Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای مدیریت بحران استان کرمان با موضوع بررسی اقدامات و نیازهای شهرستان های جنوبی استان در مبارزه با ملخ های صحرایی تشکیل و فرمانداران این شهرستان ها گزارشی ارائه کردند که گزارش ها حاکی از شرایط سخت و نبود امکانات کافی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، شورای مدیریت بحران استان، امروز(۳۰اردیبهشت)با موضوع بررسی اقدامات و نیازهای شهرستان های جنوبی استان در مبارزه با ملخ های صحرایی تشکیل و فرمانداران این شهرستان ها گزارشی ارائه کردند که بر اساس گزارش فرماندار قلعه گنج، در پی هجوم ملخ ها باند پرواز این شهرستان آسیب دید اما قرار است امروز بازگشایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عطاناوکی معتقد است هجوم ملخ ها به جنوب کرمان کمتر از سیل گلستان نیست و شرایط در این منطقه بسیار سخت و نیازمند همت همگانی برای عبور از آن است به ویژگی اینکه بارندگی های اخیر و مرطوب شدن هوا به تخم ریزی ملخ ها کمک کرده و کار را برای مبارزه دشوارتر می کند.

 

فرماندار قلعه گنج با تأکید بر اینکه دستگاه ها در این باره نباید رفع تکلیفی کار کنند؛ ادامه داد: ۴۵ روز است که همه اعم از فوق لیسانس و کارمند و...عرق می ریزند و در جازموریان سم پاشی می کنند زیرا همه روستاهای اطراف جازموریان در معرض هجوم ملخ ها هستند و تاکنون ۲۸ هزارهکتار در قلعه گنج سم پاشی شده است.

 

 

منصور خانه گیر فرماندار رودبار هم گزارش داد: ۶۳ روستا در رودبار درگیر ملخ ها است که سم پاشی دستی انجام شد و کشاورزان و تراکتوردارها اعلام همکاری کردند اما ما تجهیزات نداریم و معین اقتصادی شهرستان قرار است۵۰۰ میلیون تومان برای خرید سم کمک می کند.

 

پس از گزارش فرمانداران و رؤسای جهادکشاورزی شمال و جنوب استان؛ استاندار کرمان با اشاره به اینکه در جلسه قبل مصوب شد 34 دستگاه خودروی شاسی بلند به جنوب استان اعزام شود که این کار صورت نگرفته و اکنون تنها 9 خودرو در جنوب مستقر است، اظهار داشت: دستگاه ها به تعهدات خود عمل نمی کنند که اگر کمک می کردند مشکل حل می شد لذا باید خودروهای مجهز کمک دار توسط دستگاه هایی که تعهد شده، در اختیار جهاد کشاورزی جنوب قرار بگیرد و با اصلاح باند، هواپیما برای سمپاشی منطقه کوهستان به رودبار برود.

 

محمدجواد فدایی با گلایه شدید از سازمان حفظ نباتات کشور که تعهدات خود را با تعلل انجام می دهد و اعتبار یک و نیم میلیارد تومان باید می داد که نداد؛ افزود: علاوه بر این باید سم خریداری و در اختیار ما قرار می دادند، که این کار هم انجام نشد و سازمان حفظ نباتات در عمل به تعهدات تسریع کند و همین اعتبار کمی که نسبت به نیاز تعیین شده به استان کرمان ابلاغ کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه فرمانداری ها از اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری برای مبارزه با ملخ استفاده کنند و دهیاری زیر نظر فرمانداری ها و جهاد کشاورزی در عملیات سمپاشی مشارکت و همکاری و از اعتبارات دهیاری در این زمینه و خارج از حریم دهیاری استفاده کنند؛ افزود: تمرکز جهاد کشاورزی جنوب در منطقه رودبار و به ویژه کوهستان باشد و اولین پرواز امروز هواپیما برای این منطقه باشد.

 

نماینده عالی دولت در استان کرمان متذکر شد: در صورت نیاز، شهرداری ها از اعتبارات برای مبارزه با ملخ در حریم شهرها استفاده کنند.


سعیدی، مدیرکل ستادبحران استان هم بیان داشت: با بارندگی اخیر و ایجاد رطوبت، ملخ ها در روستاهای مورد تهدید در حال افزایش و یا تکثیر است و پیشنهاد می کنیم برای مبارزه با آن منطقه بندی صورت گیرد و در اختیار دهیاران باشد و تمرکز هم بیشتر بر جازموریان قرار گیرد و  سم خریداری شده باید مورد تایید باشد. 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خراسان جنوبي مسجد ماه مبارک رمضان مجلس کانون های مساجد سبک زندگی اسلامی قرآن کریم برنامه های ماه رمضان کمیته امداد مبارزه با ملخ عمل به تعهدات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب برچیده شد

تین نیوز

​رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برچیده شدن کامل پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل برگردان غرب تهران (میان رود) و رفع یکی از نقاط گلوگاهی و خطرآفرین سیلابی شهر تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علی نصیری اظهار داشت: پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک به طور کامل برچیده شد و از یکی از نقاط خطرناک و گلوگاه های سیلابی غرب شهر تهران رفع خطر شد.

نصیری تصریح کرد: پارکینگی که به صورت غیر مجاز بر روی کانال سیل برگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک احداث شده بود و به عنوان یکی از موانع و گلوگاه های سیلابی غرب تهران به شمار می رفت، با  پیگیری های مستمر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه 5  و با همکاری خوب مجموعه پارک ارم و نهادهای مربوطه به طور کامل برچیده شد.

وی افزود:  با بازگشایی این مسیر، خطر سیلاب زدگی و خسارات احتمالی برای خط متروی تهران-کرج، بزرگراه شهید فهمیده و مجموعه ارم به طور قابل توجهی کاهش می یابد. از این رو پارکینگ احداث شده که برای کارمندان مجموعه در نظر گرفته شده بود تخریب و دال های بتنی سقف کانال برداشت شد و همچنین به منظور حفظ ایمنی اقداماتی از جمله اجرای جان پناه در اطراف کانال انجام شده است. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: کانال سیل برگردان غرب یکی از کانال های اصلی و حیاتی شهر تهران برای کاهش خطر سیلاب است که آب های سیلاب و رواناب رودخانه های درکه، فرحزاد و باکری (وسک) را جمع آوری کرده و در نهایت در نزدیکی پارک ارم به رودخانه منتقل می کند.

وی ادامه داد: پیش از این سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مکررا برای برچیدن پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل برگردان غرب تهران اعلام هشدار و مهلت اقدام مناسب تعیین کرده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب تهران برچیده شد
  • جمع‌آوری پارکینگ ساخته شده پارک ارم روی سیل برگردان
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب برچیده شد
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز
  • مرمت وبازسازی ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل به اتمام رسید
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • تجهیز مدیریت برق شهرستان سبزوار به ماشین آلات و ابزار پیشرفته