Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-18@13:53:48 GMT

با استقامت و درس گرفتن از خرمشهر دشمن را نابود می کنیم

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۳۸۴

با استقامت و درس گرفتن از خرمشهر دشمن را نابود می کنیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار سید یوسف مولایی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در ویژه برنامه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر که در دانشگاه خوارزمی کرج برگزار شد،گفت: عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر یکی از نقاط عطف دفاع مقدس محسوب می شود چرا که این مقطع فضای جنگ را تغییر داد و روش جدیدی از جنگ نظامی توسط نیروهای ایرانی طراحی و اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه کتاب های نظامی کلاسیک نمی توانند عملیات بیت المقدس و عملیات های قبل و بعد از آن را توجیه کنند، عنوان کرد: پیش از هر جنگی عوامل فیزیکی و غیر فیزیکی مؤثر در آن را شمارش می کنند اما در آزاد سازی خرمشهر این نوع معادلات شکل جدیدی به خود گرفت زیرا توان نظامی دشمن با ایران قابل مقایسه نبود.

وی اظهار کرد: چند عملیات تحت فرماندهی بنی صدر به شکست انجامید زیرا فرمانده معتقد بود جنگ امری تخصصی است و استفاده از پاسداران و نیروهای مردمی بسیج لزومی ندارد و قصد داشت جنگ را به صورت کلاسیک اداره کند که در آن مقطع و با توجه به مشکلات کشور امری ناممکن بود.

سردار مولایی با بیان اینکه پس از رفتن بنی صدر طی انجام‌ چهار عملیات ۹۰ درصد از خاک میهن در سایه وحدت و همدلی از دشمن باز پس گرفته شد، مطرح کرد: آتش و پشتیبانی دشمن به حدی قوی بود که با توان نظامی رزمندگان قابل قیاس نبود و به دلیل فضای خاص حاکم در عملیات بیت المقدس و اعجازی که در این عملیات رخ داد امام راحل (ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

به گفته فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، هر زمان که دشمن به تفرقه فکر می کند ما باید به اتحاد فکر کنیم؛ اعتماد به جوانانی همچون‌ شهید باقری در زمان جنگ و ارائه راهکارهای بدیع و خلاقانه از سوی آن ها موجب غافلگیری دشمن و در نهایت شکست رژیم بعثی شد.

سردار مولایی در پایان یادآور شد: امروز هم اگر ایمان و توکل به خدا داشته باشیم و هدف ما درس گرفتن از خرمشهر و آزادی آن باشد، می توانیم با استقامت، دشمن را از میدان به در کنیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح ما بزرگترین عملیات پهپادی دنیا را رقم زدند

به گزارش صدا و سیمای خراسان شمالی؛ حجت الاسلام و المسلمین نوری در همایش ویژه ارتش در خراسان شمالی گفت: در حالی که قریب به ده کشور از جمله امریکا و انگلیس تلاش کردند موشک‌های ما به اسرائیل نرسد، اما رسید و دل همه مردم آزاده، مردم غزه و مردم ایران را شاد کردند.
امام جمعه بجنورد به وجود حس غرور و غیرت در سربازان ولی امرمسلمین اشاره کرد و یاد شهدای اسلام و ۷۵۰ شهید ارتش در خراسان شمالی را گرامی داشت.
وی با تبریک روز ارتش را به خانواده‌های ارتش و شهدای ارتش از اجرای طرح عفاف و حجاب در شهر قدر دانی کرد و از رسانه‌ها و مراکز فرهنگی خواست تا از طرح نور پشتیبانی کنند.
استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با شکوه، جایگاه رهبر و فرمانده کل قوا را در هدایت صحیح جامعه و نظام مورد توجه قرار داد و گفت زمانیکه عده‌ای به دنبال انحلال ارتش بودند، اما امام از این انحراف جلوگیری کرد و روز ارتش را نامگذاری کرد.
حسین نژاد افزود: امروز نیز شجاعت مقام معظم رهبری سیلی بر چهره کریه دشمن نواخت و غم شهادت عزیزانمان را با درس به دشمن تسلی داد و دشمن را پشیمان کرد و دنیا را مبهوت خودش کرد.
وی به عزت امروز کشور به عنوان دستاورد انقلاب اشاره کرد و گفت: ایرانی که نمی‌توانست کمترین نیاز خود را تامین کند، امروز عزتی یافته که بر صورت استکبار جهانی سیلی می‌زند و همزمان همه‌ی شئون انسانی را در اوج قدرت و بی باکی رعایت می‌کند و مراکز جمعیتی را هدف قرار نمی‌دهد.
حسین نژاد ادامه داد: با اقدامات ایران اسلامی، ابرقدرتی آمریکا دیگر مفهومی ندارد و شکوه و عظمت امروز ما از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع اوست.
سرهنگ نجفی فرمانده تیپ شهید دلجویان ارتش هم، از انقلابی بودن و انقلابی ماندن ارتش سخن گفت و به ارتقای رزمی، ساخت تجهیزات و اقدامات دفاعی ارتش که در جهان سرآمد است به تفصیل اشاره کرد.
در این مراسم یاد شهدای جمهوری اسلامی ایران و ۴۸ هزار شهید ارتش گرامی داشته شد و خانواده شهید برومند، شهید وحیدی، شهیدجعفری، شهید اسدی، شهید مهنانی، شهید باغچقی، تجلیل شدند و همچنین جمعی از جانبازان، آزادگان و
ورزشکاران برتر ارتش تقدیر شدند.

دیگر خبرها

  • در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک هایی استفاده شد؟
  • داستان ۳۴ روز مقاومت در خرمشهر؛ اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد
  • ناشنیده‌هایی از ۳۴ روز مقاومت جانانه تکاوران ارتش در خرمشهر /اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد
  • ناخدا یکم صمدی در گفت و گو با «خبرآنلاین» روایت کرد
  • امیر موسوی: قدرت ایران گزینه نظامی دشمن را کنار زد
  • نیرو‌های مسلح ما بزرگترین عملیات پهپادی دنیا را رقم زدند
  • قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس
  • «وعده صادق» فصل جدیدی در تاریخ نظامی جهان است
  • نکته مهمی که امام به هنگام عملیات طریق‌القدس بر آن تاکید کردند چه بود؟
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با خانواده شهید نعمت پور در الشتر