Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@04:45:47 GMT

تشریح فعالیت‌های قرآن و عترت ۳۵۴ محله تهران در مصلی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۲۰۳

تشریح فعالیت‌های قرآن و عترت ۳۵۴ محله تهران در مصلی

‌سیدحسین موسوی‌بلده، رییس اجرایی شورای‌عالی قرآن شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به دستور شهردار تهران مبنی بر حضور کمی و کیفی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اظهار کرد: شهرداری تهران هر‌ساله به لحاظ کمی و سخت‌افزاری در قالب سرویس‌دهی وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری، همچون اتوبوس و مترو برای شرکت در نمایشگاه قرآن به ارائه خدمت می‌پردازد،‌ اما امسال با برپایی غرفه شهرداری تهران در نمایشگاه قرآن اتفاق جدیدی در حوزه نرم‌افزاری رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این غرفه فعالیت‌های خانه‌های قرآن و عترت ۳۵۴ محله شهر تهران و ۱۱ دارالقرآن مرکزی پایتخت، فعالیت‌های مجموعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین آثار پرسنل شهرداری در قالب کتب و پژوهش‌های قرآنی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

معرفی طرح جزءخوانی سازمان بسیج شهرداری تهران در نمایشگاه قرآن

نماینده شورای اسلامی شهر تهران در کمیته برنامه‌ریزی و نظارت بر فعالیت‌های قرآنی شهرداری تهران، ادامه داد: همچنین از سوی غرفه سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران، طرح جزءخوانی این سازمان به مخاطبان و علاقه‌مندان به تلاوت اجزای مختلف کلام‌الله مجید معرفی می‌شود. این طرح قرآنی که ویژه کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود، مربوط به ایام ماه مبارک رمضان بوده و از روز اول تا پایان ماه مبارک نیز به مدت 30 روز ادامه خواهد داشت.

وی تبادلات فرهنگی را از‌ جمله مزایای برپایی این غرفه نام برد و افزود: بسیاری از ارگان‌ها، نهاد‌ها و شخصیت‌ها در نمایشگاه شرکت می‌کنند که جمعی از آنان در غرفه شهرداری تهران نیز حضور داشته‌اند و زمینه‌های همکاری و تبادلات فرهنگی فراهم شده است. به عنوان نمونه سازمان نیرو‌های مسلح کشور خواستار همکاری با ما برای تأمین اساتید و مشاوره‌های قرآنی در مرا کز علمی خود شده‌اند.

موسوی‌بلده با بیان اینکه امور اجرایی نمایشگاه به منطقه دو شهرداری تهران سپرده شده است، بیان کرد: ایجاد ارتباط متقابل و تداوم این همکاری‌ها در درون مجموعه شهرداری تهران از جمله با معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، سازمان ورزش، اداره کل سلامت، بسیج، گردشگری و مترو نیز شکل گرفته است.

وی تعامل با بخش‌های دانشگاهی برای برگزاری مسابقات مشترک قرآنی و معرفی قرآن پژوهان محلات و تیم‌های قرآنی مناطق از دیگر محاسن برپایی غرفه شهرداری تهران در نمایشگاه قرآن امسال برشمرد.

توزیع روزانه ۵ هزار افطاری ساده در نمایشگاه قرآن

رییس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران از توزیع روزانه پنج هزار افطاری ساده در میان بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همزمان با اذان مغرب خبر داد و افزود: یکی از خدمات درنظر گرفته شده برای نمایشگاه قرآن امسال با همکاری شهرداری و فروشگاه شهروند توزیع افطاری ساده میان عموم بازدید‌کنندگان نمایشگاه است که در بسته‌هایی تهیه و در بین حاضران پخش می‌شود. همچنین در کنار توزیع بسته‌های افطار روزه‌داران حاضر در نمایشگاه با چای پذیرایی می‌شوند.

یادآوری می‌شود، برپایی ایستگاه غنچه‌های آسمانی ویژه کودکان و نوجوانان، اجرای برنامه‌های آموزشی و تشویقی، معرفی برنامه‌های شاخص و دستاورد‌های دارالقرآن‌های مرکزی، تجلیل از نخبگان و اساتید برتر قرآنی و اطلاع رسانی جلسات خانگی قرآنی، ثبت‌نام از علاقه‌مندان جهت شرکت در دوره‌های تخصصی آموزش قرآن کریم و معرفی نوابغ خردسال قرآنی از جمله اقدامات مناطق ۲۲ گانه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به شمار می‌رود.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه شهرداری تهران نمایشگاه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ نفر در کلاس‌های قرآنی خانه قرآن کوثر سقز آموزش دیدند

نرمین خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از راههای انس گرفتن افراد جامعه در سنین مختلف با قرآن کریم راه‌اندازی خانه‌های قرآن کریم است که در مناطق شهری و روستایی استان کردستان می‌تواند زمینه آموزش افراد زیادی را در عرصه قرآنی فراهم کند.

وی افزود: در شهرستان سقز نیز خانه‌های قرآنی مختلفی در سطح شهر و روستاها راه‌اندازی شده‌اند که خانه قرآن کوثر سقز با استفاده از ظرفیت و توان مربیان قرآنی برجسته فعالیت دارد.

مدیر خانه قرآن کوثر سقز خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا پایان ماه مبارک رمضان امسال بیش از ۲۰۰ نفر در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن شرکت کردند.

استفاده از مربیان و حافظان قرآنی در آموزش قرآن آموزان

خورشیدی عنوان کرد: فعالیت‌های قرآنی خانه قرآن کوثر سقز از سال ۱۳۹۳ به صورت خود گردان آغاز شد که با ورود مربیان قرآنی برجسته و توانمند و حافظان قرآن کریم نسبت به آموزش مخاطبان فعالیت داشت.

وی اذعان کرد: توسعه فعالیت‌های دینی و قرآنی و شکوفایی استعدادهای قرآنی از اهداف راه‌اندازی خانه‌های قرآنی است که زمینه پرورش نیروهای قرآنی را فراهم می‌آورند.

مدیر خانه قرآن کوثر سقز تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ با فعالیت بیشتر این خانه قرآنی مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت شد و از سال گذشته تاکنون این خانه قرآنی زمینه پرورش و آموزش ۲۰۰ قرآن‌آموز را در رشته‌های روخوانی، روانخوانی قرآن کریم فراهم کرده است.

مسطورا زمینه ساز تدبر در قرآن میان مردم شد

خورشیدی همچنین از استقبال پرشور کودکان و خردسالان سقزی از فعالیت‌های قرآنی ایام رمضان که با عنوان «مسطورا» در کشور به اجرا درآمد خبر داد و گفت: تدبر و انس با قرآن کریم میان افراد مختلف جامعه نیازمند اجرای طرح‌های قرآنی است که مسطورا در این راستا با موفقیت به اجرا درآمد و زمینه انس بیش از پیش کودکان و نوجوانان و بزرگسالان را در ایام رمضان فراهم کرد.

خورشیدی اضافه کرد: سعی براین است امسال دوره‌های حفظ و تفسیر قرآن کریم نیز در این خانه قرآنی با جذب بیشتر قرآن آموزان آموزش داده شود و زمینه ترویج آیات قرآن کریم در جامعه فرآهم آید.

کد خبر 6076620

دیگر خبرها

  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در آذربایجان‌غربی
  • محتواهای «زندگی با آیه ها» را باید اختصاصی ارایه کنیم
  • اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع معرفی شدند
  • فعالیت‌های قرآنی در بیجار افزایش می‌یابد
  • مصلی آماده میزبانی از نمایشگاه کتاب می‌شود
  • عملیات اجرایی آماده‌سازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • ۲۰۰ نفر در کلاس‌های قرآنی خانه قرآن کوثر سقز آموزش دیدند
  • نقش اقتصاد و سرمایه‌گذاری در ترویج هنرهای قرآنی