Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@20:39:52 GMT

بهترین تور کیش و غذاهای لذیذ

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۹۳۴۴

بهترین تور کیش و غذاهای لذیذ

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای آن از دسته از عزیزانی که به غذا خوردن خود و خانواده‌های‌شان اهمیت می‌دهند، توصیه می‌کنیم، در سفر با بهترین تور کیش حتماً در سفر به جزیره کیش از غذاهای سنتی و محلی این جزیره زیبا قافل نشوند.

برای انتخاب بهترین تور کیش فقط کافیست که شما با مراجعه به سایت معتبر کیش لندیار تور کیش و هتل کیش مورد نظر خود را رزرو کرده و در سفر به جزیره کیش از چشیدن غذاهای محلی این جزیره نهایت لذت را ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بومی‌های جزیره که در زمان قبل از رونق گرفتن جزیره کیش زندگی می‌کردند، هنوز آن فضای عربی و غذاهای پر چرپ و خوشمزه و لذیذ مخصوص به خودشان را حفظ کردند، زیرا بومی‌های جزیره اغلب عرب زبان هستند.

بعد از رزرو تور کیش و بهترین هتل مورد نظر خود، شما را به سر زدن از این محله‌های قدیمی و چشیدن غذاهای خوشمزه ای از جمله: سمک مشوی، مرگوگ یا مرقوق، محمر، مضروبه، هریسه و مجبوس لحم ترغیب می‌کنیم. همه ما می‌دانیم که غذاهای عربی ادویه مخصوص به خود را داشته و لذیذ بودن غذاهایشان بی نظیر است.

سمک مشوی

سمک در زبان عربی به معنی ماهی بوده و از معنی همین جمله پیداست که این غذا با ماهی پخته می‌شود، مشوی هم به معنی بریان کردن یا کباب کردن غذا است. این غذای خوشمزه به این وجه پخته می‌شود که ماهی را بعد از تمیز کردن و مرینت کردن {مزه دار کردن ماهی} آن را کباب می‌کنند و همراه با ادویه مخصوص عربی که طعمی متفاوت‌تر از ادویه‌های معمولی دارد بهترین مزه را به سمک مشوی می‌دهند. با رزرو بهترین تور کیش مزه این غذای فوق‌العاده را از دست ندهید.

مرقوق یا مرگوگ

این غذای خوشمزه و رنگارنگ از سبزیجات تازه و خوشمزه همراه با گوشت تهیه می‌شود. بادمجان، گوجه فرنگی، فلفل سبز، سیب زمینی، گوشت با استخوان، پیاز، سیر و ادویه مخصوص به خودش از مواد تشکیل دهنده این غذا هستند. تمامی این سبزیجات به طور جداگانه‌ای پخته شده و در انتها با مخلوط شدن تمام مواد این غذا حاصل می‌شود. نکته اصلی در این غذای خوشمزه این است که با انداختن گلوله‌هایی از آرد سنگگ داخل این غذا لعاب بیشتری به غذا می‌دهد. مرقوق یا مرگوگ آماده میل کردن شماست.

محمر و مضروبه دو غذای لذیذ

اگر شما جزئی از آن کسانی هستید که غذای شیرین مورد پسندشان است، به شما محمر را پیشنهاد می‌کنیم. تهیه این غذا بسیار آسان می‌باشد. محمر، برنجی شیرین است که با پخت ماهی سرو می‌شود. اصولاً ماهی را سرخ می‌کنند و بعد از پخته شدن برنج و دم کشیدن برنج، غذا را در ظرف کشیده و بر سر سفره می‌گذارند.

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه مضر و به نام دارد. این غذا که پر از عطر و طعم ادویه تند عربیست، این غذا به این گونه تهیه می‌شود، اول ماهی را سرخ یا کباب می‌کنیم بعد به همراه سیر، پیاز، ادویه و سبزی مواد را باهم ترکیب کرده و این غذای لذیذ آماده نوش جان کردن است. وقتی با تور کیش به جزیره سفر کنید با میل کردن این همه غذای لذیذ، سفری خوشمزه را تجربه خواهید کرد.

هریسه یا حلیم عربی

بیشتر مردم ایران مزه حلیم که غذایی مقوی و سرشار از ویتامین و پروتئین است را تجربه کرده‌اند. هریسه به این گونه تهیه می‌شود که با پخته شدن گندم تازه، پیاز، گوشت گوسفندی، ادویه مخصوص عربی و با هم زدن مداوم موجب قوام حلیم می‌شود و آماده میل کردن می‌شود.

برای کسانی که عاشق حلیم هستند توصیه می‌کنیم در زمان سفر با بهترین تور کیش این نوع هریسه که همان حلیم عربی با طعمی متفاوت است، را حتماً امتحان کنید. با رزرو و اقامت در هتل کیش نزدیک به این محله‌های بومی چشیدن این غذای خوشمزه را از دست ندهید.

مجبوس لحم و غذای لوکس جزیره

مجبوس نوعی برنج عربی است که همراه با گوشت گوسفندی سرو می‌شود، به همین دلیل مجبوس لحم گفته می‌شود. این غذای فوق العاده خوشمزه با ترکیب برنج، ادویه مخصوص، نخود، کشمش، گوشت گوسفند یا ماهی تهیه می‌شود. مجبوس لحم غذای محبوب و مجلسی بومی‌های جزیره است که در مجالس و مهمانی‌های بزرگ خود تهیه می‌کنند. با رزرو بهترین تور کیش و سفر به این جزیره زیبا، و با میل کردن این غذاهای لذیذ و خوشمزه که محبوب مردم جزیره است، تجربه‌ای خوشمزه از سفر برای شما به یادگار خواهد ماند.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4621314

منبع: مهر

کلیدواژه: جزیره کیش غذای سالم خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، با هدف آشنایی هرچه بهتر و استفاده از غذا‌های سالم برای داشتن زندگی سالم نمایشگاه «یعمی از نمی» انواع غذا‌هایی که در قرآن از آن یاد شده است توسط دختران دبیرستان شاهد نکا برگزار شد.

خانم مفیدی مدیر دبیرستان شاهد نکا هدف از برگزاری این جشن را تعمیق ارزش‌ها و آشنایی دانش‌آموزان با قرآن ضمن ایجاد خاطره‌ای شیرین در دبیرستان یاد کرد.

دانش‌آموزان این دبیرستان در ابتکاری جالب اقدام به برپایی نمایشگاه میوه‌های قرآنی و در حاشیه برگزاری محفل قرآنی مدرسه خود نمودند.

زیتون، انگور و عسل جزو مواد غذایی اند که در قرآن به آنها اشاره شده است و همه ما آنها را به اسم مائده‌های آسمانی می‌شناسیم. خیار، موز و حتی عدس هم از مواد خوراکی اند که در قرآن از آنها نامی برده شده ولی شاید تا کنون آن را نشنیده باشیم.

موز با نام قرآنی طلح یکبار در سوره واقعه آیه ۲۹ آمده است. قثاء نام قرآنی خیار است که در سوره بقره به همراه عدس و سیر از آن یاد شده است. عدس نیز به همان نام عدس و یک بار در سوره بقره آیه ۶۱ آمده است.

همه مواد خوراکی که در قرآن نام آنها ذکر شده و بالغ بر ۱۲ مورد موز، انار، خیار، انجیر، سیر، پیاز، خرما، انگور، زیتون، عدس، زنجبیل، و عسل است که در نمایشگاه غذا‌های قرآنی ارائه شد.

همچنین مواد غذایی مانند موز خشک، مسقطی موز، آب انار، دانه انار، مربای زنجبیل، انواع کشمش، سرکه انگور، خیار شور، موسیر، پیاز سرخ شده، چیپس خرما، قند خرما، ... و انواع مسقطی انجیر از جمله فرآورده‌های مواد خوراکی قرآنی اند که قابل دسترسی در نمایشگاه اند.

نمایشگاه غذا اسلامی و قرآنی با هدف بهبود و ارتقای سطح کیفی سفره‌های مردم وبرای جلوگیری از بیماری‌های مختلف برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا
  • (ویدئو) جاری شدن سیل در جزیره کیش
  • کی و چگونه از تفریحات آبی کیش لذت ببریم؟
  • طرز تهیه شوید واویشکا با مرغ، غذای آسان و خوشمزه گیلانی
  • غذاهای دریایی از دست می‌روند
  • (عکس) هدیه خاصی و ویژه‌ای که حسن روحانی دریافت کرد؛ عبای عربی بر تن رئیس‌جمهور سابق
  • (عکس) تصاویر نگران کننده از کارگردان مشهور
  • طرز پخت غذای محلی و خوشمزه با کله پاچه گاو (فیلم)
  • جگر غول پیکر گاو، چالشی خوشمزه برای آشپزهای جسور (فیلم)
  • طرز تهیه یک غذای خوشمزه خیابانی با دل و جگر توسط آشپز پاکستانی (فیلم)