Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@12:13:38 GMT

جهت گیری بازار جهانی برای مصرف گاز چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۲۸۸

جهت گیری بازار جهانی برای مصرف گاز چگونه است؟

خبرگزاری میزان- با توجه به سمت و سوی جهانی برای افزایش مصرف گاز در سبد انرژی خود، ایران می‌تواند با دارا بودن منابع عظیم گازی، زیرساخت‌ها و تخصص از هم اکنون برنامه ریزی برای افزایش سهم خود از بازار جهانی داشته باشد. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، فاصله گرفتن از سوخت‌هایی با آلایندگی‌های بالا و حرکت به سمت سوخت‌های سازگار با محیط زیست از جمله جهت گیری‌های صورت گرفته در حوزه انرژی در مقیاس جهانی است که در این بخش انرژی تجدید پذیر و در کنار آن برخی منابع مانند گاز با وجود دسته بندی در سوخت های فسیلی  اما آلودگی کمتر در مقایسه با سایر انواع دیگر سوخت های فسیلی در اولویت استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در بخش گاز طبق پیش بینی‌های صورت گرفته برآورد شده ترکیب این نوع از انرژی تا سال ۲۰۴۰ میلادی به ۲۶ درصد از سبد کل انرژی دست یابد که در این صورت حجم استفاده از رقم ۳.۶ تریلیون مترمکعب فعلی به ۵.۳ تریلیون مترمکعب خواهد رسید.   این آمار‌ها بیانگر آینده روشن صنعت گاز برای کشور‌های دارای منابع گازی و وجود ظرفیت بالا در بازار‌های جهانی برای خرید این نوع از سوخت است.   ایران نیز با دارا بودن منابع عظیم گاز در کشور دارای جایگاه منحصر به فردی در جهان است که در این میان میدان گازی پارس جنوبی یکی از میدان‌های گازی به نام به شمار می‌رود که از آن به عنوان نقطه قوت این صنعت یاد می‌شود.   از همین رو در بحث داخلی بنا بر اعلام مسئولین این حوزه در حدود ۷۰ درصد انرژی مورد نیاز کشور به گاز اختصاص دارد که در بخش‌های خانگی، صنعت، حمل و نقل، تزریق به میادین و لوله‌ها در کنار صادرات استفاده می‌شود.   صادرات گازی که در شرایط فعلی به ترکیه و عراق ادامه دارد که طبق اعلام حسن منتظر تربتی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران صادرات در سال گذشته بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب در روز ثبت شده که این رقم در سال جاری برای کشور ترکیه به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب در روز و برای کشور عراق به میزان ۳۵ میلیون مترمکعب در روز خواهد بود.   همچنین صادرات گاز به برخی همسایه‌ها مانند پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان و صادرات به صورت گاز مایع و سوآپ گاز نیز دنبال می‌شود.

بدون شک ایران در صنعت گاز علاوه بر منابع عظیم دارای تخصص و زیرساخت قابل توجهی است که در صورت تداوم در این مسیر می‌تواند به منبع درآمدی قابل اتکا و تحکیم جایگاه خود در بازار‌های جهانی مبدل شود.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صادرات گاز سوخت بازارجهانی منابع گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و تأمین روزانه ۴۴۵ هزار مترمکعب آب در استان بوشهر در نوروز

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: به‌دلیل حضور گردشگران نوروزی و افزایش جمعیت مصرف‌کننده، در نوروز نزدیک به ۱۰ درصد تولید آب را افزایش دادیم.

ابوالحسن عالی افزود: تا پیش از نوروز، روزانه ۴۰۰ هزار مترمکعب تولید آب داشتیم که از آغاز سفر‌های نوروزی روزانه نزدیک به ۴۴۵ هزار مترمکعب آب تولید و تأمین می‌کنیم و بیشتر آن در مناطق ساحلی توزیع شده است.

او اضافه کرد: البته این افزایش تخصیص در شهرستان گناوه ۱۵ درصد بوده است که با اجرای خط جدید و تغییرات شبکه‌ای، آب بیشتری به مناطق ساحلی گناوه منتقل کردیم و مناطقی که پارسال در این شهر مشکل داشت برطرف شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: از ماه‌ها پیش برای تأمین آب شهر‌های گردشگرپذیر استان چاره‌اندیشی شد تا مشکلی در نوروز پیش نیاید.

عالی گفت: شوک مصرفی آب در استان بوشهر از میانه خرداد است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پیش از ماه تیر طرح‌های افزایش تولید و تأمین آب استان را وارد مدار کنیم تا افزایش مصرف را پوشش دهیم.

او از مردم خواست آب را بهینه مصرف کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور
  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی در کشور
  • جای خالی مبحث ۱۹ در ساختمان‌سازی
  • تولید آب در بوشهر برای گردشگران نوروزی افزایش یافت
  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • بازدید نوروزی بیش از ۲۸ هزار نفر از سد‌های گردشگرپذیر آذربایجان غربی
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • تولید و تأمین روزانه ۴۴۵ هزار مترمکعب آب در استان بوشهر در نوروز