Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی و علیرضا منظری توکلی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل راه‌اندازی و توسعه مدارس تخصصی و آکادمی‌های ورزشی را به رؤسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی این دانشگاه ابلاغ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دستورالعمل آمده است: «به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادابی، توسعه و تعمیم فرهنگ ورزش و تأمین سلامت جسم و روان دانش‌آموزان و دانشجویان و با توجه به رهنمودهای ریاست دانشگاه در راستای تبلور نقش تزکیه‌ای ورزش در زندگی اسلامی ایران، مهارت‌آموزی، راه‌اندازی مدارس تخصصی و آکادمی‌های ورزشی و کسب درآمدهای غیر شهریه‌ای و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و منابع دانشگاه آزاد اسلامی، کلیه واحدهای دانشگاهی که از ظرفیت‌ها و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم از جمله فضاها و اماکن، تجهیزات ورزشی و نیروی متخصص انسانی برخوردار هستند، نسبت به راه‌اندازی و توسعه مدارس تخصصی و آکادمی‌های ورزشی اقدام کنند.»

بر اساس بندهای این دستورالعمل، «تمامی مراکز آموزشی و فرهنگی سما که مدارس تخصصی ورزش آنها برابر با دستورالعمل مورخ ۹۶/۵/۱۱ معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) دایر شده و مراکز سما که تا به امروز در این خصوص اقدام نکرده‌اند، به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین شناسایی استعدادهای برتر، شایسته است نسبت به راه‌اندازی و توسعه مدارس تخصصی و آکادمی‌های ورزشی اقدام کنند.»

در این دستورالعمل، رعایت مواردی به شرح زیر مورد تأکید قرار گرفته است:

- هماهنگی‌های لازم با اداره کل ورزش و جوانان و به ویژه اخذ مجوز کمیسیون ماده ۵ به منظور تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی در واحدهای دانشگاهی به جهت هم‌افزایی در توسعه بستر آموزش رشته‌های مختلف ورزشی (این مجوز صرفاً جهت آموزش بوده و انجام هرگونه فعالیت‌های حرفه‌ای و تیم‌داری امکان‌پذیر نخواهد بود)

- جذب دانش‌آموزان به ویژه دانش آموزان مدارس سما، خانواده کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان جامعه هدف

- استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و اماکن ورزشی واحدهای دانشگاهی

- انجام تبلیغات فراگیر از طریق مربیان مجرب و متخصص رشته‌های مختلف ورزشی جهت جذب حداکثری دانش‌آموزان

- برگزاری جلسات مشترک در راستای انعقاد تفاهم‌نامه و تعامل بیشتر واحد دانشگاهی و معاونت آموزشی و فرهنگی سما.

کد خبر 4621510 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!

تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش نه صبح، اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مشخص شد.

دانش آموزان تا پایان ۲۸ اسفندماه باید به مدرسه می‌رفتند. اما بیشتر دانش آموزان از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدارس نرفتند و مدارس به صورت نیمه تعطیل بود.

بعد از تعطیلات نوروز دانش آموزان از تاریخ ۱۴ فروردین باید به مدرسه بروند و مدارس دایر است.

سیزده به در که همان روز طبیعت است مصادف است با روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ و ۲۱ رمضان ۱۴۴۵ و تعطیل رسمی است. با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان و اولیا در سفر هستند و در این فکر هستند که مدارس تعطیل می‌شود احتمال می‌رود که فردای این روز تعطیل باشد، اما طبق هر سال مدارس از روز ۱۴ فروردین به صورت حضوری باز است.

آیا دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است و مدارس و ادارات در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فعال هستند.

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟