Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@06:54:16 GMT

گروه خودروسازی سایپا چگونه رکورد تولید را شکست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۸۷۳۰

هفته‌ای که گذشت خبر رکورد جدید تولید در گروه خودروسازی سایپا در حالی از سوی این شرکت منتشر شد که حجم اخبار سیاسی و فوت خواننده جوان کشورمان موجب شد کمتر کسی به این خبر مهم توجه کند.

اما چرا می‌توان به این خبر صفت مهم نسبت داد؟ بسیار واضح است ، گروه خودروسازی سایپا در شرایطی موفق شد با تولید بیش از 2 هزار و 300 دستگاه در هفته گذشته به میانگین روزانه 1800دستگاه برسد که صنعت خودرو این روزها حال و روز خوبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گروه خودروسازی سایپا همچنین اعلام کرده است هدف سال جاری خود را افزایش تولید و دستیابی به سطح روزانه 2 هزار و 700 دستگاهی گذاشته است و همه تلاش خود را برای رسیدن این هدف خواهد کرد.

اما رکوردی که سایپا به‌جا گذاشته است از چند جهت قابل‌بررسی است.

گروه خودروسازی سایپا همچون دیگر خودروسازهای کشورمان با تحریمی سنگین و همه‌جانبه دست‌به‌گریبان است ، تحریمی که می‌توان آن را جزء سخت‌ترین تحریم‌هایی که تاکنون کشورمان با آن مواجه بوده است دانست. از یک‌سو رفتن شرکت‌هایی مانند سیتروئن و برلیانس از این شرکت و سوی دیگر مشکل بزرگ نقل‌وانتقال پول به کشورهای خارجی و حتی چین. اما از سوی دیگر قطعه سازآن‌هم با مشکل تحریم روبرو هستند و نمی‌توانند قطعات موردنیاز و حتی دستگاه‌های خود را نه‌تنها بخرند بلکه برای تعمیرات آن‌هم مشکلات عدیده دارند. این‌ها را بگذارید کنار کمبود شدید نقدینگی در این شرایط می‌توانید درک کنید چرا خبر ثبت رکورد در چنین روزهایی خبر مهمی است و نباید به‌راحتی از کنار آن گذشت.

اما چه شد که سایپا توانست این رکورد را ثبت کند؟

تیم جدید مدیریت سایپا در حالی شرکت سایپا را با انبوهی از بدهی از مدیرعامل پیشین تحویل گرفت (مدیرعامل پیشین هم با همین شرایط سایپا را تحویل گرفته بود) که بسیاری از قطعه سازان به دلیل مشکلات مالی قادر به تأمین قطعات خط تولید نبودند و آمار تولید در سایپا به پایین‌ترین میزان تولید خود طی سال‌های اخیر رسیده بود. اما پس از تغییر مدیریتی در سایپا مدیرعامل جدید توانست به‌سرعت این مشکل را مرتفع کند و نتیجه آن شد ثبت رکوردی که جند روز پیش خبر آن منتشر شد. بد نیست بدانید یکی از دلایل این موفقیت تجربه بالای سلیمانی برای مقابله با تحریم بود. میر جواد سلیمانی در دوره تحریم‌های پیشین به‌عنوان قائم‌مقام مدیرعامل در گروه صنعتی ایران‌خودرو مشغول به کار بود و در همان شرایط توانست با کمک دیگ مدیران ایران‌خودرو محصول رانا را به بازار معرفی کند. خودرویی که این روزها  به‌عنوان یکی محصولات محبوب ایران‌خودرو به شمار می‌رود.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که بدانید، افزایش تولید در حالی انجام شده است که سایپا در ماه های اخیر توانسته با افزایش کیفیت محصولات خود گام مثبتی در راه افزایش رضایت مندی مشتریان بردارد و ارتقا ستاره های کیفی محصولات سایپا در جدول شرکت بازرسی استاندارد و کیفیت ایران گواه این مدعاست.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000E50 برچسب ها: خودرو ، سایپا ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: خودرو سایپا بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتضاح تاریخی؛ رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر انگلیس!

رکوردهای منفی یکی پس از دیگری برای تیم پوچتینو پس از عملکرد شرم‌آور مقابل آرسنال به ثبت می‌رسند.

طرفداری | چلسی رکورد بیش‌ترین گل خورده خود را در طول یک فصل از لیگ برتر انگلیس را شکست.

دیدار معوقه تیم‌های آرسنال و چلسی از چارچوب هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس با شکست 5-0 آبی‌های لندن به پایان رسید. چلسی از همان ابتدای مسابقه تحت فشار بی‌امان آرسنال قرار گرفت و در نهایت با قبول یک باخت شرم‌آور، به تلخ‌ترین شکل ممکن استادیوم امارات را ترک کرد.

آرسنال 5-0 چلسی؛ آواز مهیب در قلب شهر قرمز

شکست 5-0 مقابل آرسنال، سنگین‌ترین باخت تاریخ آبی‌ها مقابل توپچی‌ها به شمار می‌رود که باعث شد در فاصله 6 بازی مانده تا پایان رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، رکورد جدیدی را به ثبت برسانند:

تعداد گل‌های خورده چلسی در لیگ برتر انگلیس پس از شکست مقابل آرسنال به عدد 57 رسید. این ضعیف‌ترین عملکرد دفاعی آبی‌ها از حیث گل خورده در تاریخ لیگ برتر به شمار می‌رود. این در حالی است که چلسی هنوز 6 بازی دیگر تا پایان فصل 24-2023 پرمیرلیگ در پیش دارد! پیش از این، رکورد بیش‌ترین گل خورده در طول یک فصل برای باشگاه لندنی به فصل 16-2015 بازمی‌گشت. (53 گل خورده در 38 بازی).

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • افتضاح تاریخی؛ رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر انگلیس!
  • راه خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو و سایپا باز می‌ شود؟
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • آغاز فروش فوق‌العاده سایپا با تحویل ۳ ماهه از فردا + جزییات
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول