Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دولتمردان کره جنوبی در گزارشی تازه از تصمیم خود برای به کارگیری سیستم عامل لینوکس در سازمان‌های دولتی این کشور خبر دادند. کره‌ای‌ها علت این تغییر گسترده در استفاده از یک سیستم عامل را نگرانی‌ها از بالا بودن هزینه تعمیر و نگهداری سیتم عامل ویندوز اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: قابلیت آرشیو کردن چت‌ها به نرم‌افزار Skype اضافه شد

دیگر موضوعی که در این گزارش به آن اشاره شدن است و برخی آن را بسیار پراهمیت دانستند، عدم اعتماد سیاستمداران کره‌ای به ایمنی کامل کاربران در سیستم عامل ویندوز است. با اینکه سیستم عامل ویندوز پرکاربردترین سیستم عامل در جهان است و تقریبا تمامی کشورهای مختلف جهان از این سیستم عامل چه در بخش دولتی و چه در بخش‌های خصوصی و خانگی استفاده می‌کنند ولی کره‌‌ای‌ها رویکرد متفاوتی را درباره‌ی سیستم عامل مورد استفاده در نهادهای دولتی این کشور در پیش گرفته‌اند.

رسانه‌های دولتی کره جنوبی هنوز زمان مشخصی را برای شروع استفاده گسترده از سیستم عامل لینوکس در این کشور اعلام نکرده‌اند و به نظر می‌رسد مدت زمان نامشخص برای ایجاد تمامی زیر ساخت‌های مورد نیاز لینوکس در کره وقت لازم است. با توجه به پایان یافتن پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷ در بهمن ماه سال جاری به طور حتم هزینه‌های نگهداری و ارتقا این سیستم عامل تا حد زیادی افزایش می‌یابد و علاوه بر آن امنیت این نسخه از ویندوز نیز به طرز محسوسی کاهش می‌یابد. کره‌ای‌ها موارد فوق در مورد ویندوز ۱۰ نیز تا حد زیادی امکان پذیر می‌دانند و به همین علت به سمت لینوکس گرایش پیدا کرده‌اند.

انتشار این خبرها از کره جنوبی به مذاق مدیران مایکروسافت خوش نیامده و وجود هرگونه نقص امنیتی در سیستم‌عامل‌های ویندرو را رد کردند. اما از سویی مسئولان شرکت اپل با استقبال از تصمیم جدید سیاستمدران کره جنوبی، آمادگی کامل خود را برای هرگونه همکاری سخت افزاری و نرم افزاری اعلام کردند.

انتهای پیام/

لینوکس جایگزین ویندوز در ادارات دولتی کره جنوبی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرس چگونه هضم غذا را مختل می‌کند؟

آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته نشریه پزشکی Everyday Health هنگامی‌که با یک موقعیت تهدید آمیز مواجه می‌شوید، سیستم عصبی سمپاتیک- بخشی از سیستم عصبی مرکزی بدن که عملکرد‌هایی مانند ضربان قلب، تنفس و فشار خون را تنظیم می‌کند باعث تحریک واکنش جنگ یا گریزمی‌شود. هورمون استرس یا همان کورنیزول نیز بدن را هوشیار و آماده مقابله با تهدید می‌کند.

استرس باعق تغییرات فیزیولویکی مانند افزایش سطح هوشیاری، تنفس و ضربان قلب سریع‌تر، فشار خون بالا، افزایش کلسترول خون و افزایش تنش عضلانی می‌شود.

وقتی استرس پاسخ جنگ یا گریز را در سیستم عصبی مرکزی فعال می‌کند، می‌تواند بر سیستم گوارش تاثیر بگذارد که اسپاسم مری، افزایش اسید معده و سوءهاضمه، ایجاد حالت تهوع و اسهال یا یبوست از جمله آن است.

در موارد جدی‌تر استرس ممکن است باعث کاهش جریان خون و اکسیژه به معده شده و منجر به گرفتگی، التهاب یا عدم تعادل باکتری‌های روده شود.

 دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی همچنین می‌تواند اختلالات گوارشی جدی از جمله سندرم روده تحریک‌پذیر، بیماری التهابی روده، زخم معده و بیماری رفلاکس معده به مری را تشدید کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خودرو تسلا مدل 3 – 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • ساخت ۹ هزار واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی خوزستان
  • تبلیغ در مدارس مهمتر از مساجد است
  • راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع در دانشگاه امیرکبیر
  • ویندوز ۱۱ به قابلیتی مشابه macOS مجهز شد
  • برخورد قاطع با کارکنان بدحجاب دستگاه‌های دولتی/ استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی ممنوع است
  • ضرورت تلاش نهادهای حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال
  • استرس چگونه هضم غذا را مختل می‌کند؟
  • جی‌پی‌اس تان ارزانی خودتان!
  • پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل