Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@08:24:04 GMT

وقوع ۶۰ درصد حوادث ترافیکی در ۳۰ کیلومتری شهرها

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۶۴۳

ساعت24 -معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به چهار علت عمده حوادث رانندگی، گفت: بخش زیادی از مرگ‌های مغزی به دلیل تصادفات است؛ حوادثی که قابل پیش‌بینی و پیشگیری هستند.

 سرهنگ جهانی در مراسم بزرگداشت روز ملی اهدای عضو - اهدای زندگی که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: بخش زیادی از مرگ‌های مغزی به دلیل تصادفات است؛ حوادثی که قابل پیش‌بینی و پیشگیری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۲ درصد حوادث رانندگی به چهار دلیل عمده اتفاق می‌افتند؛ عواملی مانند سرعت غیرمجاز، سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خواب آلودگی از این عوامل هستند.

جهانی ادامه داد: در سال ۱۳۸۴ حدود هفت میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود داشت که سالیانه ۲۷ هزار نفر کشته می‌داد. در سال ۹۷ که تعداد وسایل نقلیه به ۳۳ میلیون رسید، حدود ۱۷ هزار کشته بر اساس حوادث رانندگی داشتیم که اگر قرار بود به نسبت سال ۸۴ پیش رویم، این تعداد باید بسیار بیش از این می‌بود، اما خوشبختانه مباحث فرهنگسازی توانست تا بخش زیادی جلوی افزایش این آمار را بگیرد.

وی افزود: حدود ۶۰ درصد حوادث ترافیکی در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد که آمار قابل تاملی است. باید با دقت در این زمینه نیز جلوی افزایش این آمار گرفته شود. موضوع قابل توجه بعدی، موتورسواران و عدم استفاده از کلاه ایمنی است که از خانواده‌ها تقاضا داریم به نحوه استفاده فرزندان‌شان از موتور سیکلت‌ها نیز دقت کنند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات نوروز

رئیس سازمان اورژانس گفت: در نوروز ۱۴۰۳ حدود ۷ درصد کاهش حوادث ترافیکی و ۱۰ درصد کاهش مصدومان تصادفات را داشته‌ایم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جعفر میعادفر رئیس اورژانس اظهار کرد: از 24 اسفند تا کنون 2 میلیون و 500 هزار ورودی (بیمار) به اورژانس بیمارستانی داشته‌ایم که 108 هزار عمل جراحی در بیمارستان‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان اورژانس خاطرنشان کرد: در مجموع در طرح نوروزی (24 اسفند تا 7 فروردین) 32 هزار عمل اورژانسی انجام شده است.

میعادفر بیان کرد: تکنسین‌های اورژانس پیش بسمارستانی 163 ماموریت انجام داده‌اند و 70 هزار بیمار را به مراکز درمانی منتقل کرده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: امسال 7 درصد کاهش حوادث ترافیکی و 10 درصد کاهش مصدومان تصادفات را داشته‌ایم.

وی در پایان به بازدید از اغذیه فروشی‌ها اشاره کرد و گفت:  2 هزار و 648 مورد که مسائل بهداشتی را رعایت نکرده بودند پلمب شده است و 800 تن مواد غذایی ناسالم معدوم شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوروزگاه‌ها باعث تقویت اقتصاد عشایر می‌شوند
  • برقراری حدود ۶۴ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ / فوت ۲۱ نفر در حوادث ترافیکی
  • پنج فوتی در ۲۷۱ حادثه رانندگی در نیمه اول تعطیلات نوروزی همدان
  • ارائه ۵۱۷ نفر خدمت به مصدومین حوادث ترافیکی نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت ۷۸۵ نفر در حوادث ترافیکی طرح نوروزی در آذربایجان‌غربی
  • وقوع ۱۲۰۰ فقره حوادث رانندگی در استان فارس
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات نوروز
  • بیشترین حوادث ترافیکی در ۳۰ کیلومتری شهرها است
  • عجله رئیس‌ جمهور برای اعلام کاهشی بودن حوادث رانندگی
  • وقوع ۱۲۰۰ فقره حوادث رانندگی در استان فارس + فیلم