Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ درقبال کشورمان گفت که این رویکرد دولت موجب افزایش تنش با ایران شده است. آفتاب‌‌نیوز :  آدام شف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس در پاسخ به سوالی درباره ادعای واشنگتن مبنی بر اینکه در واکنش به افزایش تهدیدات ایران حضور نظامی خود را در منطقه گسترش داده، با ادعای اینکه اطلاعات به دست آمده نشان دهنده افزایش تهدید است، گفت: اما مسئله فقط این اطلاعات نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه اکنون در حال وقوع است کاملاً قابل پیش‌بینی بود. دولت گام‌هایی برای نقض توافق هسته‌ای با ایران، برای الزام اروپا به زیر پا گذاشتن توافق هسته‌ای و مجبور کردن ایران به خروج از توافق هسته‌ای برداشت تا ایران به مسیر غنی‌سازی بازگردد. دولت نام سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. لفاظی‌های متخاصم از سوی دولت، پمپئو و بولتون همگی تحریک‌آ میز بودند.
این عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد که وقتی شما یک سری گام‌هایی را برای بالا بردن تنش برمی‌دارید، نباید از این متعجب شوید که اطلاعات نشان دهند تنش‌ها افزایش پیدا کرده است.
وی همچنین تصریح کرد: به همین دلیل است که متحدان‌مان در حال دور شدن از ما هستند. به همین دلیل است که متحدان‌مان روز به روز در حال منزوی کردن ما هستند، نه ایران. من نمی‌فهمم که این سیاست‌ها چطور کشورمان را به جایی امن‌تر تبدیل کرده است. چنین نبوده و من معتقدم که با تمرکز روی اینکه این اطلاعات غلط یا درست بوده‌اند، تصویر بزرگ‌تری را از دست خواهیم داد. مسئله اینجاست که این افزایش تنش قابل پیش‌بینی بود و افرادی همچون بولتون و ترامپ آن را محاسبه کرده‌اند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ادامه لفاظی‌های خود علیه ایران شب گذشته در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اگر ایران می‌خواهد بجنگد، این به طور رسمی پایانش خواهد بود. هرگز آمریکا را دوباره تهدید نکنید.
این توئیت ترامپ با واکنش مقامات آمریکایی مواجه شد:
کریس مورفی سناتور آمریکایی در پیامی توئیتری نوشت: اگر بچه‌ی چهارم دبستانی من، فرمانده کل قوا بود، همین (توئیت) را می‌نوشت.
مایکل مک فال، سفیر سابق آمریکا در روسیه نیز در توئیت خود نوشت: ایران «رسما» هزاران سال است که وجود داشته و قطعاً از دوره‌ی ریاست جمهوری ترامپ نیز جان سالم به در می‌برد.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت رویکرد دولت بایدن پس از حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی، جلوگیری از درگیری گسترده‌تر در منطقه غرب آسیاست.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این که آیا دولت بایدن می‌توانست رویکرد سختگیرانه‌تری در قبال ایران داشته باشد، گفت: مشکل می‌توان به کارهایی که رییس جمهور بایدن انجام داده نگاهی انداخت و گفت که ما به نوعی به ایران آسان گرفته‌ایم.

کربی در گفت‌وگویی با شبکه فاکس نیوز به سوالی پاسخ داد که با توجه به برخی انتقادات داخلی نسبت به عملکرد دولت بایدن در قبال ایران و تاثیر آن بر وقوع حمله مستقیم ایران به اراضی اشغالی مطرح شد.

ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به نقاطی در اراضی اشغالی حمله کرده و آن را حق مشروع خود برای دفاع در برابر اقدامات متجاوزانه و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانست.

این مقام کاخ سفید همچنین با اشاره به حمله تلافی‌جویانه بی‌سابقه ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، به شبکه سی‌ان‌ان گفت دولت بایدن به دنبال کاهش تنش در منطقه است و نمی‌خواهد شاهد درگیری گسترده‌تر در منطقه باشد. 

کربی بیان کرد: این دولت پیشین بود که تصمیم گرفت از توافق هسته‌ای(برجام) خارج شود. حالا، ایران به طرز قابل‌توجهی و بیش از زمان انتخاب شدن آقای ترامپ به توانمندی هسته‌ای احتمالی نزدیک شده است.

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران نیز گفت: پول‌های بیشتری که در پی معافیت از تحریم‌ها در دسترس ایران قرار گرفت که دولت ترامپ اعمال کرده بود، تنها برای مصارف بشردوستانه قابل استفاده است.

در سال گذشته، طی توافقی تهران و واشنگتن برای تبادل زندانیان، پول‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های کره جنوبی به عنوان بخشی از این توافق با اعمال معافیت‌های تحریمی از سوی آمریکا آزاد شده و به حساب‌هایی محدودشده در قطر منتقل شد تا با نظارت قطر و آمریکا برای مصارف بشردوستانه مورد استفاده قرار بگیرد.

دولت آمریکا پیشتر در پاسخ به انتقادات داخلی از آزادسازی این پول‌ها که برخی آن را «سرازیر کردن پول نقد» به سوی ایران تلقی کرده بودند، توضیح داده بود که این پول‌ها بخشی از دارایی‌های ایران بوده است که به دلیل تحریم‌ها در بانک‌های خارجی مسدود شده بود و اکنون برای مصارف بشردوستانه آزاد شده است.

کربی همچنین گفت که این پول‌ها در اختیار ایران و حمایت ادعایی او از گروه‌های مقاومت منطقه قرار نمی‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • انتقاد دولت از سخنان برخی نمایندگان در مورد بازار ارز و قیمت دلار: می‌تواند به التهاب در بازار ارز بینجامد و اقدامی غیر حرفه ای و غیرمسئولانه است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • انتقاد تلویحی یک اصولگرا از مدیریت قالیباف بر مجلس /عملی نشدن وعده های دولت رئیسی تقصیر هیات رئیسه است
  • رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: واشنگتن از مداخله نظامی علیه ایران بپرهیزد
  • سیاست آمریکا در قبال تنش ایران و رژیم‌صهیونیستی
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سیاست دوگانه و متناقض آمریکا
  • ۶ ماه حساس برای جو بایدن