Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-20@01:49:54 GMT

دسترسی ۸۰ درصد جمعیت روستایی به خدمات بانکی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۹۶۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا ، محمد جواد آذری جهرمی از رونمایی سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات در مقابل حملات دیجیتال خبر داد و گفت: با هدف مقابله با حملات دیجیتال سایبری و نیز حمایت از تداوم خدمات دیجیتال و پایداری شبکه از سپر امنیتی دژفا رونمایی شد؛ دژفا ۱۰ پروژه را تحت پوشش قرار داده که برای آنها ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات ادامه داد: شرکت های داخلی در تولید تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری برای گسترش شبکه ثابت پهن باند، به خودکفایی ۷۰ درصدی رسیده‌اند. تحریم‌ها توسعه کشور در این بخش را متوقف نخواهند کرد.

وی افزود: هم اکنون با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی، ۷۲۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و طبق برنامه ششم توسعه باید ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی متصل شوند که این عدد به ۷۰ درصد رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: با اقدامات انجام شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دسترسی مردم در روستاها به خدمات بانکی افزایش یافته و هم اکنون با افتتاح فاز جدید شبکه ملی اطلاعات ۸۰ درصد جمعیت روستایی به خدمات مالی و بانکی از طریق تلفن همراه و سایر ابزارها دسترسی پیدا کردند که می‌تواند خدمات روزمره زندگی را تسهیل و به کسب و کارها رونق ببخشد.

آذری جهرمی با اشاره به پروژه سرآوا گفت: در خصوص داده‌های دولتی نیز باید گفت از امروز ملی شدند و آزادسازی داده‌های دولتی یک اقدام بسیار مهم است؛ داده‌های دولتی به صورت رایگان به استارت آپ‌ها ارایه خواهد شد چرا که معتقدیم داده‌ها برای دولت نیست بلکه برای تمام مردم ایران است.

وی ادامه داد: در پروژه سروا امکان احراز هویت از طریق اپراتور موبایل با استارت آپ‌ها با رعایت حریم خصوصی و امنیت فراهم شده که نقش مهمی در سالم سازی و جلوگیری از فعالیت دلالان در راستای اصلاح قیمت‌ها دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات گفت: اقتصاد و اشتغالزایی مسئله مهمی است که برای آن برنامه داریم؛ همچنین امیدواریم بسته نوآفرین در دولت تدوین و تصویب شود و بسته توانمندسازی کسب و کارها به صورت منطقه ای که بیست خردادماه رونمایی می‌شود.

آذری جهرمی در خصوص اهمیت جلوگیری از اختلال در سامانه‌های حیاتی و الکترونیکی تاکید کرد: اختلال در خدمات بانکداری الکترونیک در بستر تلفن‌های همراه باعث ضررهای بسیار زیاد و سنگین به اقتصاد و نظام بانکی می‌شود و در زندگی مردم نیز اختلال ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات با دژفا به دنبال تامین امنیت شبکه ملی اطلاعات است تا اطلاعات شبکه ملی اطلاعات و امنیت سامانه‌های حاکمیتی مهم از جمله زیرساخت‌های حیاتی انرژی و خدمات بانکی تامین شود.

آذری جهرمی افزود: حملات سایبری در سال گذشته کمتر از یک میلیون حمله بوده اما در دو سال گذشته بالغ بر ۳۰ میلیون حمله را داشتیم که نشان می‌دهد تا توان سایبری کشور ۳۰ برابر تقویت شده است اما همچنان باید توسعه امنیت در دستور کار قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که شکاف دیجیتال میان مناطق شهری و روستایی کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: شکاف دیجیتال و عدالت اجتماعی با ارایه دسترسی و سرویس به مناطق روستایی نصف شد و با توسعه روستایی عدد متوسط سرانه ماهانه مصرف به ۲.۹ گیگابایت به صورت ماهانه رسیده است.

وی تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی برعهده وزارت ارتباطات است و سایر دستگاه‌ها باید در حوزه محتوا اقدامات لازم را انجام دهند. آذری جهرمی با بیان این که وزارت ارتباطات مسوول پرداخت الکترونیک نیست، گفت : هنگامی که خدمات پرداخت الکترونیک در کشور شکل می‌گیرد، وزارت ارتباطات مسوول نیست و مسوولیت همچنان با بانک مرکزی است اما باید تعامل داشته باشیم تا این حوزه توسعه پیدا کند.

وزیر ارتباطات در خصوص اهمیت ارتباطات داخلی تاکید کرد: کیفیت ارتباطات داخلی ۸۰ برابر ارتباطات خارجی است و میزان استفاده مردم از اینترنت نصف شده است؛ وزارت ارتباطات ۱۸۲ بررسی و آزمایش در خصوص توان شبکه ارتباطی کشور با قطع اینترنت انجام داد و نتیجه تمام بررسی‌ها موفقیت آمیز بود که به معنای کارکرد بدون اختلال شبکه ارتباطی کشور در صورت قطع اینترنت است. در حوزه شبکه ملی اطلاعات صرفا نباید انتقاد و سیاه نمایی کرد؛ باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد و تعامل داشت تا اهداف و چشم اندازها محقق شود.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان آیت الله نورمفیدی در این دیدار علما و روحانیت را پناه مردم دانست و افزود: همه ما باید خیران و مردم را به سمت احداث مسکن محرومان سوق دهیم.    

او گفت: امام (ره) حساب صد بنیاد مسکن را با هدف مشارکت مردم برای ساخت مسکن محرومان حتی با هزینه اندک تاسیس کرده است.  
سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اقدامات خوب عمرانی و مسکن روستایی بنیاد مسکن باید به مردم اطلاع رسانی شود.

او ادامه داد: در نوسازی مسکن روستایی گلستان ۵۵ درصد پیشرفت دارد، اما در کشور این رقم ۵۳ درصد است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان هم گفت: در دو سال گذشته ساخت بیش از ۱۴ هزار مسکن در راستای طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها آغاز شد.
او افزود: هفتاد درصد خانواده‌های مددجوی کمیته امداد امام خمینی گلستان صاحب خانه شدند و سی درصد باقیمانده هم تا پایان سال ۱۴۰۴ صاحبخانه می‌شوند.

حسینی همچنین خبر داد: گلستان در نوسازی و بازسازی واحد مسکونی رتبه سوم کشور را داراست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

                                      

 

 

دیگر خبرها

  • ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب خواهد شد | پوشش فیبر نوری؛ بیش از ۷ میلیون خانوار
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و آماده پرتاب داریم
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند