Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:50:09 GMT

قم آماده برگزاری باشکوه آیین معنوی شب های قدر

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۳۴۵

قم آماده برگزاری باشکوه آیین معنوی شب های قدر

قم - ایرنا- دستگاه های اجرایی قم روز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائران آمادگی خود را برای خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران و شب زنده داران در شب های قدر تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در این جلسه، گفت: برای تأمین امنیت در برگزاری شب‌های قدر هماهنگی‌های خوبی با نهادهای مسئول و متولی نظامی و انتظامی انجام‌ گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هادی محمود نژاد بابیان محل‌های در نظر گرفته‌ شده برای استقرار برادران در شب‌های قدر گفت: رواق‌های بالاسر و شهید مطهری، مسجد علامه طباطبایی،صحن صاحب‌الزمان و شبستان امام خمینی مهم‌ترین محل‌های در نظر گرفته ‌شده برای ورود برادران در حرم مطهر همزمان با شب‌های قدر می باشد.
وی افزود: رواق امام رضا(ع)، شبستان‌های مسجد اعظم و نجمه خاتون و بالکن‌های شرقی شبستان امام خمینی (ره)برای استقرار بانوان دیده‌شده است.
معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: میدان آستانه، میدان امام خمینی(ره) و صحن‌های فاطمی و جوادالائمه(ع) نیز برای استقرار شهروندان به‌صورت خانوادگی در نظر گرفته‌شده است.
وی با اشاره به زمان‌بندی برگزاری مراسم شب‌های قدر در حرم مطهر گفت: برنامه‌های حرم از ساعت 22 شب آغاز و تا 2 و 30 دقیقه بامداد ادامه خواهد داشت.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشکل پارکینگ و خروج خودروها از پارکینگ صحن شرقی و تداخل در پایان مراسم مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر از مسائلی بوده که باید نسبت به آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد.

**معاون خدمات زائران مسجد جمکران نیز در این جلسه، تصریح کرد: از آنجایی‌که شب بیست و سوم ماه رمضان امسال با شب چهارشنبه همزمان شده انتظار می‌رود شب بسیار پرتراکمی در انتظار این مکان مقدس بنابراین باید تدابیر لازم باید اندیشیده شود.
ابراهیم صدوقی بیان کرد: برای مفروش کردن صحن 40 هزار متری امام مهدی، مسجد جمکران مشکل داشته و انتظار می‌رود مسئولان استان یک‌چهارم از هزینه‌های آن را متقبل شوند.
وی با اشاره به حجم زیاد تردد در مسجد جمکران در شب‌های قدر ادامه داد: در شب‌های قدر باید نسبت به سهولت تردد ناوگان اتوبوس‌رانی درون‌شهری و همچنین اتوبوس‌های برون‌شهری تدبیر شود.
معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: رأس ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد مراسم شب‌های قدر در مسجد مقدس جمکران به پایان می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: پلیس‌راه درصورتی‌که از پارک خودرو در رینگ نخست مسجد مقدس جمکران جلوگیری کند بسیاری از مشکلات سال‌های گذشته در مسئله حمل‌ و نقل برطرف می‌شود.

**سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم نیز در ادامه این جلسه، بیان کرد: در حوزه پیش بیمارستانی و اورژانس 115 جلسات متعددی برای اقدام‌های موردنیاز و به‌موقع برگزارشده است.
مهدی فراهانی اضافه کرد: درمجموع 57 دستگاه آمبولانس، بالگرد و دیگر خودروهای امدادی همزمان با شب‌های قدر در خدمت شهروندان قرار خواهد گرفت.
وی با تأکید برافزایش سوانح راهنمایی و رانندگی در شب‌های قدر اظهار داشت: تجربه‌های سال‌های گذشته نشان از تصادفات متعدد موتورسواران در دقایق ابتدایی بعد از پایان مراسم شب‌های قدر در سطح شهر است.
حسن مالکی نژاد عضو شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، اضافه کرد: برای سهولت در عبور و مرور خودروها صرفاً در زمان ورود خودروها به پارکینگ مبلغ موردنظر دریافت می‌شود تا روان‌سازی ترافیک در وضعیت بهتری دنبال شود.

**مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در این جلسه تأکید کرد: در مکان‌های مناسبی که مشخص‌ شده کادر درمان و نیروهای امدادی مستقر خواهند شد.محسن اوروجی گفت: همزمان با شب‌های قدر تمام نیروهای امدادی در آماده‌باش کامل قرار خواهند داشت.
معاون فرمانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به استقبال ویژه مردم از حضور در مناسبت‌های مذهبی گفت: در شب‌های قدر تعداد زائران و مجاوران مراکز مذهبی قم به‌ویژه حرم مطهر و مسجد جمکران بسیار زیاد است.
محمد مقدم ،مهم‌ترین مشکل قم در برگزاری شب‌های قدر را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: معضل ترافیک مهم‌ترین مشکل استان در برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی مثل شب‌های قدر است.
وی همچنین تأکید کرد: برای جانمایی ایستگاه‌های صلواتی نیز باید تدابیر درستی در سطح استان اندیشیده شود تا مشکلی ازنظر خدمات‌رسانی ایجاد نشود.

**همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم نیز با اشاره به ظرفیت بقاع متبرکه استان در برگزاری شب‌های قدر بیان کرد: در تمام بقاع متبرکه اجتماعات مردمی برگزار می شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسف احمدی ادامه داد: از ساعت 23 تا 3 بامداد بیشترین عبور و مرور مردم در سطح بقاع متبرکه می باشد که دراین ‌بین تراکم جمعیت در بقاع متبرکه شاخص بسیار بیشتر خواهد بود.
وی عنوان کرد: در بقعه متبرکه امامزاده سید علی(ع) به دلیل توزیع وعده سحری اجتماع جمعیت بسیار زیاد بوده و باید به‌عنوان یک نقطه ویژه در شب‌های قدر امسال دیده شود.
7403/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ستاد تسهيلات زائران شب هاي قدر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین قرعه‌کشی واگذاری قطعات زمین طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در ۲ شهر کرمان

محمدمهدی فداکار ظهر شنبه اول اردیبهشت ماه در آیین قرعه‌کشی واگذاری قطعات زمین طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در شهرهای کرمان و محی‌آباد که در محل سالن ورزشی شهر محی‌آباد برگزار شد، گفت: مسکن، مهم ترین نیاز زندگی است و بخش زیادی از هزینه خانواده‌ها را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: قانون جهش مسکن در مهرماه ۱۴۰۰ و قانون جوانی جمعیت همه مکمل یکدیگر شده و واگذاری‌هایی صورت گرفته است.

استاندار کرمان به اهمیت جوانی جمعیت اشاره داشت و با بیان اینکه نیروی انسانی، مهم ترین ابزار و امکان توسعه است، بیان کرد: کاهش جمعیت، نیروی انسانی جامعه را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: در بحث جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن، حدود یک هزار قطعه زمین امروز واگذار شد که نیمی از آن متعلق به جوپار است و در شهر کرمان امکان واگذاری زمین به علت جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفری وجود ندارد؛ بنابراین زمین در شهرهای اطراف، مانند: ماهان، سیدی، زنگی‌آباد، چترود و محی‌آباد به متقاضیان طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن اختصاص داده می‌شود. 

فداکار گفت: مردم و مسئولان محی‌آباد اطمینان‌خاطر داشته باشند، ابتدا زمین برای متقاضیان محی‌آباد و سپس متقاضیان از شهر کرمان است.

وی تصریح کرد: در بحث نهضت ملی مسکن و هزینه اجرای زیرساخت‌ها، یک سوم سهم استان، یک سوم سهم وزارت نیرو و یک سوم سهم بنیاد مسکن است. 

فداکاراستاندار کرمان تاکید کرد: همزمان تا آماده شدن و واگذاری زمین‌ها، باید زیرساخت‌ها شروع و جدول‌گذاری انجام شود و از ظرفیت‌های قانونی هم در بحث مسکن می‌توان استفاده کرد. 

وی با اشاره به حل مسئله و تعیین و تکلیف سند زمین‌هایی که ۲ هفته قبل واگذار شده بود، گفت: واگذاری‌ قطعات زمینی که برای جوانی جمعیت و مسکن ملی قول داده بودیم از امروز آغاز شده و در هفته‌های آینده این واگذاری‌ها ادامه می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • برگزاری آیین جشنواره قهرمان ایران
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم
  • آغاز طرح توسعه مسجد روستای چیچک در سلماس
  • قهرمانی استقلال بدون هوادار | اهدای جام به پرسپولس در جشن باشکوه
  • برگزاری آیین قرعه‌کشی واگذاری قطعات زمین طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در ۲ شهر کرمان