Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@15:34:07 GMT

امارات حساب خود را از عربستان جدا کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۵۰۶

مجله فرانسوی «جون آفریک» طی گزارشی در این‌باره خبر داد: با خروج ابوظبی از همسویی با ریاض، عربستان با رویکرد تنش‌آفرین خود در منطقه تنها مانده است.

بر اساس این گزارش که توسط «امیلی موتون» به رشته تحریر درآمده، «انور قرقاش»، وزیر امور خارجه امارات متحده، به خبرنگاران در دبی گفت که وقوع تنش بیشتر در منطقه به نفع کشورش نیست و ابوظبی به دنبال آرام کردن اوضاع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد این نویسنده، به رغم وقوع حادثه تخریبی علیه کشتی‌ها در آب‌های سرزمینی امارات متحده، این کشور هرگز ایران را متهم به این کار نکرده است.

این مجله به نقل از «الیزابت دیکینسون»، کارشناس امور شبه‌جزیره عربستان، نیز خبر داد: با وجود اینکه عربستان خوب می‌داند که خطر خاصی از سوی ایران این کشور را تهدید نمی‌کند، اما توجه ویژه‌ای به تنش‌آفرینی علیه این کشور دارد.

در این گزارش، همچنین به نقل از یک کارشناس که خواست نامش فاش نشود، آمده است: عواقب اجتماعی و اقتصادی افزایش تنش در منطقه برای امارات متحده عربی و به ویژه شیخ‌نشین دبی بسیار ویرانگر خواهد بود، زیرا می‌تواند جایگاه آن را به عنوان نقطه اتصال آسیا، آفریقا و جهان عرب تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و امارات بر توقف جنایت اسرائیل در غزه

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده در گفت‌وگوی تلفنی با امیر عبداللهیان بر توقف جنایت صهیونیست‌ها در غزه تاکید کردند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزرای دانشجو، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده امروز جمعه در تماس تلفنی، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفتگو کرد.

در این گفتگو امیرعبداللهیان با ابراز تأسف از وقوع سیل سنگین در امارات، آمادگی کشورمان برای کمک به مردم در معرض سیل را اعلام کرد.

شیخ عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات عربی متحده در این تماس تلفنی بر اراده کشورش جهت توسعه روابط دو جانبه در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

طرفین بر توسعه روابط دو جانبه و برگزاری منظم کمیته‌های مشترک اقتصادی و کنسولی تأکید کردند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در مورد آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف هر چه سریع‌تر این جنایات و تسریع در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و نیز در خصوص برخی دیگر از تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و امارات بر توقف جنایت اسرائیل در غزه
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • لغو در حدود ۳۰۰ پرواز در فرودگاه دبی در پی سیل
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • سیل و طوفان امارات و عمان را زیر آب برد + عکس
  • سیل امارات و عمان را زیر آب برد + عکس
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • سورپرایز شهروندان دبی؛ روز کاملا به شب تبدیل شده است! | فیلم