Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@21:06:10 GMT

خرید خانه در بهترین شهر جهان آسان است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۸۷۹۲

خرید خانه در بهترین شهر جهان آسان است

وین، پایتخت اتریش، برای دهمین سال متوالی به عنوان برترین شهر جهان از نظر کیفیت زندگی شناخته شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پایتخت اتریش، ۱۰ سال متوالی اولین جایگاه جهانی را از نظر کیفیت زندگی به خود اختصاص داده است. از جمله عواملی که در این موفقیت سهیم بوده اند، زیرساخت‌های مناسب برای توسعه فضای سبز، خدمات عمومی، حمل ونقل عمومی، امکانات تفریحی، طراحی شهری، تأکید بر مشارکت شهروندان و عدالت اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر شهری با چالش های خاص خود مواجه است و شهر وین نیز از این امر مستثنی نیست. از جمله چالش های عمده‌ای که وین با آن مواجه است، جمعیت زیاد و مهاجرت روزافزون مردم و پناهندگان و یکپارچه سازی این دو گروه است. با این حال وین بر این مشکلات غلبه کرده و همچنان جزو برترین شهرهای جهان به شمار می رود.

سه دلیل عمده وجود دارد که چرا شهروندان وین از کیفیت زندگی خود بسیار راضی هستند؛

خانه سازی در وین مقرون به صرفه است

چارچوب خانه سازی وین بر این اصل استوار است که تهیه مسکن حق اساسی بشر است و سیاست های محلی نیز این قاعده را منعکس می کند. شهرداری وین از مالکیت یک چهارم سهام مسکن شهر برخوردار است و به این ترتیب نیمی از مردم در آپارتمان های دولتی زندگی می کنند.

ساکنان وین حدود یک چهارم درآمد خود را صرف مسکن می‌کنند در حالیکه در شهری مانند لندن، میانگین هزینه مسکن برای هر شهروند برابر با ۷۲ درصد از درآمد ماهانه اوست. سازمان‌های خصوصی نیز در مقرون به صرفه بودن مسکن سازی در وین سهیم هستند زیرا از طرف دولت موظفند نیمی از آپارتمان های تازه ساخته شده را به افراد کم درآمد و بقیه آپارتمان ها را مطابق میل خود به مردمی با درآمد متوسط اجاره دهند.

شهر وین از فضای سبز زیادی برخورداراست

یکی از ویژگی های شگفت انگیز شهر وین، برخورداری از ۱۲۰ متر مربع فضای سبز به ازای هر فرد ساکن در این شهر است. ساکنان وین به طور فعال در طراحی فضاهای سبز مداخله می کنند و نیازها و درخواست های آنان در پروژه های جدید نیز در نظر گرفته می شود.

برنامه ریزی برای یک آینده پایدار و فراگیر

مدیران شهر وین با یکدیگر متحد شده اند که با تکمیل پروژه شهری جدیدی به نام Seestadt Aspern تا سال ۲۰۵۰ انتشار گازهای گلخانه ای را تا ۸۰ درصد کاهش دهند. در این راستا نیز در نظر دارند که یک فرودگاه قدیمی را در شمال شرقی شهر به یک محله مدرن و چند منظوره تبدیل کنند. این‌طور پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۳۰، پروژه Seestadt Aspern برای تعداد ۲۰ هزار نفر مسکن فراهم کند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اتريش برترین ها فضاي سبز شهري مسکن وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش آناتولی، فروش خانه به اتباع خارجی در ترکیه در ماه مارس سال جاری (اسفند/ فروردین) به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش یافت، اما شهروندان روسیه و ایران همچنان در صدر خریداران هستند.

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه مارس ۲۰۲۴ با ۴۷.۹ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۱۷۷۸ باب رسید.

براساس داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در کل میزان فروخته شده در ماه مارس ۱.۷ درصد ثبت شد.

بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با ۶۱۸ باب در استانبول ثبت شد. آنتالیا با ۶۱۸ باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. مرسین نیز با ۱۵۱ باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

میزان فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه طی ژانویه - مارس با ۴۸ درصد نزول در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۵۶۸۵ باب رسید.

طی ماه مارس به ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند.

روس‌ها ۴۱۱ باب خانه، ایرانی‌ها ۱۸۲ باب خانه، اوکراینی‌ها ۱۲۹ باب خانه و عراقی‌ها نیز ۸۲ باب خانه خریدند.

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • طراحی سبد خرید هوشمند برای تجربه خریدی آسان
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد!
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • ۲ تکنیک کاربردی برای تعمیر آسان کابل شارژر گوشی در خانه (فیلم)
  • معرفی بهترین برند‌های پاوربانک
  • جنرال گلد بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر
  • یک متر خانه در این منطقه ۲ میلیارد است!
  • بهترین فیلم‌های ایرانی دهه شصتی (+عکس)