Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:31:04 GMT

اولین سامانه قطع گاز حین زلزله در لرستان راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۹۹۹۰

اولین سامانه قطع گاز حین زلزله در لرستان راه اندازی شد

مدیرعامل شرکت گاز لرستان، گفت: اولین سامانه قطع اتوماتیک گاز حین زلزله کشور در استان نصب و راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز لرستان، «غلامرضا لطفعلیان»، افزود: با توجه به زلزله‌خیز بودن استان و احتمال نشت گاز و حریق پس از زمین لرزه، شهروندان در معرض خسارت های قابل توجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان، اظهار داشت: شرکت گاز لرستان با هدف به حداقل رساندن مخاطرات ناشی از زلزله در شبکه گازرسانی و در راستای سیاست‌های کلی شرکت ملی گاز ایران به‌عنوان اولین شرکت اقدام به نصب و راه اندازی سامانه شتاب سنج و لرزه‌ نگار جهت قطع اتوماتیک گاز به‌صورت پایلوت در ایستگاه تقلیل فشارعلوم پزشکی استان کرد.


وی اضافه کرد: با نصب این سامانه، سنسورهای لرزه ‌نگار به ‌صورت پیوسته اقدام به ‌اندازه گیری ارتعاشات زمین می کنند و در هنگام وقوع زلزله به‌صورت خودکار اقدام به قطع جریان گاز شیرهای خروجی ایستگاه کرده و از نشتی گاز و وقوع انفجار جلوگیری می‌شود.


لطفعلیان، بیان کرد: هزینه راه‌اندازی هر ایستگاه 2 میلیارد ریال تعیین شده که برای اجرای این طرح در سطح استان ٣٧٠ میلیارد ریال نیاز است.


وی ادامه داد: بین شرکت‌های گاز استانی، تنها شرکت گاز تهران اقدام به نصب تجهیزات مذکور بر روی ایستگاه‌های TBS کرده اما تاکنون راه‌اندازی نشده است.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مسجد کانون های مساجد سبک زندگی اسلامی ماه مبارک رمضان موزه اردبیل سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت سوره مهر قرآن کریم سیل شرکت گاز خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت

 اولین نوزاد طرح «نفس» در شهرستان کوهدشت چشم به جهان گشود و با اولین لبخند شیرین خود به سقط‌های غیرقانونی «نه» گفت.
طرح راه‌اندازی مرکز نفس طبق تفاهم نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت و سازمان بسیج جامعه پزشکی و با هدف جلوگیری از سقط جنین سالم در کشور راه اندازی شده است.
این مرکز با هدف کمک همه جانبه به خانواده‌هایی که به علل مختلف سقط جنین می‌کنند ایجاد شده است در این مرکز مادران باردار طی ۹ ماه بارداری تحت حمایت قرار می‌گیرند.
لازم به ذکر است روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه با اهدا بسته حمایتی توسط بسیج جامعه پزشکی از والدین این نوزاد تقدیر و تشکر بعمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد