Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- بانک مرکزي اعلام کرد: تصميم‌گيري درباره انسداد حساب بانکي، بر عهده مقام قضايي و ممانعت از اجراي دستور قضايي، خارج از حيطه و اختيارات قانوني بانک مرکزي است.

بانک مرکزي روز دوشنبه با صدور اطلاعيه اي، انتشار برخي مطالب در فضاي مجازي در ارتباط با نقش بانک مرکزي در مسدود شدن حساب بانکي اشخاصي که براي کمک‌رساني به آسيب‌ديدگان بلاياي طبيعي اقدام به جمع‌آوري وجوه کرده‌اند را نادرست دانسته و تاکيد کرده است؛ انتظار مخالفت يا استنکاف بانک مرکزي از اجراي دستورات مراجع قضايي، قابل قبول نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بانک مرکزي توضيح داده است که بحث استقلال بانک مرکزي مربوط به سياست‌گذاري و تنظيم مقررات در حوزه پولي و بانکي کشور بوده و تلقي اختيارات فراقانوني براي اين بانک، ناشي از عدم شناخت نسبت به اين موضوع حقوقي است.
طبق ماده 576 قانون مجازات اسلامي (کتاب پنجم- تقصيرات مقامات و ماموان دولتي) «چنانچه هريک از صاحب منصبان و مستخدمان و ماموران دولتي و شهرداري‌ها در هر رتبه و مقامي که باشند، از مقام خود سوء استفاده کرده و از اجراي اوامر کتبي دولتي يا قوانين مملکتي و يا اجراي احکام يا اوامر مقامهاي قضايي يا هرگونه امري که از طرف مقامهاي قانوني صادر شده باشد، جلوگيري کند؛ به انفصال از خدمات دولتي از يک تا پنج سال محکوم خواهد شد».
بنابراين، اجراي دستور قضايي صادره نوعي تکليف قانوني بوده و تخطي از آن نيز با ضمانت اجراي کيفري مقرر در قانون مواجه است.
بانک مرکزي تصريح کرد: شايسته است ضمن اجتناب از طرح موضوع هاي بي‌اساس و سوء استفاده از تريبون آزاد فضاي مجازي، با تمکين به قوانين موضوعه، نسبت به پيگيري امور از مجاري قانوني اقدام شود.
به گزارش ايرنا، پيش تر «جواد جاويدنيا» معاون دادستان کل کشور در امور فضاي مجازي، از مسدود شدن 100 حساب بانکي خبر داد که بدون ضابطه اقدام به جمع آوري کمک هاي نقدي به سيل زدگان برخي استان ها مي کردند.
جاويدنيا درباره آخرين اقدامات صورت گرفته در مسدود سازي اين حساب‌ها گفت: حدود 300 فقره گزارش در اين زمينه داشتيم که از اين تعداد، حدود 100 فقره از حساب‌هاي بي ضابطه بررسي و مسدود شد که 75 درصد اين حساب‌ها متعلق به اشخاص حقيقي و 25 درصد مربوط به اشخاص حقوقي بوده است.
اقتصام *1070*2022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک خبرنگار اقتصادی؛ استقلال را به بانک زیان‌ده دادند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرسپولیس در روز یازدهم فروردین و استقلال کمی بعدتر رسما به دو بانک ملت و تجارت واگذار خواهند شد تا این دو بنگاه تجاری با اکثریتی که در هیئت مدیره دارند، آینده بخش مهمی از فوتبال ایران را رقم بزنند.

حال یکی از خبرنگاران حوزه اقتصاد با انتشاری توییتی مدعی شده که پرسپولیس به بانکی سود ده و استقلال به بانکی ضرر ده واگذار شده است.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888387

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد رسید + جدول
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • هدف اصلی دستگاه قضایی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟/ بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود
  • وجود موریانه های بی صدا در اقتصاد ایران
  • ادعای یک خبرنگار اقتصادی؛ استقلال را به بانک زیان‌ده دادند!
  • بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود /سود 100 میلیون سپرده چقدر است؟
  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود (+ جزئیات)
  • کلاهبرداری فیشینگ ۱۵ میلیاردی در بهارستان/متهم دستگیر شد
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج به شبکه بانکی/ تخلفات وام ازدواج را گزارش دهید