Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@09:49:04 GMT

چرا ایران آرام است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۸۷۵۶

خبرنگار اسپوتنیک در گزارش خود از حال و هوای این روزهای ایران نوشت: مردم بیش از اینکه ماجرا را جدی بگیرند تهدید های آمریکا را به سخره گرفته اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  با شدت گرفتن تهدیدات امریکا علیه ایران و کوبیدن بر طبل جنگ، خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارشی از حال و هوای این روزهای ایران منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در ابتدای این گزارش آمده است؛ اخیر شاهد تنش ها و تهدید ها بسیار شدید میان ایران و ایالات متحده آمریکا بودیم و بسیاری باور داشتند که بزودی یک جنگ تمام عیار میان دو کشور راه خواهد افتاد، اما نکته قابل تامل این بود که در داخل ایران آرامشی غیر قابل تصور بر جامعه حکم فرما بود که تعجب بسیاری از ناظران را به خود جلب کرد.
هفته گذشته با تعداد زیادی دیپلمات ها و خبرنگاران خارجی در تهران گفتگو داشتیم و حتی برخی آنقدر جو گیر شده بودند که به فکر خارج کردن زن و بچه هایشان از ایران بودند و جالب اینکه حتی برخی بستگان از خارج کشور تماس می گرفتند و اظهار می داشتند دلواپس هستند که جنگ شود و نتوانیم از ایران فرار کنیم!

اما حد اقل می توانم بگویم در تهران هیچ خبری نبود و مردم بیش از اینکه ماجرا را جدی بگیرند تهدید های آمریکا را به سخره گرفته بودند.

نکته قابل تامل این است که چرا علیرغم همه این هجمه های رسانه ای مردم ایران هیچ واکنشی نشان نداده اند؟

آیا به خاطر این نیست که به قدرت کشور خود اطمینان دارند و باور دارند که این شاخ و شانه کشیدن های آمریکا طبل تو خالی است؟

شاید اگر این اتفاق برای هر کشور دیگری پیش آمده بود شاهد سقوط شدید بورس و به هم خوردن بازارها و حمله مردم به بانک ها جهت خارج کردن سرمایه هایشان وفرار از کشور و هرج و مرج و… می بودیم اما در ایران چنین نبود.

این گزارش می افزاید؛ ایرانی ها بخوبی متوجه هستند که علیرغم همه توانمندی های نظامی ایالات متحده ولی ایران سالهاست خود را برای چنین روزی آماده می کند و نیروهای مسلح ایران و متحدین ایران در منطقه می توانند هزینه هرگونه ماجراجویی و یا حمله به ایران را برای آمریکا و متحدین آن آنقدر بالا ببرند که حمله به ایران حتی موجب فروپاشی و یا سقوط آنها نیز گردد.

علیرغم اینکه ایالات متحده ناوهای جنگی خود را به منطقه اعزام کرده و در حال خارج کردن اتباع خود از عراق می باشد تا فضای روحی روانی پیش از جنگ را القا کند اما مشخص است که داخل ایران مردم بسیار مطمئن هستند که خبری نیست.

می توان گفت همین رفتار مردم ایران هم منجر شده که آمریکایی ها به فکر تجدید نظر در سیاست خود نسبت به ایران بیافتند.

مشخص است که آمریکایی ها به دنبال جنگ با ایران نبودند و نیستند، البته هیچ وقت نمی توان بصورت قاطع در این مورد نظر داد ولی باید توجه داشت که شواهد و سخنان مقامات طرفین چنین نشان می دهد.

پس هدف از این های و هوی چه بود.

در واقع همانگونه که شواهد و قرائن نشان می دهد که آمریکایی ها به دنبال حمله به ایران نبودند همین شواهد نشان می دهد که ظاهرا برخی مشاوران تصور داشتند که شرایط داخلی ایران بگونه ای است که با کوچکترین تحرک آمریکایی ها ممکن است فضای داخلی ملتهب گردد و مملکت به هم بریزد.

نیروی ویژه آمریکا در مورد حملاتی که به نفتکش ها در امارات انجام شد نظردادند
آنها تصور می کردند که همزمانی این ماجرا با اعلام لغو معافیت واردات نفت ایران منجر به آن می شود که ترس در دل مردم ایران رخنه کند و خوب طبیعتا آنهایی که مدت ها است اجیر شده اند در چنین شرایطی جو جامعه را به هم بزنند می توانند دست به کار شوند و با فضا سازی خود مملکت را از درون به هم بریزند.

شاید برای برخی جالب است که بدانند حدود پنج هزار نفر فقط در کشور آلبانی به کار گرفته شده اند تا در شبکه های اجتماعی ایران رخنه کنند و اقدام به فضا سازی نمایند، آنهایی که در اسرائیل و عربستان و امارات و ایالات متحده و انگلیس و آلمان و فرانسه و … فعال هستند به کنار.

این افراد چندین هزار حساب جعلی در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند و انواع و اقسام اخبار کاذب را می سازند و در برهه هایی می توان گفت بسیار هم موثر بودند و توانستند حد اقل در زمینه اقتصادی فضای جامعه را ملتهب کنند، اما آنچه مشخص است در زمینه امنیتی بسیار نا موفق بودند.

طبیعی است که دشمنان هر کشوری نیز بخوبی می دانند تا وقتی که مردم یک کشور نخواهند هیچ توطئه خارجی ای نمی تواند نتیجه بخش باشد و حتی لشکر کشی دشمنان نیز شکست خواهد خورد.

با این شرایط می توان گفت اینبار مردم ایران بودند که توانستند توطئه دشمنان را خنثی کنند.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۴اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: با سلام و درود به ارواح پاک شهدا خصوصا، شهدا و شهدای راه حق و حقیقت و بخصوص شهدای فلسطین و غزه که در این مدت بعد ازعملیات طوفان الاقصی یعنی ۱۵ مهر سال گذشته، رژیم اشغالگر قدس بیش از ۳۴ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رساندند که ۴۰درصد از آن‌ها کودکان و مابقی از زنان و مردان بی‌‎پناه و مظلوم هستند که توسط جنایتکاران استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل به خاک و خون کشیده شدند.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به لطف خداوند بعد از عملیات شگفت‌انگیز و موفقیت‌آمیز رزمندگان حماس و مردم غزه و مقاومت ۲۰۰ روزه تا امروز و عدم موفقیت و ناامیدشدن و حقارت رژیم اشغالگر قدس با حمایت همه جانبه آمریکا مدعی دروغین حقوق بشر با کمک‌های بسیار زیاد خود به ارتش شکست خورده رژیم اشغالگر به علت استیصال و درماندگی و سردرگمی نتانیاهو و فرماندهانش دچار اشتباه بزرگی شد که دستور حمله به کنسولگری ایران در سوریه را صادر کرد که موجب شهادت سرداران عزیزمان زاهدی و رحیمی و یارانش شدند.

وی تصریح کرد: این اقدام عجولانه طبق قانون کنوانسیون سال ۱۹۶۱ سازمان ملل تجاوز به کشور مربوطه یعنی ایران عزیز بود فلذا حق ایران اسلامی عزیز این بود که اقدامات متقابل با اعلام صریح فرمانده معظم کل قوا به مردم سراسر کشور باید عملی می‌شد و با اینکه به ظاهر چند روز به تاخیر افتاد به لطف خداوند بزرگ در ساعات اولیه روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه سال جاری با نام وعده صادق و با رمز یا رسول‌الله خوشبختانه توانمندی بالای اعضای جبهه مقاومت هر روز بیشتردر عمل نشان داده می‌شود به طوری که پنتاگون فرماندهی کامل را در جهت مقابله کردن و خنثی نمودن عملیات وعده صادق با بکارگیری تمام توان خود از جمله ۶ ناو ضدموشک در دریای سرخ و سیستم موشکی عربستان و امارات و حتی عربستان و ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا پهپاد‌هایی را به پرواز درآوردند تا مانع دستیابی ایران به اهداف خود شوند.

کوثری افزود: این‌ها که با رعب و وحشت گوش جهانیان را کر کرده بودند که فضای سرزمین اشغالی را با گنبد آهنین پوشش مطمئن داده اند و هیچ موشکی نمی‌تواند از این گنبد عبور کند دیدیم و دیدند که نه تنها یکی دو موشک بلکه بنابر اخبار رسیده ده‌ها موشک ایران اسلامی از این گنبد عبور کرد و به اهداف موردنظر اصابت و اهداف خود را منهدم کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: این عملیات آنچنان توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح خصوصا نیروی هوافضای سپاه بزرگترین عملیات ترکیبی پهپادی و انواع و اقسام موشکی با فرماندهی فرمانده معظم کل قوا که در یکی دو سال گذشته روزنامه آمریکایی یو اس‌ای دی تو دی به نقل از اندیشکده آمریکن یوتد پرایز نوشته بودند بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است که نقشه راه را می‌شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته با اعتقاد دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، بیان کرد: بله هدایت، رهبری و راهنمایی جبهه مقاومت با این انسان الهی مدیر و مدبر است که همه ما فدایی این ابرحریف به نام ولایت فقیه هستیم، فلذا سر عقل آیید و دچار اشتباه دیگری نشوید و از این جنایت‌ها، نسل‌کشی‌ها و تجاوز‌ها دست بردارد و سرزمین فلسطین را به خود مردم فلسطین واگذارکنید و الا از این به بعد بدانید که اگر اشتباه و خطایی کنید قطعا عملیاتی به مراتب بزرگتر، پیچیده‌تر و با سلاح‌های مخرب‌تر علیه شما انجام می‌گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تقدیر و تشکر از فرمانده محترم فراجا و نیرو‌های در میدان جهت مقابله با دختران و خانم‌های فریب‌خورده درباره موضوع حجاب و عفاف که در قالب طرح نور انجام وظیفه می‌کنند به همه عزیزان خداقوت می‌گوییم و انشالله که موفق و موید باشید و ما هم از شما عزیزان حمایت می‌کنیم.

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • رئیس سازمان بسیج: نگاه به ایران بعد از عملیات وعده صادق ارتقا پیدا کرد
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • درخشش ورزشکار چهارمحالی در مسابقات قایقرانی کشور
  • درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
  • کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است
  • بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی
  • دریاچه آزادی، میزبان آب های‌آرام بانوان قهرمانی کشور جوانان