Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@16:50:09 GMT

کنفرانس کاهش تنش ها در خليج فارس برگزار مي شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۴۱۷

کنفرانس کاهش تنش ها در خليج فارس برگزار مي شود

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - کنفرانس کاهش تنش ها در خليج فارس: تضارب ديدگاه ها به ابتکار «مرکز ايران و فرانسه» خردادماه برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومي مرکز ايران و فرانسه، اين کنفرانس با حمايت گروه دوستي فرانسه - ايران مجلس سناي فرانسه و نيز همکاري و مشارکت موسسه تحقيقاتي و مطالعات مديترانه و خاورميانه (iReMMO)، کنفرانسي در مجلس سناي اين کشور برپا مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين کنفرانس که روز دوشنبه 27 ماه مي (ششم خرداد) در مجلس سناي فرانسه برگزار مي شود، تعدادي از صاحبنظران، شخصيت ها و سياستمداران فرانسوي و ايراني، سخنراني مي کنند.
در اين کنفرانس همچنين فليپ بونکارر رييس گروه دوستي فرانسه و ايران و معاون کميسيون امور اروپا مجلس سناي فرانسه، آنيس لووالوآ معاون موسسه تحقيقاتي مطالعاتي مديرترانه و خاورميانه (iReMMO)، سيد عليرضا خليلي رييس مرکز ايران و فرانسه، رنه دانزي عضو کميسيون امور خارجه، دفاع و نيروهاي مسلح مجلس سنا سخنراني مي کنند.
همچنين بهرام قاسمي سفير جمهوري اسلامي ايران در فرانسه، امانوئل دوپويي مشاور حوزه دفاع، امنيت و تسليحات و رييس موسسه آينده نگري و امنيت در اروپا موسوم به (IPSE)، برنارد اورکاد متخصص جغرافياي ايران و مدير تحقيقات در مرکز ملي پژوهش هاي علمي فرانسه (CNRS) و ديديه بيليون متخصص خاورميانه و ترکيه و مدير ارشد در موسسه روابط بين الملل و استراتژي فرانسه (IRIS)، درباره مسائل خليج فارس به مناظره مي پردازند.
در اطلاعيه مشترک برگزارکنندگان اين برنامه آمده است: «حوزه خليج فارس در حال حاضر شاهد تنش هاي ديپلماتيک است که پيامدهائي را متوجه خاورميانه و فراي آن مي سازد. بر اين اساس اروپا و بويژه کشور فرانسه مي توانند حامل گفتمان جانبه باشند و يافتن راهکارهاي مناسب در اين منطقه حساس و استراتژيک را تشويق کنند.»
سيام *م.ا.ت** 1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته

به گزارش صدای ایران، مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه ایران است.

پیش از این، مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه رویکرد‌های خصمانه خود علیه تهران و در راستای حمایت از متحدان خود از جمله رژیم صهیونیستی و اوکراین، مجموعه‌ای از اقدام‌های ضد ایرانی تحت عنوان «قانون صلح قرن ۲۱» را به تصویب رسانده بود.

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان چهارشنبه گذشته چندین طرح ضدایرانی را ذیل بسته «قانون صلح قرن ۲۱» ارائه کرده بود.

وی با تکرار برخی ادعا‌ها در این باره گفت: «برای مقابله واقعی با تهدید نسلی ناشی از اتحاد نامقدس روسیه، چین و ایران، علاوه بر ارائه کمک‌های امنیتی حیاتی به شرکای خود و سرمایه گذاری در پایگاه صنعتی دفاعی خود، نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در سیاست داریم».


شماری طرح ضدایرانی از جمله تحریم خریداران نفت ایران و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی به ایران در چارچوب این بسته قرار دارند.

با تصویب این بسته در سنا، اکنون «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا باید با امضای خود آن را اجرایی کند.

دیگر خبرها

  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی در بوشهر+ تصویر
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است