Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@01:58:57 GMT

تصفيه خانه يک واحد توليدي در چرمشهر فعال شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۱۳۷

تصفيه خانه يک واحد توليدي در چرمشهر فعال شد

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مديرعامل شرکت شهرکهاي صنعتي خراسان رضوي گفت: يک واحد توليدي چرم در شهرک صنعتي چرمشهر براي نخستين بار اقدام به راه اندازي تصفيه خانه فاضلاب به منظور بازچرخاني آب و استفاده مجدد از آن کرد.

مسعود مهديزاده مقدم روز دوشنبه در مراسمي به همين منظور افزود: اين تصفيه خانه با هزينه 15 ميليارد ريال توسط سرمايه گذار واحد توليدي بخش خصوصي با ظرفيت تصفيه 250 مترمکعب فاضلاب در شبانه روز فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: سرمايه گذار اين واحد صنعتي اقدام به ايجاد تصفيه خانه فاضلاب ديگري در مرحله دوم واحد خود نيز در شهرک صنعتي چرمشهر با هزينه 40 ميليارد ريال کرده که در حال ساخت است.
مديرعامل شرکت شهرکهاي صنعتي خراسان رضوي گفت: مسئوليت ايجاد تصفيه خانه در شهرکهاي صنعتي برعهده شرکت شهرکهاي صنعتي هر استان و براي نخستين بار است که يک واحد توليدي راسا اقدام به راه اندازي تصفيه خانه فاضلاب مي کند.
وي افزود: شهرک صنعتي چرمشهر با وسعت 153 هکتار در کيلومتر 35 جاده مشهد - سرخس قرار دارد. اين شهرک با 63 واحد صنعتي نساجي و سرمايه گذاري 966 هزار ميليارد ريال براي دو هزار و 44 نفر اشتغالزايي کرده است.
مهديزاده ادامه داد: به دليل آلايندگي شهرک صنعتي چرمشهر `طرح بهبود و توسعه تصفيه خانه فاضلاب` در اين شهرک از سال 1396 با هزينه 180 ميليارد ريال آغاز و مدت زمان اجراي طرح توسعه تصفيه خانه آن دو سال برنامه ريزي شده است. در اين مدت ظرفيت تصفيه فاضلاب شهرک از هزار مترمکعب در شبانه روز به سه هزار مترمکعب افزايش مي يابد.
وي گفت: راه اندازي واحدهاي صنعتي و توليدي در شهرکها و نواحي صنعتي با حمايتهاي مختلف و در بخشهاي زيرساختي ازجمله تأمين آب، برق، گاز و الزامات زيست محيطي به بهره برداري مي رسند زيرا محيط زيست نبايد دچار مخاطره شود.
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري خراسان رضوي نيز در اين مراسم گفت: يکي از رويکردهاي مهم دستگاه قضايي پيشگيري از وقوع جرم بوده و در حوزه هاي مختلف با اين ديدگاه، حمايت و پشتيباني را در دستور کار خود قرار داده است.
سيد امير مرتضوي افزود: مجموعه قضايي خراسان رضوي در خصوص حمايت از واحدهاي صنعتي پيشرو بوده و از سرمايه گذاريهاي مشروع در راستاي رونق توليد که مد نظر مقام معظم رهبري است پشتيباني مي کند تا شاهد اثرات مطلوب اقتصادي بيشتر در تمام مناطق باشيم.
وي ادامه داد: امسال در راستاي رشد توليد و اشتغال صيانت از سرمايه گذاريهاي قانوني در دستور کار بوده و تاکنون موجب رضايتمندي صاحبان صنايع شده که آثار مطلوبي در پي داشته است.
معاون دادگستري کل خراسان رضوي گفت: در راستاي سرمايه گذاري مشروع و رونق توليد در واحدهاي صنعتي و توليدي در کنار آنها قرار داريم لذا تمام موارد رصد مي شوند و هر دستگاهي که وظيفه خود را به درستي انجام ندهد دستگاه قضايي به عنوان حامي صنعتگران وارد عمل خواهد شد و نخواهيم گذاشت توليد و اشتغال دچار مشکل شود.
7489/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حال اجراست و تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره‌برداری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، مهدی دوستی با اعلام این خبر اظهار داشت: امکان واگذاری انشعاب فاضلاب در شهر قاین تا تابستان و در سربیشه تا پایان سال فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از امکان واگذاری انشعاب فاضلاب تا تابستان امسال در شهر قاین خبر داد و گفت: با استقرار پکیج تصفیه فاضلاب، این امکان تا تکمیل دوره ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب فراهم می‌شود. تا پایان سال بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته شبکه جمع‌آوری فاضلاب قاین 80 درصد و احداث تصفیه‌خانه این شهر نیز از پیشرفت 50 درصدی برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چهار شهر استان در حال حاضر شبکه جمع آوری فاضلاب در دست اجرا داریم افزود: در حال حاضر در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حال اجراست و تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی با بیان اینکه به دنبال ارتقای شاخص‌های برخورداری از  شبکه‌های جمع آوری فاضلاب در سطح استان تا متوسط  کشوری هستیم، تصریح کرد: در این زمینه عقب‌ماندگی‌هایی در استان وجود دارد. در شهر فردوس ضمن تسریع در اجرای شبکه سعی بر انتخاب پیمانکار و اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر فردوس است که در این زمینه به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

وی از راه‌اندازی فاز مایع تصفیه خانه فاضلاب سربیشه تا انتهای سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال امکان واگذاری انشعاب در این شهر نیز فراهم شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد