Web Analytics Made Easy - Statcounter

وفایی گفت: از آنجا که کشور و استان ما به سمت پیر شدن جمعیت حرکت می کند، باید زیرساخت های شهری و روستایی را برای زندگی سالمندان، و کودکان و معلولان را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حسن وفایی» در همایش روز ملی جمعیت که امروز (دوشنبه ۳۰ اردیهشت) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ از سوی مقام معظم رهبری، سیاست های کلی جمعیت ابلاغ شد و با توجه به پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور، این روز به عنوان روز ملی جمعیت ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین ادامه داد: بر این اساس در استان های مختلف کشور همه ساله در ۳۰ اردیبهشت ماه همایش روز ملی جمعیت برگزار می شود که در این همایش سیاست های راهبردی و جمعیتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، تبیین می شود.

 

وی عنوان کرد: بر اساس ابلاغ سیاست های جمعیتی، شورای راهبردی جمعیت در کشور و همچنین در استان ها راه اندازی شد و در قزوین هم این شورا با عضویت دستگاه های اجرایی ذی ربط نظیر دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما، آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل امور بانوان، فنی حرفه ای و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد که به صورت فصلی جلسات آن برگزار می شود.

 

وفایی عنوان کرد: وظایف دستگاه های اجرایی ذی ربط در حوزه جمعیت تقسیم بندی شده و سالانه گزارش اقدامات آنها به استاندار محترم ارائه می شود.

 

وی با اشاره به ویژگی های جمعیتی استان قزوین اعلام کرد: بیش از ۷۱ درصد جمعیت استان قزوین در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال قرار دارد که اگر این سن را سن کار و فعالیت بدانیم این امر فرصتی است که باید نسبت به توانمندسازی این قشر فکر شود تا تولید ثروت ملی را داشته باشیم.

 

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین خاطر نشان کرد: از آنجا که کشور و استان ما به سمت پیر شدن جمعیت حرکت می کند باید با برنامه ریزی لازم در خصوص تکریم سالمندان، فرهنگ سازی در این حوزه داشته و همچنین باید زیرساخت های شهری و روستایی را برای زندگی کردن سالمندان، و کودکان و معلولان را فراهم کنیم.

 

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مسائل جمعیتی استان به استان متفاوت است بنابراین توجه به شواهد محلی و برنامه ریزی در این موضوع ضروری است.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مسجد کانون های مساجد سبک زندگی اسلامی قرآن کریم ماه مبارک رمضان خراسان جنوبي موزه خوزستان اردبیل سالمندان جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی اظهار کرد: سال گذشته با دستور استاندار ایلام برای توسعه زیر ساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان ۴۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، افزود: ۷ تعاونی مرزنشینی در استان با عضویت ۲۲۷۰۰۰ نفر در قالب ۷۴۰۰۰ خانوار فعالیت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

عباسی افزود: با پیگیری استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده تا مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امید می‌رود در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود

کد خبر 747689

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • آثار غیرشعاری می تواند ذهنیت جوانان را به فرزندآوری مثبت کند
  • تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • هنر می‌تواند تقویت کننده روحیه جوانی جمعیت باشد
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • وزارت راه : ۴٩ درصد از جمعیت ایران بر روی فرونشست و مجاور آن سکونت دارد
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه