Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با نزدیک شدن به انتخابات پارلمان اروپا و تشدید تلاش پوپولیست‌های راست گرا برای کسب موفقیت در این انتخابات، نگرانی‌ها در مورد آینده اتحادیه اروپا در سایه سیاستمداران پوپولیست نیز افزایش یافته است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ تلاش پوپولیست‌های راست گرا در کشور‌های اروپایی برای ایجاد جبهه‌ای متشکل که به آن‌ها نظم سیاسی داده و موفقیتی بزرگ برای آنان در انتخابات هفته جاری پارلمان اروپا را رقم بزند، سبب تشدید نگرانی در مورد قدرت یافتن احزاب افراطی در این قاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اتحاد «ماتئو سالوینی» معاون نخست وزیر ایتالیا، «مارین لوپن» سیاستمدار راست‎گرای فرانسه و ده‌ها مقام پوپولیست دیگر که در آستانه انتخابات پارلمان اروپا، اتحادیه اروپا، مهاجران و مسلمانان را هدف انتقادات خود قرار داده و نوید دوره‌ای جدید از ملی گرایی را می‌دهند، از جمله این تلاش‌ها است. هرچند آنان اشاره‌ای به رسوایی اخیر راستگرایان در اتریش نداشتند؛ رسوایی که در نتیجه آن دولت ائتلافی از هم فروپاشید و اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه سپتامبر را در پی داشت.
اهمیت این انتخابات برای اتحادیه اروپا از آن جهت است که سرنوشت پنج سال آتی کشور در دست احزاب برنده خواهد بود. در واقع این انتخابات همه پرسی در مورد مقبولیت احزاب راست‎گرا، افراطی و پوپولیستی خواهد بود که در صورت موفقیت سیاست‌های این اتحادیه را در پنج سال آینده رقم خواهند زد. پوپولیست‌های راستگرا این انتخابات را بهترین شانس خود برای حضور و گسترش قدرت خود در «بروکسل» می‌دانند؛ خشم اروپایی‌ها و اختلافات رو به رشد در این قاره در پی بحران مالی ۲۰۰۸، هجوم مهاجران، بروز احساسات ضد نخبگانی و سر برآوردن ناگهانی احزاب نئوفاشیستی به حاشیه رانده شده از جمله عواملی هستند که بستر فعالیت راست گرایان را فراهم آورده‎اند.
اگرچه تحلیلگران سهم پوپولیست‌های راست‎گرا از ۷۵۱ کرسی پارلمان اروپایی را اندک می‌دانند، اما باور دارند که آنان در صورت کسب نتایج بهتر نسبت به ادوار قبلی مانع مهمی در مسیر سیاستگذاری اروپا خواهند بود.
به اذعان مدیر بخش اروپا گروه اوراسیا، قاره سبز برای نخستین بار شاهد حضور معنادار پوپولیست‌ها خواهد بود که این به معنای حداقل ریسک شورش پوپولیستی برای ممانعت یا فلج کردن توانایی موسسات اروپایی و توانایی اروپا در عمل است.   در مقابل همه مشکلاتی که اروپا با آن دست و پنجه نرم می‌کند احزاب پوپولیست افراطی وعده‌هایی را در مورد اصلاح ساختار اتحادیه اروپا می‌دهند. آن‌ها با اشاره به موضوعات داغی مانند مهاجرت، تروریسم، اسلام هراسی و ... خواستار انتقال قدرت بیشتر به دولت‌های ملی هستند و امیدوارند بتوانند قدرت نفوذ بیشتری در سیاست‌های داخلی خود به دست بیاورند. پوپولیست‌ها در این مسیر از قدرت رسانه‌ها به شدت استفاده می‌کنند. تلاش این احزاب تا جایی بالا گرفته که منتقدان اعلام کردند سیاستمداران پوپولیست اصولا در محل کار خود حاضر نمی‌شوند و همه هم و غم خود را صرف انتخابات پارلمان اروپا کرده‎اند.
اگرچه پیش بینی‌ها حاکی از موفقیت حداقلی پوپولیست‌ها در انتخابات پیش رو است، اما باید این نکته را نیز مدنظر داشت که آیا اساسا آن‌ها به دلیل تفاوت‌های بنیادین بسیار زیاد قادر به ایجاد ائتلاف خواهند بود. سالوینی که خود را به عنوان رئیس طبیعی این ائتلاف معرفی و از شکل گیری اتحادی از پوپولیست‏‎ها، راست افراطی، ضد مهاجران و احزاب یوروسکپتیک با نام به "سوی اروپای مشترک" خبر داده با مخالفت دیگران برای هدایت این جریان مواجه است.
نیویورک تایمز نوشت براساس نظرسنجی‌ها احزاب پوپولیست قادر خواهند بود ۱۸۰ کرسی در پارلمان اروپا را از آن خود کنند و همین کافی است تا آنان تاخیر‌ها و مشکلات جدی در مسیر امور ایجاد کنند. اگرچه آنان اختلاف نظر‌هایی جدی در میان خود دارند، اما موانع عمده‌ای نیز در مسیر سیاستگذاری در پارلمان اروپا خواهند بود. ضمن این که باید پیش بینی ناپذیر بودن رای دهندگان را نیز مدنظر داشت. هرچند براساس بررسی‌های انجام شده شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا رای دهندگان اروپایی اصولا تحت تاثیر جریانات قطبش یافته قرار نمی‌گیرند. با این وجود مهاجرت، موضوع مورد تمرکز و تاکید پوپولیست‌ها عمده‌ترین نگرانی رای دهندگان اروپایی نیز است.
تحلیلگران با در نظر داشتن بروز و ظهور دور جدیدی از ملی گرایی در کشور‌های اروپایی به شدت نگران نتایج انتخابات پیش رو هستند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات پارلمان اروپا پوپولیست ها راستگرا افراط گرایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رها کردن یک کبوتر در پارلمان اروپا جنجالی شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • (ویدئو) رها کردن یک کبوتر در پارلمان اروپا جنجالی شد
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • آینده نامشخص ژاوی در بارسلونا از نگاه فابریتزیو رومانو
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟