Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظفرمند گفت: آگاهی و شفافیت عملکرد و مأموریت‌های سازمان موجب می‌گردد که جامعه‌ی هدف علاوه بر اطلاع از حقوق خویش و تعهدات بیمه سلامت، نسبت به ترغیب آحاد جامعه جهت استفاده از پوشش بیمه اجباری اقدام نمایند.

خبرگزاری شبستان-مازندران، پوشش جمعیتی بیمه سلامت که در برنامه ششم توسعه بر اجباری بودن آن تأکید شده است به‌عنوان مهم‌ترین مأموریت سازمان بیمه سلامت همراه با استقرار نظام ارزیابی وسع که در دستور کار دولت محترم قرار دارد می‌تواند علاوه بر هدفمند نمودن یارانه‌ی بیمه سلامت به گروه‌های نیازمند، نویدبخش افزایش پوشش بیمه‌ای آحاد ایرانیان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 در این راستا گفتگویی را با دکتر رسول ظفرمند مدیرکل بیمه‌ی سلامت استان مازندران جهت تشریح برنامه‌های اداره کل مذکور در سال جاری انجام داده‌ایم که مشروح آن به سمع و نظر خوانندگان محترم می‌رسد.

 

تبدیل تهدیدها به فرصت

«رسول ظفرمند»، در ابتدای این گفتگو به شرایط حساس سال جاری اشاره کرد و گفت: در شرایط موجود اقتضا می‌نماید تا برای مدیریتی بهتر و مؤثرتر و مقابله با تحریم‌های ظالمانه علیه ملت شریف ایران، همراه با مدیریت منابع، تدابیر دقیق و سیاست‌های انقباضی صحیح با حفظ کیفیت و کمیت خدمات مطلوبی را اتخاذ و اجرایی نماییم.

 

مدیرکل بیمه‌ی سلامت استان مازندران بیان کرد: تحریم‌های ظالمانه دشمنان قسم‌خورده ملت ایران اقتضا می­نماید تا باتدبیر و هوشمندی، تهدید موجود را به یک فرصت بزرگ تبدیل نماییم.

 

وی افزود: بدون تردید تحقق این مهم نیازمند تلاش، همدلی، همراهی، صمیمیت و دلسوزی در همه سطوح سازمانی است.

 

اطلاع‌رسانی و شفافیت عملکرد

ظفرمند یکی از برنامه‌های اداره کل بیمه‌ی سلامت استان مازندران برای دستیابی به اهداف موردنظر در سال جاری را آماده‌سازی فضای فرهنگی و جلب مشارکت حداکثری ذینفعان و مردم اعلام کرد و افزود: تبیین مأموریت‌ها و اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت برای بیمه‌شدگان مبتنی بر حفاظت مالی و صیانت از سلامت بیمه‌شدگان یکی از ارکان اصلی سیاست‌های سازمان در سال جاری است.

 

 وی گفت: آگاهی و شفافیت عملکرد و مأموریت‌های سازمان موجب می‌گردد که جامعه‌ی هدف علاوه بر اطلاع از حقوق خویش و تعهدات بیمه سلامت، نسبت به ترغیب آحاد جامعه جهت استفاده از پوشش بیمه اجباری اقدام نمایند.

 

ظفرمند، شفاف­سازی و اطلاع‌رسانی دقیق و مؤثر را موجب ایجاد فضای امید و افزایش اعتماد عمومی در جامعه دانست و افزود: برای دستیابی به این هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های گروه‌های مرجع، رسانه­های محلی و استانی و سایر ابزارهای ارتباطی در دستور کار این اداره کل قرارگرفته است.

 

ارتقا سواد سلامت

 وی ادامه داد: ارتقا سواد سلامت جامعه نقش اجتناب­ ناپذیری در تضمین سلامت مردم و تغییر رفتار و سبک زندگی ایشان ایفا می­نماید. برای تحقق این مهم نیازمند مشارکت همه‌جانبه‌ی گروه‌های پزشکی اعم از سازمان نظام پزشکی، انجمن­های علمی، شخصیت‌های علمی مورد وثوق جامعه و نظایر آن هستیم.

 

ظفرمند اذعان کرد: یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات پیش روی سازمان بهره­مندی از خرد جمعی و مشارکت متخصصین، کارشناسان و همکاران ماهر، صاحب‌نظر و دلسوز برای دسترسی به راهکارهای علمی دقیق و مؤثر می­باشد که این موضوع در برنامه‌های سال جاری مورد تأکید قرارگرفته است.

 

وی بابیان اینکه دستیابی به این هدف نیازمند باور قلبی مجموعه‌ی کارکنان در اقصی نقاط استان می‌باشد، تصریح کرد: در صورت تحقق این مهم می‌توان انتظار داشت علاوه بر حذف فرآیندهای غیر ضرور، ارتقای بهره‌وری و افزایش کارآمدی را شاهد باشیم.

 

برنامه محوری

ظفرمند، برنامه محوری را به‌عنوان رویکرد اصلی سازمان اعلام کرد و افزود: برنامه محوری، دستیابی به اهداف سازمان بیمه‌ی سلامت را تسهیل و میسر می‌نماید در این مسیر نقش ارزنده همکاران در سراسر استان و احساس تعلق‌خاطر ایشان به تحقق برنامه که محصول مشارکت کارکنان در تدوین و تولید برنامه خواهد بود، انکارناپذیر است و انتظار می‌رود مدیران محترم ستادی اجرای برنامه‌ی عملیاتی سازمان را به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر موردتوجه ویژه قرار دهند.

 

وی استقرار سازمان الکترونیک را نیازمند تغییر رویکردها و رفتار سازمانی دانست و گفت: برای اجرایی کردن این طرح مهم و استراتژیک نیازمند همراهی جامعه هدف و حمایت‌طلبی مدیریت عالی استان، نمایندگان مجلس، ائمه محترم جمعه، فرمانداران، جامعه‌ی پزشکی، رسانه‌های گروهی و... هستیم.

 

 ظفرمند گفت: برای اجرای این طرح برگزاری نشست‌های مشترک و هم‌اندیشی با گروه‌های مرجع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

 

نظارت و کنترل دفاتر پیشخوان

وی به اهمیت نظارت بر دفاتر پیشخوان تأکید کرد و افزود: دفاتر پیشخوان در سراسر استان مازندران سالانه شاهد حضور میلیون‌ها بیمه‌شده‌ی سازمان به‌منظور تمدید، تعویض و یا صدور اولین دفترچه بیمه می­باشند؛ به‌عبارت‌دیگر دفاتر مذکور درگاه ورودی سازمان بوده و بخشی از جمعیت استان که برای نخستین بار به‌منظور دریافت دفترچه بیمه به این مراکز مراجعه می‌نمایند در این دفاتر اولین تجربه آشنایی با سازمان را پیدا می­کنند.

 

مدیرکل بیمه‌ی سلامت استان خاطرنشان کرد: خاطره‌ی اولین مراجعه‌ی بیمه‌شده در نگاه ایشان به مجموعه‌ی سازمان بسیار مؤثر خواهد بود و در سایر مراجعات نیز چنین نگاهی دور از ذهن نیست.

 

وی تصریح کرد: اداره کل بیمه سلامت استان مازندران در نظر دارد تا علاوه بر انعکاس خدمات و تعهدات سازمان در بدو ورود بیمه‌شده در دفاتر پیشخوان موضوع مشتری مداری و تکریم ارباب‌رجوع در این دفاتر را به‌طور ویژه به اجرا درآورد.

 

مدیریت منابع و منطقی نمودن رفتارها

ظفرمند، مدیریت منابع و منطقی نمودن رفتارها را یکی از مهم‌ترین اولویت­های یک سازمان بیمه­ ای اعلام کرد و افزود: آنچه در این فرایند می‌بایست موردتوجه قرار گیرد عدم خدشه به خدمات مطلوب و لزوم توجه ویژه به بهره‌مندی بیمه‌شدگان از خدمات باکیفیت همراه با رعایت تکریم، احترام و نهایتاً جلب اعتماد عمومی بیمه‌شده است.

 

وی گفت: جلب مشارکت حداکثری برای اینکه تمامی ذینفعان احساس کنند جزئی از راه‌حل هستند و تعلق‌خاطر یابند که برای مدیریت بهینه منابع راه‌حل ارائه دهند از دیگر راه‌های منطقی نمودن رفتارها است.

 

ظفرمند اظهار کرد: در این میان همراهی و همگام کردن گروه‌های پزشکی و تبیین شرایط موجود در اصلاح رفتار غیرمنطقی عده‌ای قلیل از دریافت‌کنندگان و ارائه‌کنندگان خدمت مؤثر و مفید خواهد بود.

 

وی، برگزاری نشست‌های مشترک با گروه‌های پزشکی به‌ویژه سازمان نظام پزشکی، ارسال کارنامه عملکرد پزشکان در سرپایی و بستری و جلب همراهی انجمن‌های علمی در مدیریت منابع را از تدابیر اتخاذشده‌ی سازمان برای مدیریت منابع و منطقی نمودن رفتارها عنوان کرد.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خراسان جنوبي مسجد مجلس کانون های مساجد موزه ماه مبارک رمضان سبک زندگی اسلامی جشن روزه اولی ها خبرگزاری شبستان بیمه اجباری دفاتر پیشخوان سواد سلامت بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با بیان اینکه افسردگی و اضطراب شایع‌ترین مشکلات روانشناختی در کشور هستند، از تدوین پیش‌نویس سند سلامت روان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی فتحی آشتیانی امروز در نشست خبری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه شایع‌ترین اختلالات روانشناختی در ایران کدامند؟ اظهار کرد: افسردگی و اضطراب جزو شایع‌ترین مشکلات روانشناختی در کشور است اما به طور دقیق آماری از اینکه شیوع افسردگی و اضطراب در کدام استان‌ها و به چه میزان است، وجود ندارد.

تدوین پیش نویس سند سلامت روان

وی از تدوین پیش نویس سند سلامت روان خبر داد و گفت: این موضوع هنوز نهایی نشده است؛ بررسی سیمای سلامت روان جامعه نیز یکی از مسائلی است که در دستور کار ما قرار دارد زیرا از این طریق متوجه می‌شویم که مشکلات روانشناختی به چه میزان در جامعه شیوع دارند.

تعرفه خدمات روانشناختی بخش خصوصی

فتحی آشتیانی درباره تعرفه خدمات مشاوره روانشناسی گفت: تعرفه خدمات روانشناسی در بخش خصوصی 321 هزار تومان برای مقطع کارشناسی ارشد و 378 هزار تومان برای مقطع دکترا تعیین شده است‌. افرادی که سابقه کار بیش از 15 سال دارند می‌توانند 15 درصد به این تعرفه‌ها اضافه کنند.

تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره سال 1403 اعلام شد

میزان پوشش بیمه‌ای خدمات مشاوره روانشناسی

وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر میزان پوشش بیمه‌ای خدمات سلامت روان بیان کرد: بیمه در دو گرایش روانشناسی بالینی و سلامت خدمات روانشناسی را تحت پوشش قرار داده و 70 درصد مبلغ تعرفه را بیمه پرداخت می‌کند؛ طبیعتا همه بیمه‌ها باید بپذیرند که تعرفه‌ها را پوشش بدهند اما تا جایی که بنده اطلاع دارم بیمه سلامت در حال حاضر این خدمات را پوشش می‌دهد و تامین اجتماعی هنوز به این موضوع ورود نکرده است.

برگزاری دومین آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیرماه

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از برگزاری دومین آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیرماه سال جاری خبر و ادامه داد: در نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای که در دوره پنجم سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره طراحی و 15 دی‌ماه 1402 برگزار شد 16 هزار و 371 نفر ثبت نام کردند. آزمون توسط سازمان سنجش برگزار شد و بعد از حدود 40 روز نتایج اعلام شد و 8 هزار و 41 نفر پذیرفته شدند.

پنجمین دوره شورای سازمان به کار خود پایان می‌دهد

وی در پایان از مشکلات پیش روی سازمان نظام روانشناسی گلایه و عنوان کرد: به دلیل ابهام و بلاتکلیفی و موانع پیش رو و فشارهای متعددی که از جوانب مختلف به شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی وارد می‌شود، پنجمین دوره شورای سازمان نظام روانشناسی تصمیم گرفته از امروز کار خود را متوقف کند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، به دلایل این تصمیم اشاره‌ای نکرد و افزود: فعالیت سایر اجزای سازمان به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد و معاونین سازمان کار خود را ادامه می‌دهند. معاونین آموزشی و پژوهشی که مسئولیت برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای را دارند به صورت جدی کار خود را ادامه می‌دهند و سایر معاونت‌ها به وظایف خود از جمله صدور پروانه مراکز و عضویت و نظارت، عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • تاکید استاندارآذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان در بخش اقتصادی
  • ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیکی برای پاسخگویی سریعتر
  • افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان