Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-20@14:56:09 GMT

بیش از ۹۰ درصد پیوندها در مراکز اهدای عضو صورت می گیرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۹۰۰۳

بیش از ۹۰ درصد پیوندها در مراکز اهدای عضو صورت می گیرد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش ملی جشن بزرگ شفا‌‌ به مناسبت روز ملی اهدای عضو، صبح امروز‌ (دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه 98) در دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار‌شد.

قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در این مراسم گفت: یکی از افتخارات بزرگ کشور، پیشرفت پزشکی و پیوند اعضا است. خوشبختانه بیماری‌هایی که راهی برای درمان برای آن هم وجود نداشته با پیوند حل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه روند رو به رشد پیوند مغز استخوان و کبد را در کشور شاهد بودیم. در برخی از مراکز ما بیش از ۹۰ درصد پیوندها از اهدای عضو صورت می گیرد. صدا و سیما و رسانه‌ها در این راستا خوب عمل کردند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: جابجایی عضو نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است و در کمتر از یک ساعت، عضو از گیلان به بیمارستان امام خمینی(ره) رسید. ما با آمارهای جهانی فاصله داریم. متوسط «PNP» (شاخص اهدای عضو جهانی - اهدا بر اساس میلیون جمعیت) کشور ما ۱۱ و در‌ جهان ۳۶ است اما در برخی نقاط کشور مانند یزد برابر با امارهای جهانی خواهد بود اما به طور کلی روند رو به افزایش است. همچنین بیش از ۹۳ درصد بیماران کبدی اهدای عضو دارند.

وی اضافه کرد: آمار ما با آمار دنیا فاصله دارد باید NGOها در زمینه اهدای عضو کمی فعال‌تر باشند، در عین حال نیاز ما بیشتر از اهدای عضو است. حدود ۳۰ هزار نفر در کشور دیالیز می‌شوند، حدود ۱۰ هزار نفر بیمار کاندید پیوند داریم. پیوند کلیه از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است.

جان بابایی افزود: پیوند مغز و استخوان افزایش داشته است. بالای ۱۵۰ هزار اهدا کننده در کشور وجود دارد اما باز هم عقب هستیم. امیدواریم این عقب ماندگی‌ها سریع‌تر رفع شود.

مهدی شادنوش رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت هم در‌ این مراسم گفت: انجام پیوند در ایران همگام با کشورهای پیشرفته انجام می‌شود. کار پیوند با فعالیت‌های فرا بخشی ارتش و سازمان اورژانس باعث می‌شود تا عضوی از بین نرود و دفن نشود.

وی افزود: امیدوارم این سنت با فرهنگ سازی خوب ارتقا پیدا کند و فرهنگ اشاعه اهدای عضو در کشور بهبود یابد.

انتهای پیام/

31 / 320 جشن بزرگ شفا اهدای عضو جان بابایی وزارت بهداشت پیوند اعضا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اهدای عضو جان بابایی وزارت بهداشت پیوند اعضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان مرگ مغزی‌شده خرمشهری به ۲ نفر جان دوباره بخشید

مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انجام عمل اهدای اعضا نوجوان خرمشهری مرگ مغزی‌شده برای پیوند به ۲ بیمار نیازمند خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جواد شریعتی گفت: اهدای اعضای یک پسر 12 ساله مرگ مغزی‌شده اهل خرمشهر با همکاری تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اهواز و آبادان و جلب رضایت خانواده وی با موفقیت انجام شد.

وی افزود: 2 کلیه این پسرِ مرگ مغزی‌شده به یک مرد و زن اهوازی اهدا شد.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: با گسترش فرهنگ اهدای عضو، افراد بیشتری که هم‌اکنون در صف دریافت عضو پیوندی قرار دارند بتوانند به زندگی بازگردند.

مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کار رایزنی با خانواده‌های فرد مرگ مغزی‌شده نیز حساسیت بسیاری دارد که توسط هماهنگ‌کنندگان دفتر پیوند دانشگاه با ظرافت و دقت تمام صورت می‌گیرد و پزشکان گروه‌های جراحی پیوند اعضا، بیهوشی، جراحی مغز و اعصاب، اورولوژی، جراحی قلب (در مواردی که شرایط پیوند قلب وجود داشته باشد)، کادر پرستاران بخش‌های ویژه و کادر واحدهای پشتیبانی همگی در انجام اعمال اهدای عضو، نقش اساسی ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۶ درصد زایمان‌ها در کشور سزارین هستند / بدرفتاری کادر درمان ترس از زایمان طبیعی را دوچندان می‌کند
  • ارائه خدمات رایگان سلامت روان در مراکز سراج
  • ارائه مشاوره رایگان روانشناسی در مراکز سراج/ فعالیت ۸۳ مرکز
  • عضو مرد رودانی مرگ مغزی شده زندگی بخشید
  • کاهش زمان تولد نخستین فرزند به سه سال پس از ازدواج
  • نوجوان مرگ مغزی‌شده خرمشهری به ۲ نفر جان دوباره بخشید
  • تزریق واکسن اس ام ای در دستور کار قرار گرفت
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت