Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@19:05:52 GMT

آشنایی با نحوه پرورش و نگهداری از گل کورئوپسیس

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۹۱۹۶

آشنایی با نحوه پرورش و نگهداری از گل کورئوپسیس

این گیاه زیبا با گلبرگ‌های کنگره‌ای خود می‌تواند هر جایی را زیبا کند، چه درون یک گلدان باشد و چه در حاشیه باغچه و باغ. کاشت کورئوپسیس راهی عالی برای کشاندن پرنده‌ها به باغچه و بالکن‌تان هم هست چرا که آنها دوست دارند در پاییز و زمستان از بذرهای گیاه تغذیه کنند. همچنین زنبورها و پروانه‌ها هم به کورئوپسیس جذب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رنگ گل‌های این گیاه از زرد روشن تا نارنجی و صورتی تا قرمز متفاوت است. سرعت رشد گیاه متوسط است و پیکری قائم دارد. اگر دانه گیاه را تهیه کرده اید می‌توانید آن را از بهار تا پاییز بکارید. اکثر گونه‌های کورئوپسیس در اوایل تابستان گلدهی را شروع می‌کنند و تا پاییز ادامه می‌دهند. این گیاه چند ساله است تا مدتی طولانی باغچه یا بالکن‌تان را زیبا می‌کند.

شرایط نگهداری
– نور
کورئوپسیس آفتاب مستقیم را دوست دارد اما می‌توان آن را در مکانی با اندکی سایه هم کاشت. اگر سایه بیشتر باشد ممکن است گیاهان دراز و لاغر شوند اما به مرور به شرایط عادت می‌کنند. اگر در منطقه‌ای با آب و هوای گرم و خشک زندگی می‌کنید ممکن است گیاه‌تان حتی مقداری سایه در ساعات ظهر را ترجیح دهد.

– آبیاری
زمانی که کورئوپسیس‌تان را تازه کاشته اید آن را به طور منظم آبیاری کنید تا در خاکش مستقر شود. بعد از آن گیاه می‌تواند خشکی را به خوبی تحمل کند. حداقل یک بار در هفته گیاه را عمیقا آبیاری کنید تا به رشد ریشه‌های جدید کمک کنید. خاک باید در عمق ۳ سانتی متری از سطح مرطوب باشد. اگر بتوانید گیاه را صبح زود آبیاری کنید بهترین نتیجه را خواهید گرفت چرا که برگ‌های هم وقت دارند در طول روز خشک شوند.

– دما
کورئوپسیس هوای گرم و خشک را دوست دارد. البته اگر هر از گاهی هوا مرطوب شود هم گیاه می‌تواند آن را تحمل کند.

– خاک
اکثر گونه‌های این گیاه سختگیر نیستند و به کیفیت خاک یا پی اچ آن ایرادی نمی‌گیرند. آنها خاکی با زهکشی خوب را دوست دارند و برخی از گونه‌ها حتی خاک‌های خشک و صخره‌ای را هم تحمل می‌کنند. خاک‌های سنگین و همیشه مرطوب می‌توانند در زمستان مشکلاتی را برای گونه‌هایی که به صورت دسته‌ای رشد می‌کنند به وجود بیاورند. در این شرایط مخلوط کردن خاک با کمپوست می‌تواند راهگشا باشد.

– کود دهی
کود دهی برای کورئوپسیس گزینه‌ای ضروری نیست و در حقیقت کود دهی زیاد می‌تواند میزان گلدهی آن را کم کند. اگر خاکی که گیاه را در آن کاشته اید خاک خوبی است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر سال بهار مقداری کمپوست به خاک اضافه کنید، همین!

تکثیر
اگرچه این کورئوپسیس گیاهی جان سخت است اما بیشتر از ۳ تا ۵ سال عمر نمی‌کند. کم شدن تعداد گل‌ها نشان دهنده این است که یا باید گیاه را تقسیم بوته کنید و یا آن را بیرون بیاندازید و گیاهی جدید با استفاده از بذرهای آن بکارید. اگر گیاه ضعیف به نظر می‌رسد هم آن را تقسیم بوته کنید. می‌توانید این کار را در بهار یا اوایل پاییز انجام دهید.

برای تکثیر به روش تقسیم بوته، اگر گیاه را در گلدان کاشته اید به کف و دیواره‌های گلدان چند ضربه آهسته وارد کنید، خواهید دید که گیاه به راحتی از داخل گلدان خارج می‌شود. اگر گیاه را در خاک باغچه کاشته اید آن را به کمک بیلچه از خاک خارج کنید، طوری که ریشه‌هایش آسیب نبینند. خاک قدیمی اطراف ریشه گیاه را به آرامی با دست جدا کنید و مواظب باشید که در این مرحله هم به ریشه‌های گیاه آسیبی نرسانید. حالا با احتیاط گیاه را به ۲ یا چند بوته تقسیم کنید و هر بوته را در جایی دیگر به صورت جداگانه بکارید. تا زمانی که گیاهان جدید در جایشان مستقر شوند و به شرایط عادت کنند به طور منظم آبیاری‌شان کنید، ممکن است چندین هفته طول بکشد.   منبع: فوت و فن

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گل و گیاه گیاهان آپارتمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن کودک شبستری در استخر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی وحید شادی نیا سخنگوی اورژانس استان گفت: عوامل اورژانس تسوج در سر صحنه حادثه حاضر شدند و انتقال وی همراه با عملیات احیا به درمانگاه تسوج صورت گرفت اما متاسفانه از لحظه‌ غرق شدگی زمان زیادی گذشته بود و عملیات احیا این کودک موثر واقع نشد.

با فرا رسیدن فصل گرما برخی افراد برای شنا به رودخانه‌ها، کانال‌های آبیاری و یا استخرهای منازل و باغها می روند ولی متاسفانه به علت ناآشنا بودن به فنون شنا دچار حادثه غرق شدگی می‌شوند.  

غرق‌شدگی به معنای ورود آب به داخل ریه‌ها و مجاری تنفسی است و خفگی در نتیجه فرو رفتن در آب است. غرق‌شدگان دچار کاهش اکسیژن رسانی به بدن می‌‎شوند و در نتیجه آسیب غیر قابل برگشت به سلول‌های عصبی در دقایق اولیه بعد از غرق‌شدگی روی می‌دهد. 

یکی از مهمترین علل قابل پیشگیری غرق‌شدگی این است که افراد بدون مهارت‌های لازم برای نجات فردی که درحال غرق شدن می‌باشد دست به کار شده و وارد دریا می‌شوند و آنها نیز غرق می‌شوند. نجات دادن فرد غریق، نیاز به آشنایی کامل با مهارت شنا، آموزش لازم به عنوان نجات غریق و آشنایی کامل با نوع و شرایط محیطی غریق دارد.

 

دیگر خبرها

  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • کاشت هل در گلدان به آسان ترین روش در خانه
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • آشنایی با محصولات و نمایندگی ABB
  • آشنایی با کشتی گیری که دیوید تیلور را نابود کرد!
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • اسلام چطور این دختر مسیحی را متحول کرد؟ | ویدئو
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین
  • غرق شدن کودک شبستری در استخر
  • نحوه کشت و پرورش درخت موز با کمک میوه موز و نوشابه کوکاکولا (فیلم)