Web Analytics Made Easy - Statcounter


بر اساس گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز، این انفجار در منطقه سبز (الخضراء) بغداد روی داده که ساختمان‌های دولتی و دیپلماتیک در آن واقع شده‌اند. در این منطقه مهم، مراکز دولتی عراق، سفارتخانه‌های متعددی، چون آمریکا و انگلیس، دفاتر نهاد‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل و اتحادیه اروپا در آنجا قرار دارند.

به گزارش تابناک، شبکه خبری اسکای‌نیوز در خبری فوری از وقوع انفجاری در منطقه سبز (الخضراء) پایتخت عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، منابع دیپلماتیک مستقر در بغداد از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه سبز پایتخت عراق خبر داده‌اند.

شبکه خبری اسکای‌نیوز همچنین از اصابت موشک کاتیوشا به این منطقه خبر داده است. گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق نیز این خبر را تأیید و اعلام کرده که این رویداد تلفاتی در پی نداشته است.

گزارش العربیه حاکی از آن است که این موشک به نزدیکی سفارت واشنگتن در بغداد اصابت کرده است.

روسیا الیوم گزارش داد، دستگاه‌های امنیتی عراق در خصوص این رخداد برای شناسایی منبع شلیک موشک تحقیق می‌کنند.

ارتش عراق هم دقایقی پس از وقوع حادثه، با صدور بیانیه‌ای صحت این خبر را تائید کرد و گفت که این حادثه، تلفاتی نداشت.

منابع امنیتی عراق تاکید کردند که موشک‌هایی که به منطقه سبز اصابت کرده، از منطقه «الغدیر» در بغداد شلیک شدند.

مرکز رسانه‌ای ستاد مشترک عراق در اطلاعیه‌ای وقوع انفجار کاتیوشا در منطقه سبز را تایید، اما خاطرنشان کرد که این حادثه خسارتی در بر نداشته است.

همزمان با این انفجار، صدای آژیر خطر در برخی نقاط منطقه سبز به صدا درآمد.

یک منبع امنیتی نیز از آغاز عملیات گشت و جست و جو در داخل منطقه سبز و مناطق اطراف آن برای یافتن سرنخی از ماهیت واقعی این حادثه هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که وضعیت عادی بر شهر حاکم است و رفت و آمد‌ها به شکل معمول ادامه دارد، همزمان صدای پرواز بالگرد بر فراز منطقه شنیده می‌شود.

به دنبال این حادثه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ادامه لفاظی‌ها و فرافکنی‌های خود درباره ایران در حساب توئیتری خود خطاب به ایران نوشت: «اگر ایران می‌خواهد بجنگند این رسما پایانش خواهد بود؛ هرگز دوباره آمریکا را تهدید نکنید.»  
برخی منابع خبری اعلام کردند جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده پس از حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد، با مقامات امنیتی به کاخ سفید رفتند و در حال اماده شدن برای دیدار با ترامپ هستند.

هر چند ماهیت حادثه و ابعاد آن هنوز مشخص نشده است، اما ناظران مسائل عراق با توجه به اوضاع منطقه و اوج گیری جنگ روانی آمریکا، وقوع چنین انفجاری در منطقه سبز را هر چند خساراتی در بر نداشت، رویدادی بسیار مهم و دارای تبعات بزرگتر ارزیابی می‌کنند.

مقامات رسمی دولت عراق هنوز در خصوص این حادثه اظهار نظر نکرده اند، اما مرکز رسانه‌ای ستاد مشترک اعلام کرد که بزودی اطلاعیه‌ای حاوی اطلاعات بیشتر در این خصوص صادر خواهد کرد.

منطقه بین‌المللی سبز به وسعت ۱۰ کیلومترمربع در محله «کرخ» واقع در مرکز شهر بغداد پایتخت عراق واقع است.

در این منطقه مهم، مراکز دولتی عراق، سفارتخانه‌های متعددی، چون آمریکا و انگلیس، دفاتر نهاد‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل و اتحادیه اروپا در آنجا قرار دارند

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس

زیر پرچمی ایستاده و عکس گرفته که سرکردگانش طی حدود ۱۷۰ روز بیش از ۳۱ هزار انسان غیرنظامی و بی‌گناه شامل زن و کودک را کشته است و با حمایت از آنها با هشتگ اسرائیل می‌نویسد: «آنها برای دفاع از خود نیازی به اجازه شما ندارند.»

 این درحالی است که سطح این جنایات انقدر زیاد بوده که آمریکا در آخرین حرکت جهانی در سازمان ملل برای توقف این فاجعه انسانی با همه حمایت‌هایش مجبور شد رای ممتنع به پیش‌نویس قطعنامه آتش بس جنگ علیه غزه بدهد.

" احمد باطبی" نه تنها یک عنصر ضدانقلاب بلکه نماد یک نگرش فکری و کلکسیونی از وطن فروشی است. از روزی که وی آن پیرهن به اصلاح خونین را روی دستش گرفت و عکس گرفت و رسانه‌های ضدانقلاب آن را پیراهن عثمان کردند تا به امروز که زیر بیرق صهیونیست‌ها عکس می‌گیرد ۲۵ سال گذشته است. 

باطبی که سلبریتی ضدانقلاب است و پروژه کشته‌سازی را به نوعی با وی کلید خود که تا به امروز ادامه دارد با همان عکس ویزای اقامت در آمریکا را گرفت؛ عکسی که بعد‌ها وی اعتراف کرد که آغشته به خون مرغ بوده است. روایتی سراسر دروغ از فردی که نه دانشجو بود و نه زیرپیراهنی که در دست گرفته بود خون انسان!

روز شنبه ۱۹ تیر۷۸ روزنامه اصلاح‌طلب خرداد در تیتر درشت صفحه اول خود نوشت: «کوی دانشگاه به خون کشیده شد» و در کوی دانشگاه پلاکارد‌هایی با مضمون پنج شهید به نام‌های ذاکری، سهرابی، امامی، رهبری و نادری، در میان دانشجویان توزیع شد در حالی که به سرعت مشخص گردید تمامی اسامی مذکور جعلی بوده است! بعد‌ها عکس باطبی روی جلد مجلات امریکایی نقش بست.

او حتی دیدار‌های با جرج بوش، اوباما و وزاری خارجه آمریکا داشته و روزگاری در رسانه صدای آمریکا مشغول به کار بود، اما بعد از مدتی اخراج شد. درواقع این اخراج بعد حدود ۳ سال نشان داد وی به عنصری سوخته در اردوگاه ضدانقلاب تبدیل شده است.

وی در زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ نیز به همراه ۲۹ تن از عناصر ضدانقلاب طی نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا ارسال خواستار تشدید تحریم ملت ایران شدند؛ این نامه خائنانه بازتاب زیادی در بین مردم ایران داشت و به‌عنوان سندی بر مزدوری مخالفان جمهوری‌اسلامی شناخته شد.

باطبی در سال ۲۰۱۹ با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مایک پنس معاون او دیدار و دربارهٔ ایجاد فضای رسانه‌ای علیه ایران در جنگ حداکثری صحبت کردند.

حالا وی با پرچم رژیم صهیونیستی عکس انداخته است. البته از کسی که برای هموطنانش از رئیس جمهور پیشین آمریکا درخواست تحریم می‌کند، دفاع از رژیمی که کشتار مردم و کودکان غزه را ادامه می‌دهد، این اقدام موضوع دور از ذهنی نیست؛ منتها به نظر می‌رسد باطبی به عنوان یک مهره سوخته به درجه‌ای رسیده که دنبال کارفرما جدید است و ماحصل آن نیز این عکس می‌شود که پیام جالب توجهی از عاقبت امثال وی را حکایت می‌کند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • بولتون: ترامپ پس از پیروزی با ایران معامله می‌کند
  • تمدید ۵ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق