Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@21:52:40 GMT

فرسايش بادي خور و بيابانک را تهديد مي کند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۹۸۰۰

فرسايش بادي خور و بيابانک را تهديد مي کند

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري خور و بيابانک گفت : 6 کانون بحران فرسايش بادي به وسعت 191 هزار و 335 هکتار سالانه بيش از هفت ميليارد ريال به اين شهرستان خسارت مي زند.

مهدي آخوند روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: تاکنون به منظور مقابله با توسعه بيابان زايي و کاهش ريزگردها 60 هزار هکتار از بيابان هاي شهرستان به جنگل هاي دست کاشت تاغ و قره داغ تبديل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وسعت خور و بيابانک يک ميليون و 100 هکتار است که 54 درصد آن را بيابان تشکيل مي دهد.
وي مناطق گودجگارگ، چاهملک، فرخي، مصر، فرحزاد و جندق کانون هاي بحران فرسايش بادي خور و بيابانک ذکر کرد و گفت : اجراي عمليات بيابان‌ زدايي و تثبيت و کنترل حرکت ماسه‌ هاي روان مي‌ تواند تا حدودي از پيشروي بيابان در اين شهرستان جلوگيري کند.
به گفته وي اکنون با صرف پنج ميليارد ريال اعتبار نهال کاري 100 هکتار از بيابان هاي منطقه فرخي و روستاهاي جعفرآباد و ابرهيم آباد اين منطقه در حال انجام است.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري خور و بيابانک ادامه داد: اين طرح به منظور جلوگيري از فرسايش خاک و طوفان گرد و غبار نهال کاري مي شود که براي اجراي آن بيش از 13 هزار اصله نهال از نوع تاغ و قره داغ در نظر گرفته شده است.
آخوند يادآور شد اين منطقه قابليت نهال کاري در سطح هزار و 800 هکتار را دارد.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري خور و بيابانک اضافه کرد : کاشت نهال، برگزاري برنامه هاي فرهنگي و تفريحي، حفاظت از منابع طبيعي و توزيع بروشورهاي اطلاع رساني از جمله اقداماتي است که بايد زمينه براي اجراي آن فراهم شود.
به گزارش ايرنا، خور و بيابانک در شرق اصفهان يک ميليون و 175هزار هکتار وسعت دارد که از اين مجموع يک ميليون و 129هزار هکتار آن عرصه منابع طبيعي است که 500 هزار هکتار آن بيابان، 600 هزار هکتار مرتع و 60 هزار هکتار جنگل است.
اين شهرستان با 12 هزار کيلومتر وسعت در 420 کيلومتري شرق مرکز اصفهان قرار دارد.
/6026/9860
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای اجرای دوفقره تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی، سرجنگلبان، مامورین یگان حفاظت بخش بیشه سر، اقدام به رفع تصرف، دو قطعه از اراضی جنگلی ملی واقع در منطقه هفت تن قائم شهر نمودند که بر این اساس آثار تصرفی اعم از پرچین‌ها از میان برداشته و عرصه‌ها اعاده به وضع سابق شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری