Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مسئول کمیته هنری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد گفت: آیات قرآنی منطبق بر توصیه های کلیدی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب توسط پنج خوشنویس برتر مشهد در این نمایشگاه کتابت شده است.

جواد روشندل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری 10 توصیه کلیدی یادداشت برداری و سپس آیات قرآنی منطبق بر آنها بر اساس تفسیر حجت ‌الاسلام قرائتی استخراج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از نخستین شب برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد پنج استاد خوشنویس با شیوه خط نسخ و نستعلیق این آیات را در کاغذی دست ساز و بسیار نفیس به همراه ترجمه آنها کتابت می کنند.
مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون هفت اثر خوشنویسی از آیات قرآن منطبق بر بیانیه گام دوم انقلاب توسط اساتید تولید شده و طبق برآوردها تا آخرین روز نمایشگاه قرآن مشهد این تعداد به 15 اثر خواهد رسید. این آثار بعد از تذهیب، قاب گرفته می ‌شوند و می توان از آنها به صورت مستمر در نمایشگاههای قرآنی یا برنامه های مرتبط با آن بهره گرفت.
وی افزود: دو نفر از اساتید خوشنویسی نیز در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد حضور یافته و درخواست افراد مبنی بر خوشنویسی آیات قرآن بر اساس سلیقه مخاطب را کتابت کرده و به صورت رایگان به آنان هدیه می دهند.
روشندل ادامه داد: کمیته هنری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در دو بخش عرضه محصولات قرآنی، ترویج و تبلیغ فعالیتها و رویدادهای قرآن و عترت فعالیت دارد.
وی برگزاری مراسمهایی همچون سحرخوانی و پرده‌ خوانی با موضوع قصه ‌های اهل بیت(ع)، نمایش تئاترهای خیابانی با موضوع قصه ‌های قرآنی، اکران فیلمهای مستند و پویانمایی را از دیگر برنامه های کمیته هنری در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد برشمرد.
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با 700 غرفه در 18 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و با حضور فعالان قرآنی 20 کشور تا چهاردهمین روز ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی این شهر برپاست.
7489/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بيانيه گام دوم قرآن نمايشگاه مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش بین الملل نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بخش بین الملل سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «دیپلماسی قرآنی، هویت اسلامی» و با حضور ۳۴ مهمان خارجی (هنرمند و شخصیت قرآنی) تا ۸ فروردین ۱۴۰۳ در حال برگزاری است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی متولی رسمی دیپلماسی قرآنی جمهوری اسلامی ایران است و برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن در کشورمان، فرصت و بستر مناسبی برای برقراری ارتباط و هم افزایی میان مسلمانان است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • هنر‌های قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • برپایی نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه در کرمانشاه
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • ظرفیت قرآنی کرمانشاه نیازمند برنامه منجسم
  • نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین ماه در کرمانشاه برپا خواهد شد
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد
  • بخش بین الملل نمایشگاه قرآن
  • (تصاویر) حمید رسایی خوشنویسی خود را به رخ کشید!