Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- تفاهم‌نامه مشترک اداره کل پژوهش و اسناد معاونت ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رياست جمهوري با اداره کل اسناد و انتشارات بنياد شهيد و امور ايثارگران با حضور مديران دو اداره کل منعقد شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، رحيم نريماني مديرکل اسناد و انتشارات بنياد شهيد و امور ايثارگران روز دوشنبه 30 ارديبهشت‌ماه در اين مراسم، مفاهيم هويت ملي، تاريخ انقلاب و حوزه اسناد را از مسائل مشترک مابين اداره کل پژوهش و اسناد معاونت ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رياست جمهوري با اداره کل اسناد و انتشارات بنياد دانست و گفت: بخش اعظمي از اسناد تاريخي کشور در اختيار اداره کل پژوهش و اسناد رياست جمهوري است و در برهه کنوني تصور مي‌کنيم استفاده از اين گنجينه‌ها به‌ويژه اسناد مرتبط با تاريخ انقلاب براي انتقال به نسل آينده مغفول مانده است و بنياد شهيد و امور ايثارگران بهره‌گيري عموم مردم از اين اسناد به‌ويژه آثار به‌جامانده از فرهنگ ايثار و شهادت را يک ضرورت مي‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: يکي از مفاد تفاهم‌نامه، تحليل محتوايي وصيت‌نامه‌هاي شهدا به‌عنوان اسناد مقدسي است که مي‌تواند براي نسل جديد و آيندگان الگو باشد، از سوي ديگر در زمينه توليد و عرضه کتاب‌هاي سندي به‌ويژه در خصوص شهداي دولت، دو اداره کل مي‌توانند همکاري‌هاي گسترده‌اي را باهم داشته باشند.
مديرکل اسناد و انتشارات بنياد با اشاره به جمع‌آوري 9 ميليون فايل و سند مکتوب توسط بنياد از شهدا، جانبازان و آزادگان خاطرنشان کرد: اين آثار در موزه شهدا نگه‌داري و در معرض ديد عموم قرار داده‌شده است، همچنين 92 هزار وصيت‌نامه شهدا و 270 هزار پرونده فرهنگي شامل مناجات‌نامه، سخنراني، نقاشي، کتاب و دل نوشته شهدا جمع‌آوري‌شده که در قالب سامانه مديريت جامع اسناد ايثارگران نگه‌داري مي‌شود و در فضاي وب اين سامانه براي دسترسي عموم قرار خواهد گرفت.
وي در پايان گفت: اداره کل اسناد و انتشارات بنياد در راستاي حفظ و نگه‌داري آثار برجاي‌مانده از شهدا و ايثارگران، امور مربوط به مخزن اسناد و مرمت و ضدعفوني اين گنجينه‌ها را انجام مي‌دهد.
در ادامه اين مراسم، نيما رجب لو مديرکل پژوهش و اسناد رياست جمهوري نيز بابيان اينکه نگاه مشترک ميان بنياد و اداره کل اسناد رياست جمهوري زمينه‌ساز انعقاد اين تفاهم‌نامه شد، گفت: ما نسبت به ايثارگراني که از جان و مال خود براي کشور گذشتند دين‌داريم بنابراين براي روشنگري بايد اسناد مرتبط با آنها را در اختيار عموم مردم قرار دهيم.
وي با تاکيد بر اين‌که شهداي دولت يکي از موارد همکاري مشترک ميان بنياد و اداره کل اسناد رياست جمهوري خواهد بود خاطرنشان کرد: وصيت‌نامه‌هاي اين شهدا مي‌تواند ما را در جهت نشر کتب مناسب براي افکار عمومي کمک کند، قطعاً اداره کل پژوهش و اسناد رياست جمهوري در قالب چاپ و نشر کتاب‌هاي موضوعي همکاري‌هاي خوبي با بنياد مي‌تواند داشته باشد و اميدواريم اولين تفاهم‌نامه منعقدشده با بنياد بسيار قوي و داراي آثار مثبتي باشد.
همچنين صدري معاون اسنادي مرکز پژوهش و اسناد رياست جمهوري نيز با اشاره به وجود اسناد دولت در زمان جنگ ايران و عراق در آرشيو اسناد رياست جمهوري گفت: اين اسناد مي‌تواند در همکاري مشترک با بنياد بسيار مفيد باشد، از سوي ديگر از دولتمرداني که شهيد و يا جانباز شدند مکاتباتي باقي‌مانده که مي‌توان از آن بهره برد، همچنين خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران نامه‌هايي براي روساي جمهور نوشته‌اند که در پاسخ آن پي‌نوشت‌هايي نيز موجود است که مي‌تواند زمينه همکاري اداره کل پژوهش و اسناد رياست جمهوري با بنياد شهيد و امور ايثارگران باشد.
گفتني است در پايان اين مراسم، تفاهم‌نامه مشترک اداره کل پژوهش و اسناد رياست جمهوري با اداره کل اسناد و انتشارات بنياد توسط مديران دو اداره کل به امضا رسيد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انعقاد تفاهم نامه رياست جمهوري بنياد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از آلفرد هیچکاک تا مارتین اسکوسیزی در نمایشگاه کتاب تهران

در آستانه برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پنج کتاب پرخواننده انتشارات بنیاد سینمایی فارابی بازنشر می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا بشیری‎‌ فراز مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش فارابی با اعلام این خبر گفت: «یکی از نخستین کارها پس از اقدام برای احیای مرکز انتشارات، بررسی محتواهای از پیش موجود در راستای بازتولید و بازنشر این آثار بود. از این‌رو در کم‌ترین زمان باید سریع‌ترین اقدامات صورت می‌گرفت تا انتشارات بتواند با آمادگی پا به نمایشگاه کتاب بگذارد. از این رو آثاری که هنوز محتواهای آن‌ها قابل استفاده برای مخاطب بود و جزو کتاب‌های پرخواننده سینمایی محسوب می‌شوند برای بازنشر انتخاب و راهی چاپخانه شدند.»

بنا به گفته وی کتاب‌های:  
1- «نیمه تاریک نابغه (زندگی نامه آلفرد هیچکاک)» نوشته دونالد اسپوتو و ترجمه محسن امیری
2- «فیلمنامه نویسی در قرن 21» نوشته لیندا آرنسون و ترجمه شاپورعظیمی
3- «پیش‌ درآمدی بر فیلم» نوشته ویلیام.اچ.فیلیپس و ترجمه فتاح محمدی  
4- «در مسیر فیلم‌سازی؛ مقدمه‌ای بر مهارت کارگردان» نوشته الکساندر مکندریک با پیشگفتاری از مارتین اسکورسیزی و ترجمه نفیسه سادات
5- «کارگردانی داستان؛ داستان گویی حرفه ای و تکنیک های طراحی استوری بورد در فیلم زنده و انیمیشن» نوشته فرانسیس گله باس و ترجمه داریوش نوروزی و شیوا زنگنه  
عناوینی هستند که بازنشر شده‌اند.

به گفته مدیر مرکز انتشارات بنیاد سینمایی فارابی بالغ بر یکصد عنوان کتاب و فصلنامه در غرفه بنیاد فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دو شکل حضوری و مجازی به دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و عموم علاقمندان سینما ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد
  • فیلم| امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی‌رتبهٔ ایران و پاکستان
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • تجدیدچاپ پنج‌کتاب بنیاد فارابی برای نمایشگاه کتاب
  • انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای کارکنان دانشگاه آزاد خوزستان
  • از آلفرد هیچکاک تا مارتین اسکوسیزی در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایگاه منطقه‌ای ایران در انتشارات علمی ایمنی‌شناسی و میکروب‌شناسی
  • رونمایی از ترجمه روسی آثار ابن‌سینا در مسکو