Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی فعال در استان سبب شد تا میانگین بارندگی استان در هشت ماه اخیر به ۱۱۸ میلی متر برسد، مقداری که حتی از بارش‌های یکسال زراعی نیز بیشتر است. این شرایط سبب شده تا برای نخستین بار در پنج سال اخیر وضعیت بارندگی‌های سیستان و بلوچستان به محدوده نرمال برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بارندگی‌های استان درست زمانی نرمال شد که استان یک سال به شدت کم باران را در سال زراعی ۹۷-۱۳۹۶ سپری کرده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بارندگی‌های امسال استان تا این موقع حدود ۳۰۸ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است، افزود: سال زراعی گذشته تنها ۲۹ میلی متر باران برای استان به همراه داشت و دومین سال بد آبی استان در ۵۰ سال اخیر بود.

حیدری در بخش دیگری ضمن تشریح شرایط نرمال بارندگی استان، گفت: به طور کلی میانگین بارندگی نرمال استان در یک سال زراعی ۱۱۳ میلی متر است، اما از مهرماه گذشته تا امروز حدود ۱۱۸ میلی‌متر باران در استان باریده است.

وی اضافه کرد: بارش‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت سهم زیادی در بهبود وضعیت بارشی استان داشته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به تشریح فعالیت سامانه بارشی اخیر استان پرداخت و گفت: این سامانه که از دوشنبه گذشته در استان فعال شده، هم به لحاظ شدت و هم به لحاظ گستره فعالیت یک سامانه قوی است به طوریکه در مدت فعالیت آن حداقل ۱۴ شهرستان تحت تاثیر فعالیت آن قرار گرفته اند.

انتهای پیام/گ

بارندگی در سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دمای هوا نیز طی سه هفته آینده در جنوب، مرکز و شرق کشور کمتر از نرمال و برای سایر مناطق کشور بیش از نرمال پیش ‌بینی شده است.

کد خبر 844874 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • سیل با ۳ استان جنوبی چه کرد؟
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از نیمه جنوبی
  • (ویدئو) آخرین وضعیت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا ۲۹ فروردین ماه
  • آخرین اخبار از فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • آخرین وضعیت سیلاب در برخی از مناطق جنوبی کشور/۳ کشته در سیستان و بلوچستان و ۳ مصدوم در عسلویه
  • پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده