Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@13:59:56 GMT

یکپارچه‌سازی پرواز عتبات استان مرکزی و قم

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۹۰۴۱

یکپارچه‌سازی پرواز عتبات استان مرکزی و قم

مدیر فرودگاه اراک گفت: یکپارچه‌سازی پرواز عتبات استان مرکزی و قم در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود این پرواز پس از ماه مبارک رمضان مجدداً راه‌اندازی شود.

رحیم حسین‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، در خصوص آخرین وضعیت پروازهای فرودگاه اراک بیان کرد: طی جلسات متعدد هماهنگی‌های خوبی برای راه‌اندازی مجدد پروازهای مشهد، عتبات و عسلویه شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری جلسه با شرکت هواپیمایی آسمان و سازمان هواپیمایی کشور و پیگیری مجدانه مجموعه استان افزود: با توجه به تغییر هلدینگ فرودگاه، پرواز عسلویه و مشهد متوقف شد، ضمن اعلام آمادگی هلدینگ جدید، باید تجهیزات جدیدی در فرودگاه اراک توسط این هلدینگ اضافه شود که کار در دست اقدام است.

حسین‌نسب اضافه کرد: هلدینگ باید تجهیزات ایرکاندیشن و ایر استارتر برای فرودگاه اراک در نظر بگیرد که ظرف یکی دو روز آینده این دو دستگاه وارد فرودگاه اراک می‌شود و طی بازدید از سوی شرکت هواپیمایی آسمان، پرواز مشهد و عسلویه راه‌اندازی خواهد شد.

وی در خصوص زمان راه‌اندازی این دو پرواز گفت: بازه زمانی برای این اقدام در نظر گرفته نشده است، اما به محض ورود این تجهیزات و بازدید، پرواز فعال و بلیط فروشی نیز آغاز می‌شود.

مدیر فرودگاه اراک با اشاره به تلاش‌های جدی برای راه‌اندازی پرواز عتبات اظهار کرد: در این راستا با مدیر جدید دفاتر زیارتی کشور جلسه‌ای برگزار شد و با توجه به سابقه موفق پرواز عتبات از فرودگاه اراک از فعال‌سازی و راه‌اندازی مجدد این پرواز بسیار استقبال شد و فرودگاه اراک در این راستا ایده‌های خود را مطرح کرد.

وی افزود: ایده‌ای که همواره مدنظر مجموعه فرودگاه اراک بوده است، برقراری پرواز عتبات از فرودگاه اراک با حضور زائران استان‌های همجوار بوده که قطعاً پایداری پرواز را به دنبال خواهد داشت، در این راستا پیشنهاد شد پرواز عتبات به صورت یکپارچه با حضور زائران استان مرکزی و قم انجام گیرد.

حسین‌نسب گفت: این ایده مورد موافقت شمسا (شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران) قرار گرفت و به منظور پیگیری این موضوع و تسهیل شرایط برای سفر زائران استان‌های همجوار استفاده از فرودگاه اراک به جای فرودگاه امام خمینی (ره)، جلساتی برگزار و توافقاتی نیز صورت گرفت. پس از آن، جلساتی با مدیران حج و زیارت و مدیران عامل دفاتر خدمات زیارتی استان‌های مرکزی و قم انجام و مقرر شد که زائران عتبات استان قم از فرودگاه اراک استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تنها یک جلسه بین مدیران حج و زیارت استان مرکزی و قم با رئیس سازمان حج و زیارت کشور باقی مانده است که ظرف چند روز آینده انجام و مقدمات یکپارچگی پرواز عتبات نیز آماده می‌شود. البته در این راستا زائران استان لرستان و شهر کاشان نیز مدنظر هستند که می‌توانند از پرواز عتبات فرودگاه اراک به جای عزیمت به تهران و فرودگاه امام خمینی (ره) استفاده کنند.

مدیر فرودگاه اراک تصریح کرد: با توجه به استقبال مجموعه حج و زیارت استان مرکزی، قم و سازمان از این ایده و فراهم شدن مقدمات کار پیش‌بینی می‌شود پس از برگزاری آخرین جلسه، پرواز عتبات از فرودگاه اراک پس از ماه مبارک رمضان راه ا ندازی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرودگاه اراک منطقه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ مدیرکل فرودگاه‌های استان از برقراری پرواز اردبیل - مشهد از ۱۴ اردیبهشت خبر داد و گفت: این پرواز‌ها جمعه هر هفته به صورت رفت و برگشت در مسیر مشهد - اردبیل – مشهد، توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود.
محمد قصابی افزود: نخستین پرواز ۱۴ اردیبهشت انجام میشود و در صورت استقبال برای افزایش تعداد این پرواز‌ها اقدام می‌کنیم.
وی گفت: هواپیمای BAE با شماره پرواز ۱۰۹۸ ساعت ۱۸:۴۰ دقیقه فرودگاه اردبیل را به مقصد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد ترک می‌کند و ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه در فرودگاه مشهد به زمین می‌نشیند.

دیگر خبرها

  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد
  • برنامه پرواز‌های چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • نخستین پرواز زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد
  • آغاز اعزام حج عمره در خوزستان از چهارشنبه
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آشفتگی و هرج و مرج در فرودگاه دبی در پی بارش‌های سیل آسا