Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@00:03:35 GMT

دام های سبک مراغه علیه تب برفکی واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۸۷۷۹

دام های سبک مراغه علیه تب برفکی واکسینه شدند

مراغه - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی مراغه گفت: دام های سبک شهرستان در قالب طرح مقابله با بیماری های مشترک انسان و دام، علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

علی پاشایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از اوایل بهمن سال 97 و در راستای پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی آغاز و در اردیبهشت ماه جاری به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این طرح، 202 هزار و 891 راس دام سبک ( گوسفند و بز) در 118 واحد اپیدمیولوژیک شهرستان در در برابر این بیماری واکیسنه شدند.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون دام های سبک این شهرستان در برابر بیماری تب برفکی با حدود 35 درصد فراتر از پیش بینی ها برای واکسیناسیون این بیماری، به پایان رسید اضافه کرد: : این حجم عملیات در مقایسه با سال قبل افزایش 16 درصدی را نشان می دهد.
پاشایی گفت: براساس بازرسی های مستمر از دام های سبک و سنگین این شهرستان خوشبختانه کانون بیماری تب برفکی و هر گونه اپیدمی از این بیماری در سطح شهرستان مشاهده نشده است.
وی افزود: همراهی و همکاری دامداران و روستائیان شهرستان با اکیپ های واکسیناسیون در اجرای این طرح، زمینه ساز پیشگیری مناسب از بروز هرگونه بیماری های دام در منطقه شده است.
وی با بیان اینکه بهترین روش برای کنترل بیماری ها، رعایت مقررات و ضوابط قرنطینه و امنیت زیستی است، از روستائیان و دامداران خواست در صورت مشاهده بیماری تب برفکی، با شماره تلفنهای 1512 و 37274114 تماس حاصل کنند.
شهرستان مراغه با بیش از 912 هزار واحد دامی و تولید سالانه شش هزار و 700 تن گوشت قرمز، رتبه سوم آذربایجان شرقی را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشتي دام مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پاسدار حسین حیاتی در رزمایش واکسیناسیون طرح شهید زاهدی در دهستان فامور از بخش جره و بالاده کازرون بیان داشت: رزمایش ۲۵۰ هزار دام در استان فارس به نام طرح شهید زاهدی برگزار شد.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون با بیان اینکه امروزه بخش دامپروری یکی از مشاغل مهم و تأثیرگذار در اقتصاد ملی است، افزود: رزمایش جهاد دامپزشکی استان فارس به مدت دو هفته با مشارکت بسیج مهندسین جامعه کشاورزی، بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی و اداره دامپزشکی برگزار شد.

سرهنگ حیاتی تصریح کرد: شهرستان کازرون در رزمایش طرح شهید زاهدی با واکسیناسیون بیش از ۲۵ هزار رأس دام فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی، تولید محصولات دامی سالم و کاهش هزینه‌های تولید از مهم‌ترین ویژگی‌های واکسیناسیون در سطح شهرستان است، اذعان داشت: خدمات بسیج مهندسین جامعه کشاورزی، بسیج دانشجویی و اداره دامپزشکی در راستای خدمات به جامع بزرگ عشایری بخصوص خدمت در مناطق کم برخوردار صورت می‌گیرد.

حیاتی با بیان اینکه برگزاری اردوهای جهادی در چارچوب گام دوم انقلاب اسلامی طبق فرمایش مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد، افزود: از جمله اقدامات پیشگیرانه مجموعه دامپزشکی در راستای مقابله با شیوع بیماری‌های دامی در واقع واکسیناسیون و رصد و پایش بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که در حراست از سرمایه‌های دامی، بهداشت جامعه و امنیت غذایی نقش سازنده‌ای دارد.

امنیت غذایی کشور در گروه سلامت مواد غذایی است

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون نیز گفت: امروز تأمین امنیت غذایی و سلامت شهروندان در گرو سلامت مواد غذایی آنها بوده که واکسیناسیون دام و طیور در سلامت فرآورده‌های گوشتی و در نتیجه سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد.

محمدجعفر شفیعی هدف از رزمایش را حفظ سرمایه‌های دامی و امنیت غذایی شهروندان دانست و افزود: واکسیناسیون به موقع دام و طیور یکی از عوامل مؤثر در کاهش بیماری‌ها و پیشگیری با برخی بیماری‌ها است که در طول سال در مناطق مختلف شهرستان انجام می‌گیرد.

شفیعی با اشاره به اینکه فعالان مجموعه دامپزشکی و مهندسین علوم دامی در حقیقت سربازان گمنام عرصه سلامت هستند که در کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، خاطر نشان کرد: بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون و دامپزشکی همه ساله فعالیت گسترده‌ای را در زمینه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام می‌دهد که در این راستا در وهله نخست واکسیناسیون دام و طیور و به دنبال آن پایش و مراقبت بیماری‌ها در جمعیت‌های دامی در سطح شهرستان است.

وی گفت: رزمایش ملی جهاد دامپزشکی در سطح گسترده در خردادماه سال جاری نیز با توجه به پتانسیل و ظرفیت شهرستان در مناطق محروم کازرون انجام خواهد گرفت.

کد خبر 6087063

دیگر خبرها

  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است
  • ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز
  • کشف و ضبط ۱۷۶۰ سکه فلزی در شهرستان مراغه
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین
  • پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در مراغه