Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:37:45 GMT

توليد رمز يکبار مصرف با رمزنت بانک شهر

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۹۰۷۲

توليد رمز يکبار مصرف با رمزنت بانک شهر

خبرگزاري آريا - معاون برنامه ريزي و فناوري اطلاعات بانک شهر با اشاره به تاکيدات بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران مبني بر استفاده مشتريان شبکه بانکي از رمزهاي يکبار مصرف براي تبادلات مالي بر بستر اينترنت،گفت:مشتريان بانک شهر مي توانند براي بالا بردن امنيت تراکنش‌هاي بانکي خود از نرم افزار" رمزنت" اين بانک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا،جواد عطاران با تاکيد بر اينکه شعار" نوآوري در خدمت" همواره سرلوحه خدمات ارايه شده از سوي اين بانک بوده است،افزود:در همين راستا نرم افزار" رمزنت" بانک شهر به منظور حفظ امنيت رمز دوم کارت‌هاي بانکي مشتريان و جلوگيري از سوء استفاده هاي احتمالي از آنان طراحي شده است.
وي با بيان اينکه مشتريان بانک شهر مي توانند اين نرم افزار را براي گوشي هاي هوشمند خود از بازارهاي معتبر play store و کافه بازار دريافت کنند،تصريح کرد: نرم افزار" رمزنت" در حال حاضر براي گوشي هاي با سيستم عامل اندرويد تهيه شده است؛اما در تلاش هستيم بتوانيم با رفع موانع موجود اين قابليت را براي گوشي هاي با نرم افزار ios نيز فراهم کنيم.
معاون برنامه ريزي و فناوري اطلاعات بانک شهر ادامه داد:مشتريان مي بايست پس از نصب اين نرم افزار براي فعال سازي اوليه به شعب بانک شهر در سراسر کشور مراجعه کنند.
عطاران تاکيد کرد:مشتريان بانک شهر مي توانند با دانلود نرم افزار" رمزنت"و فعالسازي آن،از رمز توليد شده ﺗﻮﺳﻂ اين نرم افزار به مدت 60 ثانيه اﺳﺘﻔﺎده کنند.اﯾﻦ رﻣﺰ ﺑﺮاي ﻣﺪت ﮐﻮﺗﺎﻫﯽ ﻣﻌﺘﺒﺮ اﺳﺖ و ﺑﻌﺪ از آن اﻋﺘﺒﺎرش را از دﺳﺖ ﻣﯽ دﻫﺪ؛ ﻟﺬا اﻓﺸﺎ ﺷﺪن اﯾﻦ رﻣﺰ، ﺧﻄﺮي ﻧﺨﻮاﻫﺪ داﺷﺖ.
وي با اشاره به اينکه مهمترين مزيت استفاده از نرم افزار" رمزنت" اين است که دانستن رمز بانکي مشتريان براي ديگران غيرممکن مي‌شود، خاطرنشان کرد:قطعا باگستـرش استفاده از اين نرم افزار، شاهد کاهش بسيار زياد جرائم سايبري مالي به خصوص در بحث برداشت هاي غير مجاز بانکي خواهيم بود.
عطاران در پايان تاکيد کرد: باتوجه به مهلت ارايه شده از سوي بانک مرکزي جمهوري اسلامي براي استفاده از رمز يکبار مصرف،گفت: بايد تاکيد کنم که کماکان رمز دوم کارت هاي بانکي بانک شهر داراي اعتبار است و مشتريان اين بانک مي توانند بدون تعجيل به شعب بانک شهر در سراسر کشور مراجعه کنند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی

سید محسن طباطبایی‌فر فارغ‌التحصیل رشته رباتیک و سازنده اکوسیستم یکپارچه آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، با ذکر هدف ورود به این حوزه گفت: با احساس خلا در آموزش و با هدف مسئولیت اجتماعی وارد حوزه آموزشی-فرهنگی شدیم. تغییر و تحولاتی در ساختار آموزشی ایران و جهان رخ داد که مجموعه این اتفاقات نیاز‌های متفاوتی را ایجاد کرده است.

وی با ذکر تحولات حوزه آموزش افزود: در حال حاضر، کاهش تایم مفید مشاغل، کاهش تعداد دانشجو و دانش‌آموز که باعث افزایش اهمیت کیفت آموزش می‌شود، ابزار‌های جذاب مجازی و فیزیکی که تایم و تمرکز دانش‌آموز را کاهش می‌دهد، تغییر فضای کار و بازار نیز یکی دیگر از تغییرات بود که بسیاری از مشاغلی که قبلا به آن نیاز داشتیم توسط ماشین آلات، ربات‌ها و هوش مصنوعی جایگزین شده اند.

طباطبایی‌فر با اشاره به نقش رباتیک در حوزه تغییرات آموزشی ادامه داد: تحولات آموزشی باعث تغییر سبک آموزشی می‌شود که رباتیک بخشی از تغییر آن است در این زمینه به نرم افزار‌ها و سخت افزار‌هایی که متناسب با فضلی آموزشی جدید است نیاز داشتیم و چون در کشور تجربه و توان فنی را نداشتیم باعث وابستگی به کشور‌های خارجی می‌شد. کشور‌های خارجی نیز از این قضیه سوء استفاده می‌کردند و محتوای دلخواه خود را در آن می‌گنجاندند؛ این امر باعث می‌شد ما از کیفیت آموزش و آسیب فرهنگی یکی را انتخاب کنیم. 

وی از جایگزینی محصول داخلی در جهت خدمت به فضای آموزشی کشور خبر داد و گفت: مجموعه ما پس از نیاز سنجی، یک نرم افزار جایگزین بومی تولید کرد. نرم افزار محیطی مانند سیستم عامل آموزشی است که درس‌های مختلف با استفاده از این محیط در قسمت‌های آزمایشگاه فیزیکی -نه مجازی- شخصی و آزمایشگاه تحلیلی را انجام دهید.

این تولید کننده ایرانی با ذکر مزیت‌های این سیستم عامل گفت: قابلیت‌هایی همچون آموزش تفکر منطقی، بازی سازی، متحرک سازی، آموزش‌های فیزیک، نور، حرکت و موضوعاتی از این قبیل را پوشش می‌دهد؛ همچنین تفاوت آن با نرم افزار‌های آموزشی این است که این سیستم یک ابزار اجرایی است. مثلا در حوزه برنامه نویسی دانش آموزان به گونه‌ای آموزش می‌بینند که در زندگی واقعی نیز به کار بیاد و امکان وصل شدن به کیس‌های فیزیکی بیرونی همچون دما و فشار را می‌دهد. 

طباطبایی‌فر افزود: برنامه‌ایی که آموزش می‌بینند را به شکل گرافیکی در کامپیوتر مشاهده می‌کنند و در محیط بیرونی به شکل روشن شدن لامپ و موتور می‌بینند به گونه‌ای که باعث اصلاح ذهنیت کودکان راجع به کارایی محصولات اطرافشان می‌شود و بر توانایی حل مسئله و تفکر الگوریتیمی تاثیر دارد که به همراه یک کتاب آموزشی ارائه می‌شود وسرعت برنامه نویسی را افزایش می‌دهد. 

وی در توضیح مخاطبان این محصول گفت: این اکوسیستم برای کسانی که حوزه آموزش فعالیت می‌کنند به عنوان یک آزمایشگاه فیزیکی نسخه دانش آموز با تاکید بر هویت فرهنگی بومی کشورمان است؛ برای مثال استفاده از کاراکتر‌های ایرانی در بازی سازی، علاوه بر آن از خروج ارزش نیز جلوگیری می‌شود، زیرا محصولات مشابه با فرض اینکه زبان فارسی را پشتیبانی کنند نیاز به واردات ابزار گران قیمت در قسمت اتصال سخت افزار دارند. 

وی گفت: شروع سن استفاده از این محصول مقطع ابتدایی بوده و با توجه به کارایی و ظرفت آن تا پایان دوران دانشجویی و ارائه پایان‌نامه نیز مورد استفاده است. 

تولید کننده این محصول ایرانی با ذکر رایگان بودن اکوسیستم یکپارچه آموزشی آیکود افزود: این محصول وارد بازار شده و بخش نرم افزاری آن به طور رایگان قابل استفاده بوده و بخش سخت افزاری با مبلغ کمی قابل دسترس است. 

وی گفت: ما این سیستم عامل را با هزینه شخصی و با هدف ورود به سیستم آموزش و پرورش تولید کردیم. پاسکاری‌های متعدد ببین نهاد‌های مربوط و مسیر ناهموار گرفتن مجوز‌ها یکی از چالش‌های اساسی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط