Web Analytics Made Easy - Statcounter



رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی دستور داد تا برای تسهیل فرآیند سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رفع موانع آن به ویژه در زمینه مقررات زاید و دست و پاگیر و غیرضرور و جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور و همچنین واگذاری بنگاه های اقتصادی به بخش غیردولتی به طور جدی تسریع نمایند.

به گزارش ایسنا،‌ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دستور داد که با توجه به وضعیت بارش ها در سال جاری و تامین شرایط مناسب برای جذب گردشگر در زمینه توسعه گردشگری اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس دستور رئیس جمهور وزارت جهاد کشاورزی نیز مکلف شده است در جهت حصول خودکفایی در محصولات اساسی کشاورزی برای تولید آنها در داخل و یا در صورت ضرورت تولید از طریق کشورهای همسایه اقدام کند.

افزون بر این، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری باید با کاهش ساعات آموزش‌های صرف نظری، برای آموزش مهارت‌های عملی و توسعه آنها در مراکز آموزشی اقدام کنند.

بر اساس این دستور، کلیه دستگاه‌های اجرایی از جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در جهت رونق فعالیت‌های اقتصادی، آموزشی و فرهنگی و همچنین اشتغال‌زایی اقدامات لازم را به عمل آورند.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ مهدی صفوی افزود: در سال گذشته تعداد ۷۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به‌منظور تعیین ۵۳۲ مصوبه با هدف رفع مشکلات و توسعه بنگاه‌های اقتصادی برگزار شد.

وی ادامه داد: از این تعداد مصوبه ابلاغ شده تا کنون بیش از ۷۰ درصد مصوبات با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان اجرایی شده و بقیه در دست اقدام است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار کرد: دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مستقر در اداره کل صمت استان بوشهر به‌طور مستمر نسبت‌به پیگیری و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان با استفاده از قوانین و مقررات جاری برای رفع مسائل و مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاران بنگاه‌های اقتصادی اقدام کرده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰۰ پرونده بنگاه اقتصادی دارای مشکل در جلسه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار یا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل مورد بررسی دقیق کارشناسی و تصمیم‌گیری لازم قرار گرفته است.

صفوی عنوان کرد: دستور کار‌های مطرح شده بنگاه‌های اقتصادی در حوزه‌های صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و ... بوده است.

مدیر کل صمت استان با اشاره به تسریع رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های تولیدی ازطریق تشکیل جلسه‌های کارگروه تسهیل به‌صورت مستمر، هماهنگی لازم برای تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه تمام، پیگیری تامین سرمایه ثابت و در گردش، فعال‌سازی واحد‌های تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، تامین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیرساخت‌های لازم نظیر تامین آب و برق و گاز، معافیت‌های مالیاتی و رفع مشکل زیست محیطی را از جمله موضوعات مورد بحث و تصمیم‌گیری در جلسه‌های مذکور عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌ های اجرایی
  • اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر
  • ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک توسط متخصصان داخلی
  • در سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری خارجی خواهیم داشت
  • تعیین تکلیف ۵۰ پروژه بر زمین مانده سال‌های گذشته
  • پیش‌بینی حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی طی امسال
  • شهرداری امسال چقدر سرمایه گذاری خارجی خواهد داشت؟
  • در سال ۱۴۰۳ حداقل صد هزار میلیارد سرمایه‌گذاری خارجی خواهیم داشت
  • اخذ ۶۶ کد برای مراکز جامع سنجش نوآموزان خراسان رضوی