Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست لرستان با بیان اینکه کار ساماندهی و احیا بخشی از تالاب‌ها در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بارندگی‌های اخیر سبب شد تا سطح تالاب بیشه دالان بروجرد به حدود ۳۰۰ هکتار برسد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: خسارت سیلاب به زیستگاه‌های طبیعی استان ناچیز بود و فقط چند جاده دسترسی قطع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه در بحث سیلاب خسارت عمده‌ای نداشتیم و تنها سیلاب سبب شد تا رطوبت به پاسگاه‌های محیط زیست خسارت جزیی وارد  کند.

 مدیر کل محیط زیست لرستان با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر سبب سرزندگی طبیعت، محیط زیست و احیا تالاب‌های استان شده است عنوان کرد: خوشبختانه تالاب‌های استان به بالاترین پیک پر آبی در تاریخ خود رسیدند.

ظرفیت اکولوژی منطقه گردشگری تالاب میقان اراک باید بررسی شودتالاب حله استان بوشهر، پذیرای پرندگان مهاجر استلرستان| تالاب«بیشه دالان» بروجرد به محیط‌زیست واگذار شد

وی بیان کرد: بسیاری از تالاب‌های لرستان که متاسفانه در گذشته تغییر کاربری پیدا کردند در پی این بارش‌ها به آن سطح واقعی و وضعیت ایده آل خود رسیدند چون بسیاری از آنها قبلا زه کشی شده بودند اما با این بارش‌ها بخشی از تالابها احیا شد.

فتحی بیرانوند گفت: بارندگی های اخیر سبب شد تا سطح آب تالاب‌های پلدختر تا دو متر هم بالا بیاید و در بحث منابع آبی نیز تقریبا بسیاری از آنها دارد جبران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سطح آب‌های زیرزمینی که سنوات گذشته به دلیل برداشت‌های بی رویه بسیار پایین آمده بود اکنون تا حدودی جبران شده است و خشکیدگی جنگل‌های بلوط نیز به خاطر بارندگی‌های چند سال اخیر تقریبا متوقف شده است و جنگل دارد خودش را احیا می‌کند.

مدیر کل محیط زیست لرستان تصریح کرد: منابع آبی زیستگاه‌های مناطق تحت مدیریت نیز که بسیاری از آنها خشک شده بود بسیاری اکنون احیا شده‌اند و منابع آبی برگشته است و از آنجا که چشمه‌ها جوشان شده اکنون پوشش جنگلی و گیاهی بسیار خوبی در سطح مناطق آزاد و تحت مدیریت داریم که در حوزه لانه سازی و مسائل اکوسیستمی می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

 وی در رابطه با تالاب بیشه دالان بروجرد نیز اظهارداشت: این تالاب که به خاطر زه کشی‌هایی که انجام شد از حدود 1000 هکتار قبلی، حدود 60 هکتار آن باقی مانده و از حالت تالابی خارج شده بود اکنون با بارندگی‌های اخیر  سطح آن به حدود200 تا 300 هکتار رسیده است.

فتحی بیرانوند افزود: در بحث احیا تالاب‌ها اقداماتی انجام دادیم از جمله هفته گذشته یک تفاهم نامه با حضور معاون استاندار  داشتیم تا بخشی از اراضی که در تملک منابع طبیعی بود حدود 600 هکتار در اختیار محیط زیست قرار دهند تا ما نیز کار ساماندهی و احیا بخشی از تالاب‌ها را دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/ ز

R41450/P/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور

مدیر کل دفترحفاظت و احیاءتالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با پیگیری‌های انجام یافته، سال گذشته سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، آرزو اشرفی زاده در تشریح عملکرد دفتر حفاظت و احیاء تالاب‌ها گفت: سال گذشته پروژه تدقیق و بازنگری مطالعات نیازآبی زیست محیطی میانکاله و زریوار نهایی شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته خسارات وارده به تالاب‌های کشور مستند به آیین نامه اصلاحی جلوگیری از تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها محاسبه شد، افزود: در این راستا تخصیص وجوه و درآمد حاصل از اجرای قانون تالاب‌ها در سطح کشور به حساب صندوق ملی محیط زیست جهت هزینه کرد در راستای برنامه های حفاظت، مدیریت و احیاء تالاب های آسیب دیده نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

اشرفی زاده با تأکید بر تشکیل دهمین کارگروه تخصصی ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالابها در سال 1402 تصریح کرد: حمایت های لازم در خصوص اجرای برنامه مدیریت 29 تالاب کشور با همکاری دبیرخانه های مدیریت زیست بومی تالابی استانها انجام گرفته است.

مدیرکل دفترحفاظت و احیاء تالابهای سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: پیش‌نویس تفاهم نام همکاری بین معاونت محیط زیست دریایی سازمان و سازمان منطقه آزاد قشم با موضوع حفاظت، احیاء و پایش تالاب بین المللی خورخوران با رویکرد مدیریت زیست بومی آماده شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، اشرفی زاده همچنین به ثبت تالاب برم الوان در فهرست کنوانسیون رامسر اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا شهرهای تالابی کیاشهر، بابل و گندمان به دبیرخانه کنوانسیون رامسر برای ثبت معرفی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تالاب زیبای ایران پس از ۳ سال دوباره زنده شد /عکس‌ها
  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • تالاب زیبای ایران پس از ۳ سال دوباره زنده شد | تصاویر
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • ساماندهی ۴۱۱ پروژه بر زمین مانده دستاورد سال گذشته سازمان محیط زیست
  • کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود
  • تشکیل کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک 
  • ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب بین المللی گاوخونی