Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو گفت: خیلی مواقع دوست داشتم از تکواندو ایران دفاع کنم اما بچه‌های ما از لحاظ بدنی و فنی فوق‌العاده ایراد داشتند. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ ورزشی رزمی نظرات - اخبار ورزشی -

یوسف کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: واقعا پتانسیل تکواندو ایران خیلی بالاتر از نتایج مسابقات این دوره بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مربیان ما قبل از مسابقات شرایط را فوق‌العاده ارزیابی می‌کردند و فرهادیان، مدیر سازمان تیم‌های ملی نیز از طراحی پیراهنی با سه ستاره و کسب سومین مقام قهرمانی جهان صحبت می‌کرد، اما در عمل چیزی ندیدیم. بچه‌های ما را از لحاظ بدنی مشکل و از لحاظ فنی فوق‌العاده ایراد داشتند. به عنوان یک کارشناس این صحبت‌ها را مطرح می کنم، هر چند که به دوستان برخواهد خورد، اما اعتقاد دارم باید واقعیت‌ها را مطرح کرد، حتی اگر به ضرر من باشد.

دارنده دو مدال طلا و دو مدال برنز مسابقات جهانی خاطر نشان کرد: همیشه سعی کردم واقعیت‌ها را بگویم، چرا که عضو این خانواده هستم و دوست نداشتم تکواندو به این روز بیفتد و در جایگاه دوازدهم دنیا قرار بگیرد. وقتی امروز شنیدم دوازدهم دنیا شدیم واقعا ناراحت شدم. در مسابقات این دوره کشورهایی مانند ایتالیا، چین، روسیه و آذربایجان طلا گرفتند و ما که همیشه طلا داشتیم به یک مدال طلا هم نرسیدیم.

وی  در خصوص عملکرد بازیکنان گفت: سروش احمدی بازیکن زحمت‌کش و مودبی است، اما او در راه حضور در مسابقه نهایی کشورهایی مانند لبنان، عربستان و اندونزی را شکست داد. جواد آچاپ حریف نیمه‌نهایی او نیز سالیان پیش به مقام قهرمانی جهان رسیده است و اینکه عنوان می‌شود او قهرمان جهان است به نوعی فرافکنی صورت گرفته است. اینکه دوستان باید از عملکرد تیم ملی دفاع کنند ایرادی ندارد، اما نباید به مردم دروغ بگویم. جواد آچاپ در سالیان اخیر چه مدال‌هایی گرفته است که می‌گویم قهرمان جهان است.

کرمی افزود: احمدی تمام تلاش خود را انجام داد، اما در دیدار فینال از لحاظ بحث فنی فوق‌العاده ضعیف بود و با اختلاف نیز مغلوب حریف خود شد. بقیه بچه‌ها نیز به کسانی باختند که اکثر رقبای آنها نیز در دور بعد مسابقات حذف شدند. سجاد مردانی در مقابل سیکوئرا برزیلی که دارنده مدال برنز المپیک است مغلوب شد، اما مردانی نیز قهرمان گرند اسلم و نایب قهرمان جهان است.

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو گفت: مهران برخورداری مغلوب طاهر گولکی شد که در سال 2013 در مکزیک قهرمان جهان شد و در سالیان اخیر مدال مهمی را کسب نکرده است. بعد از برد برخورداری نیز طاهر گولک به شکل بدی از دور مسابقات کنار رفت. امیر محمد بخشی مغلوب تکواندوکار اسپانیایی شد که او نیز فینالیست نشد. بخشی بازیکن فوق‌العاده خوبی است اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است که نتوانست توانایی خود را نشان بدهد.

وی در خصوص عدم صدور روادید میرهاشم حسینی و عرفان ناظمی عنوان کرد: اصلا نمی‌توانیم بگویم اگر میرهاشم حسینی در مسابقات حاضر بود به مدال طلا می‌رسید و این بحث‌ها را بعد از این اتفاقات مطرح می‌کنیم. قبل از المپیک لندن همه می‌گفتند یوسف کرمی به مدال طلای المپیک می‌رسد.  اگر قبل از این مسابقات اتفاقی می‌افتاد که من در المپیک حاضر نمی‌شدم همه می‌گفتند که ما یک مدال طلا را از دست دادیم، اما من در المپیک لندن بازی کردم و دو بازی اول خود را باختم.

کرمی در ادامه بیان کرد: حمید سوریان در المپیک 2016 به عنوان قهرمان دوره گذشته در مسابقات حاضر شد، اما  از دور مسابقات حذف شد یا چه کسی فکر می‌کرد بهداد سلیمی در المپیک ریو اوت شود؟ میرهاشم حسینی بازیکن بسیار خوبی است، اما باید واقعیت‌ها را ببینیم. عرفان ناظمی اگر در مسابقات حاضر می‌شد نیز شانس کمی برای کسب مدال داشت. او در وزن شش در مسابقات انتخابی مغلوب بازیکن تازه‌واردی به نام مهران برخورداری شد و بعد تصمیم گرفته شد در وزن هفتم اعزام شود.

دارنده مدال برنز المپیک آتن اظهار داشت: ناظمی از لحاظ فیزیکی، قدرت بدنی و فنی شرایط حضور در وزن هفتم را ندارد و سابقه‌ای نیز در این وزن ندارد، اما ما تصمیم گرفتیم او را در وزن هفتم اعزام کنیم. بخشی نیز سابقه بازی در وزن پنجم را نداشت که در این وزن اعزام شد. پلنگ‌افکن توانایی‌های خود را در ایران نشان داد و موفق شد با شکست فرزان عاشورزاده که قهرمان جهان است به مسابقات اعزام شود، اما شرایط مسابقات جهانی متفاوت است.

کرمی خاطر نشان کرد: پلنگ‌افکن در حالی مغلوب بازیکنی از مصر شد که می‌توانست به پیروزی برسد. آرمین هادی‌پور بازیکن خوبی است اما او نیز مغلوب قهرمان المپیک نوجوانان شد که تازه به رده بزرگسالان آمده است. گفته شده است دلیل شکست هادی‌پور دیر اعزام شدن است، اما اگر این موضوع تنها دلیل باخت او بود باید در دورهای ابتدایی حذف می‌شد.

وی در خصوص رتبه دوازدهمی تکواندو ایران گفت: دو بازیکن ما در مسابقات حاضر نشدند اما 6 بازیکن دیگر ما چه عملکردی داشتند؟ سجاد مردانی بازی دوم خود را باخت و امیرمحمد بخشی به عنوان قهرمان نوجوانان و نایب قهرمان بازی‌های آسیایی حذف شد. آرمین هادی‌پور نسبت به دوره گذشته افت کرده بود و پلنگ‌افکن نیز با شکست مقابل مصر از دور مسابقات کنار رفت.

دارنده دو مدال طلا بازی‌های آسیایی با ابراز ناراحتی از دوازدهمی تیم ملی عنوان کرد: قبل از مسابقات گفتم که اگر در جایگاه سوم دنیا قرار بگیریم با جان و دل به استقبال تیم خواهم رفت و از آنها تقدیر خواهم کرد. این در حالی بود که مربیان از قهرمانی دنیا و کسب سومین ستاره صحبت می‌کردند. بسحاق از آنالیز رقبا صحبت کرده بود و حالا باید از او پرسید چه آنالیزی انجام شده بود که این نتایج رقم خورد.

تکواندو قهرمانی جهان| احمدی نقره گرفت/ پایان کار ایران با ٢ نقره و یک برنز


انتهای پیام/

R1434/P/S3,30/CT1 واژه های کاربردی مرتبط تیم ملی تکواندو یوسف کرمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم ملی تکواندو یوسف کرمی تیم ملی تکواندو یوسف کرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تاکید کرد: نباید با انتظارهای بالا باعث ایجاد فشار روانی به کشتی‌گیران در المپیک شویم.

به گزارش ایسنا، حسن رنگرز در حاشیه برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی در اهواز درباره کامل‌شدن سهمیه‌های کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس گفت: خوشحالم که کشتی فرنگی با شایستگی توانست شش سهمیه باقیمانده المپیک را کسب کند و با یک انسجام تیمی و بدون دغدغه موفق شد مسیر ناهموار و سخت آماده‌سازی را پشت سر بگذارد. البته الان هم حرف چند ماه گذشته را تکرار می‌کنم. از ابتدا هم اولویت و هدفگذاری ما صرفاً کسب شش سهمیه نبود؛ کمااینکه در المپیک هم شما با ۱۰۰ ورزشکار شرکت کنید، خیلی به تعداد و کمیت امتیاز نمی‌دهند و کیفیت نتیجه‌ها و به طور مشخص به رنگ مدال‌ها نگاه ویژه‌ای می‌شود. امیدوارم بتوانیم بهترین نتایج را در المپیک رقم بزنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره رقابت کشتی‌گیران ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم برای المپیک پاریس گفت: چرخه انتخابی تیم ملی کاملاً مشخص است. در ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم مسیرهایی برای ارزیابی فنی کشتی‌گیران تعریف و مشخص شد که چهار کشتی‌گیر باید در وزن‌های ۶۰ و ۶۷ کیلو در تورنمنت رنکینگ مجارستان شرکت کنند تا ارزیابی نهایی برای حضور در المپیک انجام شود.

رنگرز درباره رقابت حساس میان سعید اسماعیلی و محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک گفت: قطعاً رقابت‌ها بسیار حساس خواهد بود. ما دو ارزیابی در چرخه انتخابی تیم ملی تعریف کردیم. بخشی از ارزیابی‌ها، نه فقط در خصوص این دو وزن، ارزیابی‌های داخلی است که رقابت‌های قهرمانی کشور را شامل می‌شود. صرفاً قهرمانی در مسابقات کشوری به منزله پوشیدن پیراهن تیم ملی نیست. کشتی‌گیر باید در رقابت‌های بین‌المللی نیز نشان بدهد می‌تواند کسب افتخار کند. بنابراین ارزیابی‌های داخلی و کلی مکمل همدیگرند.

او درباره صحبت‌های علیرضا دبیر مبنی بر اینکه نباید انتظارها از کشتی در المپیک بالا باشد، خاطرنشان کرد: منهای رقابت‌های ۲۰۱۲ لندن، در همه ادوار المپیک اگر یک مقایسه تطبیقی انجام دهیم، کاروان کشتی ایران سهم خود را با یک نشان طلا ادا کرده است. اگر به هر دلیلی بخواهیم فشار را روی کشتی بیش از فضای متعارف خودش تحمیل کنیم و بار اضافه روی دوش کشتی‌گیران بگذاریم نه‌تنها کمک‌کننده نخواهد بود بلکه بازدارنده است.

رنگرز گفت: صحبت‌های دبیر را ۱۰۰درصد درست می‌دانم. توقع از کشتی‌گیران ما باید یک مدال طلا باشد. این به معنای این نیست که قهرمانان ایران تلاش برای مدال‌های بیشتر نداشته باشند ولی آن چیزی که باید مورد مطالبه قرار گیرد کسب یک مدال طلاست.

رنگرز درباره انتخاب امین میرزازاده به عنوان برترین ورزشکار سال ایران گفت: از دوستان تشکر می‌کنم زیرا برنامه خوبی تدارک دیدند. فدراسیون کشتی نیز با توجه به عملکردش در حوزه مدال‌آوری و ساخت‌وساز به عنوان فدراسیون برتر شناخته شد. درباره امین میرزازاده هم توقع غیر از این نبود. دو نشان طلا در آسیا، یک نشان طلا در بازی‌های آسیایی و یک نشان طلا در مسابقات قهرمانی جهان‌، آقایی ورزش کشور برازنده امین میرزازاده است. قطعاً یک نشان زیبا در المپیک در کارنامه‌اش خالی است که قطعا به دست خواهد آمد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان درباره سطح کیفی مسابقات جام تختی گفت: یکی از تورنمنت‌های ریشه‌دار و باسابقه ما جام تختی است و تلاش ما باید معطوف به این باشد که در بهترین سطح برگزار شود. این رقابت‌ها امسال تحت تاثیر مسابقات کسب سهمیه قرار گرفته و خیلی از تورنمنت‌های دنیا نیز با کیفیت و مشابه رقابت‌های جام تختی برگزار می‌شود. این رویداد برای ما یک میدان جدید است. داشته‌هایمان را برای چهار وزن غیر المپیکی ارزیابی فنی می‌کنیم و هم برای تیم ملی امید از درون این مسابقات نفرات برتر را انتخاب خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم
  • کل‌کل سرخابی بین پدر و پسر قهرمان کشتی
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید
  • پاکو خمس: هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم
  • بیرانوند از صعود به فینال مسابقات تراپ قطر باز ماند
  • دیوید تیلور عددی نبود!