از این موضوع در این مورد حضور ذهن ندارم.

نماینده دادستان با بیان اینکه سرمایه گذاری بعدی هادی رضوی خرید مازراتی با پول معلمان بوده است گفت: وی همچنین بنز اس 500 را هم خریداری می کرده است البته باید گفت همه این خودروها را با هم داشته است چراکه خبرهایی هست که با تشریفات در خیابان‌ها می رفته است. سوزوکی، تویوتا، بنز و مازراتی. همچنین موتوری با نام ام وی آگوستا داشته که قیمت آن به اندازه 10 پراید 50 میلیون تومانی بوده است‌.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا هنگام بیرون آمدن از خودرو خود برای همه دست تکان داد و به سمت ورودی دادگاه رفت. گروه کوچکی از هواداران او را تشویق و مخالفانش او را هو کردند.

ترامپ در اظهاراتی کوتاه به خبرنگاران در راه ورود به دادگاه، محاکمه جنایی خود را "حمله به آمریکا" خواند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در اولین اظهار نظر خود به عنوان اولین رئیس جمهور سابق آمریکا که با اتهامات جنایی روبرو می‌شود، گفت: «چنین چیزی تاکنون رخ نداده است.»

ترامپ همچنین گفت: هیچ موردی وجود ندارد، این ظلم سیاسی است. او به جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز حمله کرد و گفت که این پرونده نباید جلو رود.

او با ورود به دادگاه در حالی که وکلای متهم و مأموران دادگاه، اطراف او را گرفته بودند، پشت میز متهم نشست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شهر نیویورک محاکمه می‌شود، جایی که با اتهامات جنایی مرتبط با پرداخت پول در سال ۲۰۱۶ به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن مواجه است. این اولین بار در تاریخ آمریکا است که رئیس جمهور سابق این کشور به اتهامات جنایی محاکمه می‌شود.

ترامپ آوریل گذشته در کیفرخواست ۳۴ موردی که او را به جعل سوابق تجاری در ارتباط با پرداخت پولی که مایکل کوهن، وکیل وی به دانیلز پرداخت کرده بود، اعلام بی گناهی کرد.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که از تاریخ ۴ آوریل تا ۸ آوریل انجام شد، دو سوم از شرکت‌کنندگان، اتهامات مربوط به پرداخت‌های پنهانی برای ساکت کردن فرد را تا حدودی جدی یا بسیار جدی می‌دانند. در حالی که ترامپ به طور قاطع هرگونه تخلف را رد می‌کند، دادستان ناحیه منهتن، آلوین براگ، معتقد است که اقدامات ترامپ رفتار مجرمانه به حساب می‌آید. این دادگاه نه تنها بر مشکلات حقوقی ترامپ تمرکز می‌کند، بلکه سوالاتی را در مورد تلاقی سیاست و عدالت در ایالات متحده مطرح می‌کند.

نتیجه دادگاه پیامد‌های قابل توجهی برای آینده سیاسی ترامپ دارد. نظرسنجی‌های اخیر نشان‌دهنده تغییر احتمالی در افکار عمومی است. نظرسنجی ماه ژانویه شبکه خبری ان‌بی‌سی نشان داد که ترامپ در سطح ملی ۵ امتیاز نسبت به جو بایدن پیشتاز است. با این حال، پاسخ‌دهندگان هنگام پرسیدن در مورد سناریویی فرضی که در آن ترامپ قبل از انتخابات آینده محکوم شود، احساس متفاوتی را ابراز کردند، به طوری که بایدن با ۴۵ درصد آرا نسبت به ۴۳ درصد آرای ترامپ پیشتاز است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • محکومیت متهم عرضه برنج تقلبی در مشهد
  • ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • نتانیاهو به دریافت «هدیه ممنوعه» از میلیاردر آمریکایی متهم شد
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ ای جنایی
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • انعقاد ۲۲ هزار قرارداد بانکی در نهضت ملی مسکن خراسان رضوی
  • بیش از ۷۰ درصد متقاضیان وام‌های ازدواج و فرزندآوری تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند