Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد اجرایی « بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» با حضور مسئولان استانی در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی یزد، ستاد اجرایی « بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» با حضور مسئولان استانی در یزد برگزار شد.

محمد رضا دهقانی در این نشست گفت: طبق مطالعات انجام شده در سال گذشته، یک سوم جمعیت کشور به فشار خون بالا مبتلا هستند و عدد 140 روی 80 فشار خون بالا  تلقی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: از مجموع 16 میلیون فرد مبتلا به فشار خون در کشور، 40 درصد آنان از فشار خون خود آگاه نیستند و زمانی مطلع می شوند که عوارض مرتبط با آن نظیر بیماریهای قلبی-عروقی و سکته های مغزی بروز کند لذا ضرورت پیشگیری از این قاتل خاموش بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد اجرایی این بسیج در ادامه خاطر نشان کرد: در سال 2017 تعداد 97 هزار نفر در اثر بیماریهای مرتبط با فشار خون بالا  در کشور ما جان خود را از دست داده اند.وی تصریح کرد: در اجرای این طرح کلیه افراد ایرانی،غیر ایرانی و مهمانان کشوری بین 30  تا 70 سال،بیماران کلیوی و تمامی زنان باردار در هر گروه سنی غربالگری می شوند و گروه هدف می توانند جهت اندازه گیری فشار خون خود به مراکز ثابت و سیار،پایگاهها و خانه های بهداشت مراجعه کنند.

دهقانی اظهار داشت: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا طی دو مرحله اجرایی می شودکه مرجله  اول از 27 اردیبهشت(همزمان با روز جهانی فشار خون) تا 17 خرداد ماه است که اطلاع رسانی عمومی و تجهیز امکانات در این مرحله انجام می شود اما چنانچه افرادی هم در این مرحله مراجعه کنند فشار خون آنان اندازه گیری و ثبت می شود که آغاز اجرایی شدن طرح  در لیالی قدر و عید فطر است و مرحله دوم از 17 خرداد تا 15 تیرماه است که اجرای طرح به صورت رسمی در تمامی مراکز، ادارات، کلینیک ها،بیمارستانها،اماکن، مکانهای تردد و... انجام می شود.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان مجلس کانون های مساجد خراسان جنوبي موزه قرآن کریم گلپایگان نمایشگاه قرآن سبک زندگی اسلامی طرح بسیج ملی فشار خون بالا دانشگاه علوم پزشکی یزد شبستان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران از توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی در ۳۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی در سال گذشته و توزیع ۷ هزار نهال گل محمدی در روستای امافت سوادکوه در سال جاری و در راستای اجرای طرح جهش دیمزار‌ها خبر داد.

محمد آهنگران در حاشیه توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در روستای امافت سوادکوه، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای منویات رهبری طی سال‌های اخیر در بحث توانمندسازی و جهش تولید در دیمزار‌ها اقدامات و طرح‌های خوبی را خوبی را داشت.

وی با اشاره به طرح کاشت گیاهان دارویی، افزود: در سال زراعی قبل برای قریب به ۳۰۰ هکتار در سطح استان توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی را داشتیم و برای سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ نیز همین میزان را هدف‌گذاری کردیم که در حال تحقق است.

آهنگران به اقلیم و جغرافیای مستعد شهرستان سوادکوه اشاره و بیان کرد: باتوجه به اینکه این منطقه گیاهان خودروی خوبی را در سطح مراتع و جنگل‌ها دارد، کاشت گیاهان دارویی در سوادکوه را به‌عنوان یک رسته ویژه درنظر گرفتیم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران اضافه کرد: در این راستا در روستای امافت سوادکوه که به‌عنوان پایلوت ۷هزار نهال گل محمدی باکیفیت و مرغوب را نصف قیمت بازار به دست کشاورز رساندیم.

این مسئول از تلاش بدای بحث تکمیل این زنجیره با فراوری، ایجاد بازار و خرید تضمینی و موارد دیگر خبر داد و گفت: الحمدالله این اقدامات انگیزه شده تا کشاورز بتواند توسعه کاشت را داشته باشد و همین رونق اقتشادی باعث شده که زمینه مهاجرت معکوس در روستا‌ها ایجاد شود.

وی در پایان عنوان کرد: انشالله که در راستای تحقق شعار سال، این تولید را در سال جاری به‌صورت جهشی وسعت بدهیم طوری که مردم هم در این اقدام مشارکت داشته باشند.

طرح جهش تولید از سال زراعی ۱۴۰۰ با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و وزارت جهادکشاورزی در برخی استان‌های کشور اجرایی شد.

این طرح برای کشت محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم و جو، حبوبات، دانه‌های روغنی و در راستای تامین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، استفاده بهینه از آب سبز و صرفه‌جویی در استفاده از منابع آبی با همکاری ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) و جهادکشاورزی در دست اجراست.

علیرضا ذاکری گزارش می دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • برگزاری ششمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد
  • اتخاذ تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در ۲حوزه انتخابیه خوزستان