Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@03:02:03 GMT

همایش مدیران کانون های مساجد مشهد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۹۶۹۷

همایش مدیران کانون های مساجد مشهد برگزار شد

همایش مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد مشهد با محوریت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در کانون امام محمد باقر(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، شامگاه(۲۹ اردیبهشت)همایش میدران کانون های فرهنگی و هنری مساجد مشهد با محوریت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با حضور «جعفر مروارید» مدیرکل فرهنگ و ارشاد تاسلامی خراسان رضوی، «محمد حسین عبداللهی» رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی و جمعی از مدیران و اعضای کانون های مساجد مشهد همراه با ضیافت افطار در کانون فرهنگی و هنری امام محمد باقر(ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم«جعفر مرواید» با اشاره به اینکه مساجد در نگاه اسلامی محور تقوا هستند، اظهارداشت:تقوا آن ایده محوری در معارف اهل بیت(ع) و قرآن است، آموزه هایی که درباره تقوا از بزرگان و ائمه(ع) به دست ما رسیده است تقوا را یک رفتار فردی نمی داند بلکه تقوار جلوه توحید اعتقادی، اجتماعی و سیاسی است همچنین نپذیرفتن طاغت در عرصه هستی شماسی و اجتماعی و مبارزه با طاغوت های فرهنگی و سیاسی نمونه کامل و تعریفی از انسانی استکه که اخلاق را نه تنها در عرصه فردی بلکه در اجتماع تجربه می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه اسلام با معرفی تقوا و نشان دادن پایگاه تقوا در مساجد فطرت را احیا کرد و نقش حقیقی عبادت که از عبودیت فردی آغاز و به خدا می رسد و از خدا و توحید نزول پیدا کرده و مجدد در عرصه اجتماع دعوت به حق می کند، اظهارداشت:دعوت فردی به الله لازم به دعوت اجتاعی است و این پیام مسجد می باشد که هم توجه به نیازهای دنیوی و هم توجه به نیازهای اخروی دارد.

 

«محمد حسین عبداللهی» هم در ادامه مراسم با اشاره به اینکه در گذشته کانون مسجد فرهنگی و هنری، قرآنی، مذهبی و تربیتی بوده اما امروز محورهای فعالیت ها در کانون های مساجد محدود به چند عمل نمی شود، اظهارداشت:کانون های مساجد باید در حوزه های قرآنی و فرهنگی، کتاب و کتابخوانی،آموزش و توانمند سازی، هنر، اجتماعی، امور بین الملل و فضای مجازی فعالیت کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه نظام پرداخت های مالی در کانون های مساجد تغییر کرده است به طوریکه در سالهای قبل به حساب کانون ها سرانه واریز می شد اما در حال حاضر معیار پرداخت پول به کانون های مساجد فعالیت ها و برنامه ها است، افزود:تمام بدهی ها به کانون ها برای ثبت اعضا تصویه شده است و از این پس ثبت اعضا ادامه داد اما هزینه ای پرداخت نخواهد شد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مسجد خراسان جنوبي مجلس کانون های مساجد موزه سبک زندگی اسلامی جشن روزه اولی ها ماه مبارک رمضان اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور برگزار شد، گفت: پیش نماز‌های ما باید به مدیران و فعالان در عرصه اجرای معنویات رهبری تبدیل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: اینکه چرا ما کار فرهنگی می‌کنیم و در مردم اثر نمی‌گذارد، به دلیل آلودگی فکری و بصری در محیط جامعه است که باید طهارت لازم برای کار‌های فرهنگی را لحاظ کرد.

به گفته امام جمعه قزوین، مردم باید بدانند که تبعیض برای مسوولان مهم است و نباید اجازه داد که صحنه زشت این موضوع برای جامعه آشکار شود.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: خوشبختانه قزوین در فضای قرآنی کشور خوش درخشیده و در مسابقات متعدد قرآنی وضعیت خوبی دارد، حتی در حوزه عفاف و حجاب نیز جزو سه استان برتر کشور ارزیابی شده است.

امام جمعه قزوین بر اهمیت طرح اعتلا تیر تاکید کرد و یادآور شد: در این طرح قرار است بیش از ۹۰۰ امام جمعه سراسر کشور شرایط فرهنگی استان‌ها را رصد کرده و برنامه محور وارد میدان شوند که ما نیز باید در این حوزه پیشگام باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نماز جمعه قرارگاه است، هنوز به خوبی مورد توجه قرار نگرفته و همه باید در محلات مساجد را فعال کنند تا برکات این اماکن فرهنگی به نماز جمعه و مراسم مختلف جریان یابد.

امام جمعه قزوین به ظرفیت‌های فرهنگی قزوین نیز اشاره کرد و یادآور شد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری، نام بردن علما و فاخران و مشاهیر قزوین چند ساعتی زمان می‌برد که این مساله بیانگر ارزشمند بودن این استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان