Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ویژه برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر را اعلام کرد و گفت: ۵۰۰ برنامه ویژه توسط دستگاه های لشکری و کشوری برای بزرگداشت این روز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، سردار «بهمن کارگر» در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با یادآوری جایگاه شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: سالروز آزادسازی خرمشهر روز مقاومت سوم خرداد و روز ملی دزفول چهارم خرداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاد تمام شهدا و رزمندگان را در این روز گرامی می داریم. گرامیداشت این روزها قدمی ناچیز در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مورد برنامه های سوم و چهارم خرداد گفت: بیش از 500 برنامه اصلی در کشور توسط تمام دستگاه ها به ویژه نیروهای مسلح برگزار می شود و 32 برنامه ملی در سطح کشور اجرا می شود.

 

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت سی و هفتمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر افزود: مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی سپاه و همچنین مراسم شکرگزاری در مرقد امام (ره) نیز به میزبانی این نهاد مقدس در روز پنج شنبه دوم خرداد برگزار می شود.

 

وی از برگزاری دوازدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران با حضور رییس جمهوری خبر داد و گفت: این کنگره در دوم خرداد با حضور شهدای اصحاب رسانه و خانواده های آنها برگزار می شود. همچنین جشنواره شعر کنگره بیداری چاووشان نیز از دیگر برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر است.

 

سردار کارگر از رونمایی 20 عنوان کتاب دفاع مقدس در بزرگداشت آزادسازی خرمشهر خبر داد و گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در سوم خرداد برنامه ای زنده از این شهر منعکس می کند که در چهارم خرداد نیز از شهر دزفول پخش می شود.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از رونمایی سه جلد دانشنامه استانی دفاع مقدس برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: تا سال 1400 تمام استان های کشور از یک دایره المعارف دفاع مقدس برخوردار می شوند. این دایره المعارف نشان دهنده فعالیت های هر استان در دفاع مقدس است.

 

وی گفت: همچنین یک کتاب تاریخ هم در دفاع مقدس در مورد هر استان نگاشته می شود. این کتاب تاریخ قرار است تا سال 1404 آماده شود.

 

سردار کارگر رونمایی از جلد پنجم فرهنگ جامعه دفاع مقدس، پوستر زمان جنگ در دفاع مقدس، کتاب منشور هنر و دفاع مقدس، کتاب جامع فیلم های دفاع مقدس به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

 

وی گفت: نشست هم اندیشی همسران و پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس از دیگر برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر است. همچنین دیدار با خانواده جانبازان دفاع مقدس از دیگر برنامه های این روز است.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش نقش زنان در دفاع مقدس گفت: به همین مناسبت همایش خاطره نویسی از نقش زنان در دفاع مقدس همزمان با سالروز آزادسازی دفاع مقدس برگزار می شود.

 

سردار کارگر نواختن زنگ مقاومت در چهارم خرداد در تمام مدارس کشور، خاطره گویی رزمندگان بیت المقدس در مدارس، مساجد و دانشگاه ها، نواختن سوت قطار در ساعت 11 سوم خرداد، حضور فرماندهان بسیج در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه ها توسط فرماندهان عملیات بیت المقدس، اعزام پیام آوران ایثار به مدارس و مراکز مختلف را از دیگر برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر برشمرد.

 

سردار کارگر ادامه داد: در سال 97 بیش از دو هزار و 600 مراسم خاطره گویی با حضور سه هزار نفر از رزمندگان در سراسر کشور برگزار می شود که این مراسم در موزه های دفاع مقدس برگزار شد. امسال 15 موزه دفاع مقدس آماده سرویس دهی به مردم هستند، شش موزه هم آماده افتتاح در دهه فجر بود که به دلیل مشغله رییس جمهور به تعویق افتاد. امیدواریم تا هفته دفاع مقدس شش موزه دفاع مقدس دیگر به این آمار اضافه شود و در مجموع 21 موزه به آمار موزه های دفاع مقدس کشور اضافه می شود.

 

وی در مورد برنامه های صدا و سیما اظهار کرد: صدا و سیما برنامه های متنوعی را در آزادسازی خرمشهر مدنظر قرار داده است که از آن جمله می توان به برنامه نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مورد شعار سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: شعار امسال ما پیروزیم است که همان شعار سال دفاع مقدس است.

 

وی گفت: برای بزرگداشت آزادسازی خرمشهر چهار روز پیش بینی شده است که روز اول خرداد چهارشنبه با عنوان روز رسانه، دفاع مقدس و مقاومت نامگذاری شده است که در این روز بازخوانی کارکرد رسانه ها در دفاع مقدس مورد توجه قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: پنج شنبه دوم خرداد با عنوان روز شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و مدافع حرم پیرو ولایت نامگذاری شده است که در این روز مراسم غبارروبی گلزار شهدا در سراسر کشور و سرکشی و دیدار با خانواده های شهدای بیت المقدس مد نظر قرار دارد.

 

سردار کارگر اظهار کرد: جمعه سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی و ولایت مداری است که در این روز تبیین اهداف عملیات بیت المقدس و حضور در نمازهای جمعه پیش بینی شده است. روز چهارم خرداد شنبه نیز با عنوان روز مقاومت و پیروزی روز دزفول و بازخوانی مقاومت مردم در این روز نامگذاری شده است.

 

سردار کارگر در مورد برنامه های سازمان های مختلف نیروهای مسلح گفت: ارتش ویژه برنامه هایی را مد نظر قرار دارد که از آن جمله می توان به صبح گاه ارتش جمهوری اسلامی ایران، رونمایی از 20 عنوان کتاب دفاع مقدس، برگزاری همایش فاتحان نور و وحدت با هدف تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس، تقدیر از شهدای دفاع مقدس در یگان های مختلف، ارایه خدمات مردم یاری پزشکی در مناطق مختلف سیل زده خوزستان و نمایشگاه های مختلف دفاع مقدس در سراسر کشور اشاره کرد.

 

وی گفت: سپاه نیز صبحگاه مشترکی را در دوم خرداد مد نظر قرار داده است. همچنین دیدار با خانواده های شهدا و تجلیل از آنها، مراسم شب خاطره در سراسر یگان های سپاه و حضور در مساجد، برگزاری رزمایش رزمی فرهنگی سپاه در سراسر کشور از جمله برنامه های سپاه در بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر است.

 

وی در مورد برنامه های نیروی انتظامی و وزارت دفاع نیز اظهار کرد: مراسم تجلیل از بازنشستگان نیروی انتظامی و خانواده های شهدا در بیت المقدس و نمایشگاه ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر از سوی وزارت دفاع از جمله این برنامه ها هستند.

 

وی از گلباران مزار شهدا توسط بنیاد شهید خبر داد و گفت: تکریم خانواده های شهدای مدافع حرم و بیت المقدس توسط نهاد زنان ریاست جمهوری، بررسی چالش ها و فرصت های زنان ایثارگر و کاشت نهال به نام زنان ایثارگر از دیگر برنامه های این نهاد است.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع نقش ایثارگران در توسعه علمی کشور از سوی وزارت علوم خبر داد و گفت: بازدید از آسایشگاه جانبازان با حضور اساتید و دانشجویان از دیگر برنامه های وزارت علوم است./

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان مجلس خراسان جنوبي کانون های مساجد مسجد سبک زندگی اسلامی خوزستان اردبیل سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت سردار کارگر آزادسازی خرمشهر سالروز آزادسازی خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، وی در ادامه خواستارتوجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اجرای کرسی آزاد اندیشی و افزایش نشست‌های فکری در دانشگاه‌ها شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به اجرای برنامه‌های فرهنگی در استان نیز اشاره کرد و گفت: البته ما مخالف برگزاری جشنواره‌ها در استان نیستیم بلکه باید در این جشنواره‌ها چارچوب حفظ شود.

در این جلسه استاندارکردستان هم با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی در کنار سایر دستگاه‌ها برنامه‌های خود را در راستای تحقق شعار سال ارائه دهند، به اهمیت و جایگاه رسانه در جهت تحقق شعار سال اشاره کرد.

زارعی کوشا با اشاره به عملیات وعده صادق در تنبیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: باید دلایل این اقدام غرورآفرین به درستی تبیین شود.

در ادامه اعضای شورای فرهنگ عمومی هم با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از اقدام نیروی انتظامی برای اجرای این مهم در قالب طرح نور قدردانی کردند.

دیگر خبرها

  • سرنگونی ۱۰۰ جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور
  • مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود
  • هفتمین نکوداشت روز شهرکرد با اجرای ۵۰ عنوان برنامه
  • اهتمام ویژه دستگاه‌ها در تحقق شعار سال
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • بیست و نهم فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک